Wrzuć to na Dropa!

Wrzuć to na Dropa!

Magazyn / Ludzie

Osobom każdego dnia korzystającym z komputera czy smartfona historia Ruchi Sanghvi może wydać się nierealna. Jej genialne zdolności informatyczne rozwinęły się nagle i szybko przyniosły jej sławę oraz uznanie w technologicznym świecie.

-

Wychowana w przemysłowym mieście Pune w Indiach, Sanghvi nie korzystała regularnie z komputera aż do pierwszego roku studiów. Jej ojciec, z wykształcenia inżynier, prowadził własną firmę wypożyczającą sprzęt do różnego rodzaju projektów przemysłowych – to właśnie tam Sanghvi miała zamiar pracować. Ponieważ jednak jej ojciec twierdził, że przemysł to męski świat, zajęła się informatyką, która wydawała się jej pokrewną dziedziną. W 2005 roku, po ukończeniu studiów, w wieku 23 lat, razem z kolegą z uniwersytetu zatrudniła się w raczkującym wówczas Facebooku, stając się tym samym pierwszą kobietą inżynierem w firmie Marka Zuckerberga.

Tworząc Facebook

Początki nie były łatwe. Mimo że na rozmowę kwalifikacyjną umówiona była na godz. 12.00, do 15.00 w niewielkiej siedzibie firmy, mieszącej się wówczas obok chińskiej restauracji, nikogo nie było. Dopiero późnym popołudniem została zaproszona do biura, do którego schodzili się powoli pierwsi zaspani pracownicy, którzy odpoczywali po przepracowanej nocy.

Podczas swojej pięcioletniej kariery w Palo Alto, Sanghvi mogła obserwować intensywny rozwój niepozornego startupu stworzonego na potrzeby studentów Harvarda. Dwudziestotrzylatka brała udział w tworzeniu podstawowych funkcji serwisu, bez których trudno byłoby go sobie dziś wyobrazić. Wprowadziła tzw. newsfeed, który zrewolucjonizował sposób korzystania z Facebooka dzięki możliwości przeglądania aktywności znajomych znajomych w jednym miejscu. – Facebook naturalnie wplótł się w strukturę naszego życia oraz w fundamenty internetu – mówiła Sanghvi w „The Huffington Post”.

Pracę w największym portalu społecznościowym świata wspomina z przyjemnością i opisuje Facebook jako jedną z najlepszych firm, w których można obecnie pracować. Okazuje się jednak, że firma Zuckerberga miała również swoje wady. Jako że zdecydowaną większość jej pracowników reprezentowali mężczyźni, tworzyli swoje własne koleżeńskie kręgi, do których Sanghvi miała ograniczony dostęp. Jak wspominała, dostanie się do klubu chłopaków w Facebooku było naprawdę trudne. Marzyła wówczas, aby kiedyś naszedł dzień, w którym kobiety pracujące w Palo Alto będą miały podobną kulturę wsparcia.

Wzorem kobiety

Mimo że obecnie odsetek kobiet pracujących w sektorze technologii i tak znacznie się zwiększa, w porównaniu do liczby mężczyzn zajmujących się tą branżą nadal jest znikomy. Według Sanghvi, aby zmienić tę sytuację, nie wystarczą wyłącznie inicjatywy działów HR – młode osoby wybierające ścieżkę swojej kariery powinny mieć możliwość podziwiania większej liczby kobiet, które mogłyby być dla nich wzorem w dziedzinie nauk informatycznych czy w innych sektorach technologicznych.

:: ::

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w czerwcowym wydaniu "Briefu".

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?