Wrzuć to na Dropa!

Wrzuć to na Dropa!

Magazyn / Ludzie

Osobom każdego dnia korzystającym z komputera czy smartfona historia Ruchi Sanghvi może wydać się nierealna. Jej genialne zdolności informatyczne rozwinęły się nagle i szybko przyniosły jej sławę oraz uznanie w technologicznym świecie.

-

Wychowana w przemysłowym mieście Pune w Indiach, Sanghvi nie korzystała regularnie z komputera aż do pierwszego roku studiów. Jej ojciec, z wykształcenia inżynier, prowadził własną firmę wypożyczającą sprzęt do różnego rodzaju projektów przemysłowych – to właśnie tam Sanghvi miała zamiar pracować. Ponieważ jednak jej ojciec twierdził, że przemysł to męski świat, zajęła się informatyką, która wydawała się jej pokrewną dziedziną. W 2005 roku, po ukończeniu studiów, w wieku 23 lat, razem z kolegą z uniwersytetu zatrudniła się w raczkującym wówczas Facebooku, stając się tym samym pierwszą kobietą inżynierem w firmie Marka Zuckerberga.

Tworząc Facebook

Początki nie były łatwe. Mimo że na rozmowę kwalifikacyjną umówiona była na godz. 12.00, do 15.00 w niewielkiej siedzibie firmy, mieszącej się wówczas obok chińskiej restauracji, nikogo nie było. Dopiero późnym popołudniem została zaproszona do biura, do którego schodzili się powoli pierwsi zaspani pracownicy, którzy odpoczywali po przepracowanej nocy.

Podczas swojej pięcioletniej kariery w Palo Alto, Sanghvi mogła obserwować intensywny rozwój niepozornego startupu stworzonego na potrzeby studentów Harvarda. Dwudziestotrzylatka brała udział w tworzeniu podstawowych funkcji serwisu, bez których trudno byłoby go sobie dziś wyobrazić. Wprowadziła tzw. newsfeed, który zrewolucjonizował sposób korzystania z Facebooka dzięki możliwości przeglądania aktywności znajomych znajomych w jednym miejscu. – Facebook naturalnie wplótł się w strukturę naszego życia oraz w fundamenty internetu – mówiła Sanghvi w „The Huffington Post”.

Pracę w największym portalu społecznościowym świata wspomina z przyjemnością i opisuje Facebook jako jedną z najlepszych firm, w których można obecnie pracować. Okazuje się jednak, że firma Zuckerberga miała również swoje wady. Jako że zdecydowaną większość jej pracowników reprezentowali mężczyźni, tworzyli swoje własne koleżeńskie kręgi, do których Sanghvi miała ograniczony dostęp. Jak wspominała, dostanie się do klubu chłopaków w Facebooku było naprawdę trudne. Marzyła wówczas, aby kiedyś naszedł dzień, w którym kobiety pracujące w Palo Alto będą miały podobną kulturę wsparcia.

Wzorem kobiety

Mimo że obecnie odsetek kobiet pracujących w sektorze technologii i tak znacznie się zwiększa, w porównaniu do liczby mężczyzn zajmujących się tą branżą nadal jest znikomy. Według Sanghvi, aby zmienić tę sytuację, nie wystarczą wyłącznie inicjatywy działów HR – młode osoby wybierające ścieżkę swojej kariery powinny mieć możliwość podziwiania większej liczby kobiet, które mogłyby być dla nich wzorem w dziedzinie nauk informatycznych czy w innych sektorach technologicznych.

:: ::

Zachęcamy do przeczytania całego artykułu w czerwcowym wydaniu "Briefu".

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.