Polskie MŚP cenią markowe rozwiązania IT

Polskie MŚP cenią markowe rozwiązania IT

Brief.pl / Technologie

Polskie firmy MŚP chętnie sięgają po markowe rozwiązania IT i zależy im na korzystaniu z najnowszych dostępnych wersji technologii - tak wynika z badania Ipsos MORI, przeprowadzonego na zlecenie firmy Microsoft.

-

Okazuje się, że 46 proc. małych i średnich firm w Polsce przywiązuje wagę do rozpoznawalności marki dostawcy przy wyborze oprogramowania i usług IT, a tylko 22 proc. nie bierze tego pod uwagę. Co więcej, jedynie 24 proc. MŚP zaufałoby darmowemu oprogramowaniu w kluczowych dla firmy obszarach.

Respondenci badania wskazali również, że w przypadku decyzji o wdrożeniu cloud computing liczy się dla nich korzystanie z najnowszych wersji wykorzystywanych rozwiązań – twierdzi tak 54 proc. ogółem i 68 proc. spośród firm już korzystających z chmury.

- Na zaufanie przedsiębiorców do znanych dostawców wpływa długoletnie doświadczenie, wsparcie oraz szeroko pojęta kompatybilność oferowanych rozwiązań. Rośnie też zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania, ponieważ przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie mogą osiągać dzięki optymalnemu wykorzystaniu narzędzi i usług IT. Po darmowe oprogramowanie często sięgają firmy, które chcą za wszelką cenę zredukować koszty, często jednak jest to mało efektywna strategia i skutkuje niekiedy większymi kosztami ukrytymi na przestrzeni czasu – powiedział Piotr Chrobot, dyrektor działu small & medium business solutions and partners, Microsoft.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.