Polskie MŚP cenią markowe rozwiązania IT

Polskie MŚP cenią markowe rozwiązania IT

Brief.pl / Technologie

Polskie firmy MŚP chętnie sięgają po markowe rozwiązania IT i zależy im na korzystaniu z najnowszych dostępnych wersji technologii - tak wynika z badania Ipsos MORI, przeprowadzonego na zlecenie firmy Microsoft.

-

Okazuje się, że 46 proc. małych i średnich firm w Polsce przywiązuje wagę do rozpoznawalności marki dostawcy przy wyborze oprogramowania i usług IT, a tylko 22 proc. nie bierze tego pod uwagę. Co więcej, jedynie 24 proc. MŚP zaufałoby darmowemu oprogramowaniu w kluczowych dla firmy obszarach.

Respondenci badania wskazali również, że w przypadku decyzji o wdrożeniu cloud computing liczy się dla nich korzystanie z najnowszych wersji wykorzystywanych rozwiązań – twierdzi tak 54 proc. ogółem i 68 proc. spośród firm już korzystających z chmury.

- Na zaufanie przedsiębiorców do znanych dostawców wpływa długoletnie doświadczenie, wsparcie oraz szeroko pojęta kompatybilność oferowanych rozwiązań. Rośnie też zapotrzebowanie na najnowsze rozwiązania, ponieważ przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie mogą osiągać dzięki optymalnemu wykorzystaniu narzędzi i usług IT. Po darmowe oprogramowanie często sięgają firmy, które chcą za wszelką cenę zredukować koszty, często jednak jest to mało efektywna strategia i skutkuje niekiedy większymi kosztami ukrytymi na przestrzeni czasu – powiedział Piotr Chrobot, dyrektor działu small & medium business solutions and partners, Microsoft.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.