Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Magazyn / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki planuje mocniej wspierać polskie firmy działające za granicą, ponieważ to właśnie przedsiębiorcy promują markę naszego kraju, zaradność Polaków, a w rezultacie także produkty i usługi pochodzące z Polski.

-

- Dobry wizerunek Polski służy naszemu eksportowi, który jest głównym motorem wzrostu polskiego PKB. Dlatego tak ważne jest wzmocnienie działań Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) naszych ambasad na całym świecie – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

Wicepremier Piechociński przypomniał, że podstawowym partnerem handlowym Polski jest Unia Europejska, do której eksportujemy 75 proc. swoich towarów. Zaznaczył jednak, że obszar ten wytwarza jedynie 25 proc. światowego PKB - Potencjał wzrostu wymiany z Unią wyczerpuje się, dlatego musimy zwiększyć współpracę z regionami, które tworzą pozostałe 75 proc. PKB świata – podkreślił.

Szef resortu gospodarki poinformował także o szybkim wzroście eksportu Polski na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw - o 22,5 proc. oraz pozostałe rynki rozwijające się, w szczególności Indii - o 36,4 proc., Brazylii o 37,2 proc. i Zjednoczonych Emiratów Arabskich o 38 proc.

Zdaniem wiceminister gospodarki Ilony Antoniszyn-Klik, wyniki te świadczą o konieczności zwiększenia dywersyfikacji eksportu na perspektywiczne dla Polski rynki. –Tworzymy nowe WPHI, m.in. w Dolinie Krzemowej, Dubaju i krajach Afryki – wymieniła.

Podsekretarz stanu w MG przedstawiła także możliwości finansowania nowych działań promujących polską gospodarkę za granicą. – Chcemy wspierać inicjatywy polskich przedsiębiorców w ramach projektu systemowego, wpisanego w nową perspektywę budżetową 2014-2020 – poinformowała. – Liczymy, że nasze działania uzyskają, łącznie ze środkami budżetowymi, finansowanie na poziomie 0,5 mld zł. – dodała.

Sekretarz stanu w MG Jerzy Pietrewicz przedstawił z kolei nowe zasady oceny pracy radców WPHI. – Głównym miernikiem będzie efektywność obsługi przedsiębiorców, odzwierciedlona przede wszystkim w kontraktach handlowych. Ważne będą także sukcesy w przyciąganiu nowych bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski – zaznaczył.

::

W dniach 10-12 czerwca 2013 r. odbywała się w Ministerstwie Gospodarki spotkanie kierowników 48 WPHI urzędujących w 43 krajach świata.

Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) to placówki Ministra Gospodarki, działające w ramach struktur Ambasad i Konsulatów RP. Świadczą one wszelką niezbędną pomoc przedsiębiorcom na rzecz rozwoju współpracy z zagranicznymi partnerami, jak również pozyskania kooperantów i inwestorów.

Zadaniem WPHI jest m.in. wspieranie polskich firm, w szczególności małych i średnich, w procesie ich internacjonalizacji, a także pomoc zagranicznym przedsiębiorcom, zainteresowanych importem polskich towarów i usług.

Więcej informacji: http://polska.trade.gov.pl/pl

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.