Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Magazyn / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki planuje mocniej wspierać polskie firmy działające za granicą, ponieważ to właśnie przedsiębiorcy promują markę naszego kraju, zaradność Polaków, a w rezultacie także produkty i usługi pochodzące z Polski.

-

- Dobry wizerunek Polski służy naszemu eksportowi, który jest głównym motorem wzrostu polskiego PKB. Dlatego tak ważne jest wzmocnienie działań Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) naszych ambasad na całym świecie – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

Wicepremier Piechociński przypomniał, że podstawowym partnerem handlowym Polski jest Unia Europejska, do której eksportujemy 75 proc. swoich towarów. Zaznaczył jednak, że obszar ten wytwarza jedynie 25 proc. światowego PKB - Potencjał wzrostu wymiany z Unią wyczerpuje się, dlatego musimy zwiększyć współpracę z regionami, które tworzą pozostałe 75 proc. PKB świata – podkreślił.

Szef resortu gospodarki poinformował także o szybkim wzroście eksportu Polski na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw - o 22,5 proc. oraz pozostałe rynki rozwijające się, w szczególności Indii - o 36,4 proc., Brazylii o 37,2 proc. i Zjednoczonych Emiratów Arabskich o 38 proc.

Zdaniem wiceminister gospodarki Ilony Antoniszyn-Klik, wyniki te świadczą o konieczności zwiększenia dywersyfikacji eksportu na perspektywiczne dla Polski rynki. –Tworzymy nowe WPHI, m.in. w Dolinie Krzemowej, Dubaju i krajach Afryki – wymieniła.

Podsekretarz stanu w MG przedstawiła także możliwości finansowania nowych działań promujących polską gospodarkę za granicą. – Chcemy wspierać inicjatywy polskich przedsiębiorców w ramach projektu systemowego, wpisanego w nową perspektywę budżetową 2014-2020 – poinformowała. – Liczymy, że nasze działania uzyskają, łącznie ze środkami budżetowymi, finansowanie na poziomie 0,5 mld zł. – dodała.

Sekretarz stanu w MG Jerzy Pietrewicz przedstawił z kolei nowe zasady oceny pracy radców WPHI. – Głównym miernikiem będzie efektywność obsługi przedsiębiorców, odzwierciedlona przede wszystkim w kontraktach handlowych. Ważne będą także sukcesy w przyciąganiu nowych bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski – zaznaczył.

::

W dniach 10-12 czerwca 2013 r. odbywała się w Ministerstwie Gospodarki spotkanie kierowników 48 WPHI urzędujących w 43 krajach świata.

Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) to placówki Ministra Gospodarki, działające w ramach struktur Ambasad i Konsulatów RP. Świadczą one wszelką niezbędną pomoc przedsiębiorcom na rzecz rozwoju współpracy z zagranicznymi partnerami, jak również pozyskania kooperantów i inwestorów.

Zadaniem WPHI jest m.in. wspieranie polskich firm, w szczególności małych i średnich, w procesie ich internacjonalizacji, a także pomoc zagranicznym przedsiębiorcom, zainteresowanych importem polskich towarów i usług.

Więcej informacji: http://polska.trade.gov.pl/pl

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.