Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Nowy pomysł na promocję polskiej gospodarki

Magazyn / Aktualności

Ministerstwo Gospodarki planuje mocniej wspierać polskie firmy działające za granicą, ponieważ to właśnie przedsiębiorcy promują markę naszego kraju, zaradność Polaków, a w rezultacie także produkty i usługi pochodzące z Polski.

-

- Dobry wizerunek Polski służy naszemu eksportowi, który jest głównym motorem wzrostu polskiego PKB. Dlatego tak ważne jest wzmocnienie działań Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) naszych ambasad na całym świecie – powiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

Wicepremier Piechociński przypomniał, że podstawowym partnerem handlowym Polski jest Unia Europejska, do której eksportujemy 75 proc. swoich towarów. Zaznaczył jednak, że obszar ten wytwarza jedynie 25 proc. światowego PKB - Potencjał wzrostu wymiany z Unią wyczerpuje się, dlatego musimy zwiększyć współpracę z regionami, które tworzą pozostałe 75 proc. PKB świata – podkreślił.

Szef resortu gospodarki poinformował także o szybkim wzroście eksportu Polski na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw - o 22,5 proc. oraz pozostałe rynki rozwijające się, w szczególności Indii - o 36,4 proc., Brazylii o 37,2 proc. i Zjednoczonych Emiratów Arabskich o 38 proc.

Zdaniem wiceminister gospodarki Ilony Antoniszyn-Klik, wyniki te świadczą o konieczności zwiększenia dywersyfikacji eksportu na perspektywiczne dla Polski rynki. –Tworzymy nowe WPHI, m.in. w Dolinie Krzemowej, Dubaju i krajach Afryki – wymieniła.

Podsekretarz stanu w MG przedstawiła także możliwości finansowania nowych działań promujących polską gospodarkę za granicą. – Chcemy wspierać inicjatywy polskich przedsiębiorców w ramach projektu systemowego, wpisanego w nową perspektywę budżetową 2014-2020 – poinformowała. – Liczymy, że nasze działania uzyskają, łącznie ze środkami budżetowymi, finansowanie na poziomie 0,5 mld zł. – dodała.

Sekretarz stanu w MG Jerzy Pietrewicz przedstawił z kolei nowe zasady oceny pracy radców WPHI. – Głównym miernikiem będzie efektywność obsługi przedsiębiorców, odzwierciedlona przede wszystkim w kontraktach handlowych. Ważne będą także sukcesy w przyciąganiu nowych bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski – zaznaczył.

::

W dniach 10-12 czerwca 2013 r. odbywała się w Ministerstwie Gospodarki spotkanie kierowników 48 WPHI urzędujących w 43 krajach świata.

Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) to placówki Ministra Gospodarki, działające w ramach struktur Ambasad i Konsulatów RP. Świadczą one wszelką niezbędną pomoc przedsiębiorcom na rzecz rozwoju współpracy z zagranicznymi partnerami, jak również pozyskania kooperantów i inwestorów.

Zadaniem WPHI jest m.in. wspieranie polskich firm, w szczególności małych i średnich, w procesie ich internacjonalizacji, a także pomoc zagranicznym przedsiębiorcom, zainteresowanych importem polskich towarów i usług.

Więcej informacji: http://polska.trade.gov.pl/pl

Źródło: www.mg.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.