W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny

W 2015 roku Stadion Narodowy ma być rentowny

Brief for Poland / Aktualności

12 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyło się spotkanie, podczas którego Joanna Mucha, minister sportu i turystyki, oraz Marcin Herra, prezes spółki PL.2012+, przedstawili wyniki pięciu miesięcy działań nowego operatora stadionu.

-

Marcin Herra zaprezentował dane dotyczące liczby gości odwiedzających stadion oraz liczby eventów, konferencji i imprez, które odbyły sie w tym obiekcie. Zapowiedział także, że wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku zostaną przedstawione we wrześniu br.

Poniżej znajdują się najważniejsze informacje zaprezentowane podczas spotkania.

Potencjał społeczny
Kiedy PL.2012+ zaczynała pracę w styczniu br., Stadion Narodowy odwiedziło około 5000 osób. Od stycznia do 10 czerwca 2013 roku ta liczba wzrosła do 534 250 osób – czyli 100 razy więcej niż w styczniu br. Średnio Stadion odwiedza miesięcznie 125 tys. osób, o 42 proc. więcej niż w roku 2012 r. (88 tys. osób na miesiąc). Łącznie od otwarcia na Narodowym było ponad 1,5 mln gości.

Wprowadzenie nowego programu wycieczek i trzykrotne zwiększenie ich liczby spowodowało ponad dziesięciokrotny wzrost frekwencji: z 4292 zwiedzających w styczniu do 44 146 w maju. Przełożyło się to na wzrost przychodów z wycieczek o 850 proc.: z 48 tys. zł w styczniu do 417 tys. zł w maju.

Wzrost frekwencji na Stadionie Narodowym to skutek podjętych przez PL.2012+ działań: otwarcia bram obiektu przez siedem dni w tygodniu, od 5 rano do 23, uruchomienia kawiarni, rodzinnych brunchy, amatorskich warsztatów sportowych, targów, wydarzeń rodzinnych i organizacji dni otwartych Stadionu Narodowego.

Joanna Mucha na Stadionie Narodowym

Potencjał eventowy
Imprezy całostadionowe realizowane są zgodnie ze strategią 360 stopni: 1/3 imprez sportowych, 1/3 muzycznych i rozrywkowych oraz 1/3 imprez społecznych. Zgodnie z kalendarzem już dziś co 2-3 tygodnie odbywa się duża impreza. Plany na 2014 r. przewidują organizację ponad 20 wydarzeń całostadionowych.

Po raz pierwszy zorganizowane w tym roku na Stadionie Narodowym Warszawskie Targi Książki odwiedziło 60 tys. osób – o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, tak samo jak Orange Warsaw Festival (89 tys. osób). Z kolei Targi Mody Hush odwiedziło 20 tys. osób, czyli o 500 proc. więcej niż przed rokiem.

Takie rekordowe wyniki podczas imprez organizowanych na Stadionie Narodowym oznaczają nie tylko zmianę wizerunku tego obiektu, lecz również wymierne korzyści finansowe dla biznesowych partnerów organizujących te wydarzenia. Wszystkie imprezy odbywają się na zasadach komercyjnych i oznaczają przychody dla Stadionu. W wyniku przeprowadzonych przez PL.2012+ renegocjacji warunków ustalonych w 2012 r. przez NCS, opłata za organizację każdej z imprez wzrosła średnio o 25 proc.

Spółka buduje też partnerstwa strategiczne: umowa z PZPN gwarantuje rozegranie na Stadionie meczów polskiej reprezentacji w eliminacjach do Euro 2016, Mundialu 2018, a także finału Pucharu Polski i finału Ligi Europy. Dzięki umowie z Centrum Nauki Kopernik Piknik Naukowy będzie organizowany na Narodowym przez najbliższe 5 lat, umowa z Muratorem Expo gwarantuje organizacje Warszawskich Targów Książki przez kolejne 4 lata.

Potencjał biznesowy
W lutym 2013 r. spółka PL. 2012+ uruchomiła na Stadionie Narodowym największe w Warszawie Centrum Konferencyjne. Liczba uczestników eventów biznesowych wzrosła z 588 w styczniu br. do 22 018 w kwietniu, czyli ponad 37 razy. Przychody z tych imprez wzrosły z 78 tys. zł w styczniu do 410 tys. zł w kwietniu, czyli o 400 proc. Plan na 2014 r. przewiduje organizację 250 firmowych wydarzeń.

Potencjał finansowy
Sumaryczny miesięczny wzrost przychodów Stadionu Narodowego od stycznia do maja 2013 r. wyniósł 1500 proc. – ze 142 tys. do 2 mln 346 tys. zł. – i był zgodny założeniami operatora Stadionu. Oznacza to, że jest szansa na rentowność Stadionu w 2015 r., ale wymaga to jeszcze dużo konsekwentnej pracy.

PL.2012+ planuje dalszy rozwój portfolio produktów Stadionu Narodowego, m.in. wynajem powierzchni biurowych po zakończeniu szczytu klimatycznego, komercjalizację podziemnego parkingu, a także zwiększenie sprzedaży istniejących produktów. Spółka intensywnie pracuje też nad optymalizacją kosztów – np. na energii elektrycznej udało jej się zaoszczędzić w bieżącym roku 750 tys. zł.

::

Już wkrótce dostępna będzie relacja wideo z konfernecji oraz wywiad z Marcinem Herrą, prezesem spółki PL.2012+

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.