Powstaje Dom Zeroenergetyczny

Powstaje Dom Zeroenergetyczny

Brief.pl / CSR

W podwarszawskim Józefowie wmurowano kamień węgielny pod budowę Domu Zeroenergetycznego Green Power prowadzoną zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa

-

Prace nad projektem Domu Zeroenergetycznego Green Power trwały ponad rok. W tym czasie uzgadniano kwestie dotyczące konstrukcji i instalacji budynku tak, aby powstały obiekt pozwolił na zdobycie możliwie dużego doświadczenia dla następnych inwestorów.

W efekcie powstał piętrowy budynek, w którym parter zbudowany będzie w technologii murowej, a piętro w szkielecie stalowym. Za przygotowanie ciepłej wody użytkowej odpowiedzialna będzie turbina wiatrowa, a ogrzewanie zapewni sufitowy system promiennikowy, połączony w niektórych pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym. Szczelna i niezwykle ciepła konstrukcja pozwoli na maksymalne ograniczenie strat ciepła, przez co znacząco zmniejszy się zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzewania i chłodzenia budynku.

Idea Green Power jest efektem współpracy takich firm, jak: ZCB Owczary, Zehnder, Selena, Rockwool, Oknoplast, Ekoklinkier, Fermacell, Lindab, Matizol, Schöck, Ustm, Boryszew ERG, Aquael, Onninen, Kopos, AFRISO, GroundTherm, Pfleiderer, Tyvek, Izodom 2000 Polska, Cemex Polska, Stropex, VBH, Winkhaus, Atrium System, Dubiel Vitrum, Bekaert, Leovac, Sonel, Termocent, RDbud i Alpol.

- Świat idzie do przodu, a wraz z nim zwiększa się nasze zapotrzebowanie na energię. Jednak nie możemy zapominać, że jej pozyskanie wiąże się często z degradacją środowiska naturalnego w stopniu, który trudno będzie zrównoważyć innymi działaniami. Dlatego zacznijmy budować i mieszkać mądrze, pamiętając nie tylko o własnym komforcie, ale także o wpływie, jaki wywieramy na otaczającą nas przyrodę. Właśnie tym poczuciem odpowiedzialności kierowaliśmy się inicjując projekt Green Power i zapraszając do współpracy tak znakomite firmy – mówi Ryszard Piotrowski, autor koncepcji projektu Green Power.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.