Powstaje Dom Zeroenergetyczny

Powstaje Dom Zeroenergetyczny

Brief.pl / CSR

W podwarszawskim Józefowie wmurowano kamień węgielny pod budowę Domu Zeroenergetycznego Green Power prowadzoną zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa

-

Prace nad projektem Domu Zeroenergetycznego Green Power trwały ponad rok. W tym czasie uzgadniano kwestie dotyczące konstrukcji i instalacji budynku tak, aby powstały obiekt pozwolił na zdobycie możliwie dużego doświadczenia dla następnych inwestorów.

W efekcie powstał piętrowy budynek, w którym parter zbudowany będzie w technologii murowej, a piętro w szkielecie stalowym. Za przygotowanie ciepłej wody użytkowej odpowiedzialna będzie turbina wiatrowa, a ogrzewanie zapewni sufitowy system promiennikowy, połączony w niektórych pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym. Szczelna i niezwykle ciepła konstrukcja pozwoli na maksymalne ograniczenie strat ciepła, przez co znacząco zmniejszy się zapotrzebowanie na energię potrzebną do ogrzewania i chłodzenia budynku.

Idea Green Power jest efektem współpracy takich firm, jak: ZCB Owczary, Zehnder, Selena, Rockwool, Oknoplast, Ekoklinkier, Fermacell, Lindab, Matizol, Schöck, Ustm, Boryszew ERG, Aquael, Onninen, Kopos, AFRISO, GroundTherm, Pfleiderer, Tyvek, Izodom 2000 Polska, Cemex Polska, Stropex, VBH, Winkhaus, Atrium System, Dubiel Vitrum, Bekaert, Leovac, Sonel, Termocent, RDbud i Alpol.

- Świat idzie do przodu, a wraz z nim zwiększa się nasze zapotrzebowanie na energię. Jednak nie możemy zapominać, że jej pozyskanie wiąże się często z degradacją środowiska naturalnego w stopniu, który trudno będzie zrównoważyć innymi działaniami. Dlatego zacznijmy budować i mieszkać mądrze, pamiętając nie tylko o własnym komforcie, ale także o wpływie, jaki wywieramy na otaczającą nas przyrodę. Właśnie tym poczuciem odpowiedzialności kierowaliśmy się inicjując projekt Green Power i zapraszając do współpracy tak znakomite firmy – mówi Ryszard Piotrowski, autor koncepcji projektu Green Power.

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.