Fotoreportaże ze „Świata” na aukcji

Fotoreportaże ze „Świata” na aukcji

Brief.pl / Aktualności

20 czerwca br. będzie można licytować 128 zdjęć polskich fotoreporterów z tygodnika „Świat”. To limitowane edycje oznaczone wspólnie przez Muzeum Narodowe w Warszawie oraz dom aukcyjny Desę Unicum – organizatorów wydarzenia.

-

Pod młotek pójdzie wybór czarno-białych prac trzech fotografów: Władysława Sławnego, współzałożyciela i pierwszego szefa działu fotograficznego czasopisma oraz Jana Kosidowskiego i Wiesława Prażucha. Zdjęcia dokumentują życie codzienne i polityczne Polski w latach 1951-1969.

Z limitowanych edycji w liczbie trzech, pięciu lub siedmiu egzemplarzy, pod młotek 20 czerwca pójdzie po jednym, pierwszym egzemplarzu z każdej edycji.

Ogólnopolski ilustrowany tygodnik społeczno-kulturalny „Świat”, nawiązujący formą i tematyką do amerykańskiego magazynu „Life”, stanowił ważny rozdział historii powojennej fotografii w Polsce. Prezentowane na jego łamach fotoreportaże wpisywały się w nurt europejskiej fotografii inspirowanej dokonaniami członków słynnej grupy Magnum. Jeden z jej założycieli, Henri Cartier-Bresson, znany Władysławowi Sławnemu, gościł w redakcji przy Nowym Świecie 58 dwukrotnie, w 1954 i 1956 roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.