Rynek reklamy kontekstowej w górę

Rynek reklamy kontekstowej w górę

Brief.pl / Wiedza

W 2012 roku przeciętne wydatki na reklamę realizowaną w sieciach kontekstowych stanowiły niemal 27 proc. budżetów Search Engine Marketing (SEM). To już kolejny rok, w którym udział reklamy kontekstowej rośnie w obszarze SEM. Niemalże 98 proc. badanych domów mediowych i agencji interaktywnych deklaruje przeznaczanie budżetów na kampanie w sieciach kontekstowych - wynika z badania sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst

-

Porównując te wielkości z wynikiem badania IAB AdEx, który wskazuje, że udział wydatków na SEM w 2012 roku wyniósł 35,3 proc., można oszacować, że reklama kontekstowa stanowi 9,44 proc. budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym można wyestymować, że polski rynek reklamy kontekstowej jest już wart ponad 207 milionów złotych, tj. o 29 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Badani pozytywnie oceniają efektywność reklamy w sieciach kontekstowych. W 2012 ROI wzrósł średnio o 8,1 proc. - w 2011 średni wzrost ROI wyniósł 4,5 proc.

Targetowanie
W roku 2012 wyraźnie wzrosło też znaczenie innych metod targetowania (poza kontekstowym) wprowadzanych przez analizowane sieci. Są to głównie retargeting i targetowanie po zainteresowaniach (behawioralne), które pozwalają marketerom na skuteczniejszą realizację celów efektywnościowych. Oprócz dużego zainteresowania retargetingiem, sygnalizowanym już w poprzedniej edycji badania, do głosu dochodzi targetowanie behawioralne, które zostało wskazane przez 64 proc. ankietowanych jako jedna ze skuteczniejszych metod kierowania przekazu.

Prognozy na 2013 rok
Marketerzy zauważają nowości wprowadzane na rynek przez sieci kontekstowe i deklarują, że planują skorzystać z takich możliwości jak: retargeting spersonalizowany (59 proc.), targetowanie na urządzenia mobilne (55 proc.), zakup w systemach RTB i reklama behawioralna (po 48 proc.).

Czołówka najpopularniejszych sieci reklamy kontekstowej pozostaje bez większych zmian. Google Display Network została wskazana przez prawie 98 proc. ankietowanych. 95 proc. agencji i domów mediowych wskazała, że realizuje kampanie reklamowe w sieci Adkontekst. 68 proc. ankietowanych prowadzi kampanie w sieci BusinessClick, a 25 proc. - w SmartContext. 4,5 proc. badanych deklaruje korzystanie z systemu AdSearch.

Pełna wersja raportu dostępna jest pod następującym adresem: http://www.adkontekst.pl/raporty/Raport-Rynek-Reklamy-Kontekstowej-2012.pdf

::

Metodologia
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na przełomie kwietnia i maja 2013 roku. Odpowiedzi udzielali przedstawiciele agencji i domów mediowych realizujących kampanie w sieciach kontekstowych. Celem badania było oszacowanie rozmiarów rynku reklamy kontekstowej i przybliżenie jego charakterystyki. Ze względu na celowy dobór próby badanie nie ma charakteru reprezentatywnego i stanowi jedynie ogólny zarys badanej tematyki. W badaniu wzięło udział 44 specjalistów z domów mediowych i agencji interaktywnych.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.