Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika

Brief.pl / Wiedza

Na sprzedaż produktów i usług wpływ mają opinie i informacje zamieszczane na forach internetowych. Ich znaczenie dla sektora bankowości zilustrowano na załączonej infografice. Przygotowała ją agencja 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu SentiOne.

-

Według badania przeprowadzonego przez GFK i Google dla Deutsche Banku, aż 59 proc. konsumentów - przed założeniem nowego konta bankowego - aktywnie poszukuje informacji i opinii na ten temat w internecie. Przeglądanie zasobów sieci uwzględnia całą gamę tzw. touchpointów: serwisy internetowe, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe.

Informacje i opinie, które konsumenci znajdują w sieci, mają bardzo silny wpływ na ich decyzje zakupowe. Zjawisko to nazywane jest efektem ROPO (Research Online Purchase Offline). Fora internetowe odgrywają w tym procesie kluczową rolę - opinie tam znalezione skłaniają konsumentów do podtrzymania wcześniej podjętej decyzji zakupowej lub do jej całkowitej zmiany.

Więcej informacji na temat znaczenia forów internetowych oraz możliwości ich wykorzystania: www.onlineekspert.pl

 

Fora internetowe w bankowości - infografika

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.