Polak doceniony na targach wzornictwa w Berlinie

Polak doceniony na targach wzornictwa w Berlinie

Brief for Poland / Aktualności

Polski projektant, student warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, Jan Lutyk został nagrodzony w kategorii Exhibitors Award, podczas niemieckich targów wzornictwa przemysłowego DMY International Design Festival Berlin. Jego zwycięski projekt „Ribbon” był również elementem przewodnim tzw. polskiego fokusu, który w ramach DMY zorganizował Instytut Polski w Berlinie.

-

Przypomnijmy, że Jan Lutyk za projekt krzesła „Ribbon” został laureatem konkursu make me! 2012 i zdobywcą głównej nagrody w wysokości 20.000 zł, podczas zeszłorocznego Łódź Design Festival. Jak czytamy, na stronie lodzdesign.com, projekt „Ribbon” to innowacyjne podejście do tradycyjnego materiału, jakim jest sklejka, polegające na gięciu jej w trzech kierunkach.

Polska na DMY International Design Festival Berlin

Podczas Polish Design Focus goście berlińskiej imprezy mogli zobaczyć wystawę prac około 40 polskich dizajnerów, szkół wzornictwa oraz zespołów projektantów.

Festiwal odbywał się w zabytkowych halach lotniska Tempelhof, gdzie na powierzchni 11 tys. mkw. swoje produkty, pomysły i projekty zaprezentowali wystawcy z 30 krajów. W ich ofercie znajdowały się głównie meble, oświetlenie, wyposażenie mieszkań, a nawet futurystyczne projekty całych miast.

W ramach polskiej wystawy na DMY International Design Festival Berlin obok uznanych twórców, takich jak, Oskar Zięta, Tomasz Rygalik oraz firm funkcjonujących od wielu lat na polskim rynku (Meble Vox, Lug Light Factory) zaprezentowane zostały prace młodych projektantów, twórczo łączących kreatywność z funkcjonalnością, m.in. grupy Kabo&Pydo, Oli Mireckiej czy Jana Lutyka.

Zdaniem Tomasza Dąbrowskiego, dyrektora Instytutu Polskiego w Berlinie, polskie wzornictwo jest bardzo pozytywnie postrzegane, i osiągnęło tak wysoki poziom artystyczno-technologiczny, że z powodzeniem konkuruje na arenie międzynarodowej i globalnej.

Swoje projekty przedstawiły również polskie Akademie Sztuk Pięknych, reprezentując tym samym różne miasta: Warszawę, Gdańsk, Kraków, Wrocław i Łódź. Także pierwsza polska prywatna szkoła designu School of Form z Poznania pokazała swoje aktualne projekty.

::

Według wstępnych informacji organizatorów berliński festiwal odwiedziło ponad 20 tys. zwiedzających. Publiczność berlińska i międzynarodowa po raz pierwszy w Niemczech miała okazję zobaczyć tak dużą prezentację polskiego wzornictwa przemysłowego i artystycznego. Wizualną oprawę polskiej ekspozycji przygotowali i zrealizowali Lech i Marta Rowińscy ze studia graficznego Beton z Warszawy.  Festiwal DMY odbywał się w dniach 5-9 czerwca.

Źródło: www.msz.gov.pl, www.dmy-berlin.com

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.