Polacy doceniają działania CSR

Polacy doceniają działania CSR

Brief.pl / CSR

W Słowenii, Rumunii oraz Polsce większość konsumentów ceni marki odpowiedzialne społecznie. Natomiast Niemcy i Szwajcarzy są nacją, która podejmując decyzje zakupowe rzadko zwraca uwagę na ten aspekt.

-

Jak pokazują wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest, Polacy cenią marki odpowiedzialne społecznie. Aż 70 proc. polskich ankietowanych twierdzi, że jest to istotny czynnik, mający wpływ na decyzje zakupowe.

Już nie tylko wizerunek marki, jej pozycja na rynku, czy jakość produktów są dla konsumenta kryteriami do wskazania marki godnej zaufania. Coraz częściej przed markami stawiane są takie wyzwania, jak odpowiedzialność społeczna czy zrównoważony rozwój. To, czy firma inwestuje w zasoby ludzkie, działa na rzecz ochrony środowiska lub ma pozytywne relacje z interesariuszami ma dla nas coraz większe znaczenie, zarówno przy wyborze dóbr luksusowych, jak i artykułów pierwszej potrzeby.

− Polacy są bardziej wymagający wobec marek niż reszta Europejczyków. By wzbudzić zaufanie, muszą one spełnić wiele kryteriów. Jednym z nich jest społeczna odpowiedzialność. O ile w 12 krajach, które wzięły udział w sondażu średnio 59 proc. respondentów uważa to kryterium za istotne, to w Polsce odsetek ten sięga aż 70 proc. Otwarte oczywiście pozostaje pytanie, w jaki sposób przekonać konsumentów, że marka rzeczywiście spełnia warunek odpowiedzialności społecznej. Łatwiej dowieść, że nie spełnia, pokazując np. złe traktowanie pracowników zatrudnionych przy produkcji, jak było w przypadku głośnej sprawy zawalenia się fabryki
w Bangladeszu, w której szyto ubrania także polskiej marki – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Średnio w Europie 27 proc. ankietowanych uważa, że odpowiedzialność społeczna istotnie wpływa na zaufanie do marki i − w konsekwencji − na decyzje zakupowe. 32 proc. twierdzi, że jest ono dość ważne, 7 proc. – nie bardzo ważne, zaś jedynie 5 proc. uważa ten aspekt za w ogóle nieważny.

W Europie najwyższy odsetek osób, które cenią ten element filozofii firmy, jest w Słowenii (74 proc.), Rumunii (71 proc.) oraz Polsce (70 proc.). Najrzadziej na społeczną odpowiedzialność marek zwracają uwagę Niemcy (32 proc.) oraz Szwajcarzy (36 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.