Polacy doceniają działania CSR

Polacy doceniają działania CSR

Brief.pl / CSR

W Słowenii, Rumunii oraz Polsce większość konsumentów ceni marki odpowiedzialne społecznie. Natomiast Niemcy i Szwajcarzy są nacją, która podejmując decyzje zakupowe rzadko zwraca uwagę na ten aspekt.

-

Jak pokazują wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest, Polacy cenią marki odpowiedzialne społecznie. Aż 70 proc. polskich ankietowanych twierdzi, że jest to istotny czynnik, mający wpływ na decyzje zakupowe.

Już nie tylko wizerunek marki, jej pozycja na rynku, czy jakość produktów są dla konsumenta kryteriami do wskazania marki godnej zaufania. Coraz częściej przed markami stawiane są takie wyzwania, jak odpowiedzialność społeczna czy zrównoważony rozwój. To, czy firma inwestuje w zasoby ludzkie, działa na rzecz ochrony środowiska lub ma pozytywne relacje z interesariuszami ma dla nas coraz większe znaczenie, zarówno przy wyborze dóbr luksusowych, jak i artykułów pierwszej potrzeby.

− Polacy są bardziej wymagający wobec marek niż reszta Europejczyków. By wzbudzić zaufanie, muszą one spełnić wiele kryteriów. Jednym z nich jest społeczna odpowiedzialność. O ile w 12 krajach, które wzięły udział w sondażu średnio 59 proc. respondentów uważa to kryterium za istotne, to w Polsce odsetek ten sięga aż 70 proc. Otwarte oczywiście pozostaje pytanie, w jaki sposób przekonać konsumentów, że marka rzeczywiście spełnia warunek odpowiedzialności społecznej. Łatwiej dowieść, że nie spełnia, pokazując np. złe traktowanie pracowników zatrudnionych przy produkcji, jak było w przypadku głośnej sprawy zawalenia się fabryki
w Bangladeszu, w której szyto ubrania także polskiej marki – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Średnio w Europie 27 proc. ankietowanych uważa, że odpowiedzialność społeczna istotnie wpływa na zaufanie do marki i − w konsekwencji − na decyzje zakupowe. 32 proc. twierdzi, że jest ono dość ważne, 7 proc. – nie bardzo ważne, zaś jedynie 5 proc. uważa ten aspekt za w ogóle nieważny.

W Europie najwyższy odsetek osób, które cenią ten element filozofii firmy, jest w Słowenii (74 proc.), Rumunii (71 proc.) oraz Polsce (70 proc.). Najrzadziej na społeczną odpowiedzialność marek zwracają uwagę Niemcy (32 proc.) oraz Szwajcarzy (36 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.