Perfumy i fryzjer z polecenia, ale motocykl wybierzemy już sami. “Lojalni 2017” - najnowszy raport z badania konsumentów

Perfumy i fryzjer z polecenia, ale motocykl wybierzemy już sami. “Lojalni 2017” - najnowszy raport z badania konsumentów

Brief.pl / Aktualności

82 procent polskich konsumentów korzystających z internetu poleca znajomym produkt lub usługę - wynika z najnowszego ogólnopolskiego badania “Lojalni 2017” przeprowadzonego przez dr Tomasza Barana z Uniwersytetu Warszawskiego na panelu Ariadna. Niemal dwie trzecie badanych (57%) poleca innym zakup konkretnego produktu lub usługi co najmniej raz w miesiącu, w tym 14% robi to raz w tygodniu lub częściej. Badanych pytano także o wpływ udziału w programach lojalnościowych na ich decyzje zakupowe. Aż 66% przyznało, że udział w takim programie sprawia, że częściej kupują produkty lub usługi firmy, która go prowadzi.

-

Decydujemy się na zakup z polecenia

Siła rekomendacji zyskuje na znaczeniu. Polecenie znajomego jest często sygnałem kupna sprawdzonego produktu lub skorzystania z wypróbowanej przez znajomych usługi. – Wyniki dowodzą, że chętnie polecamy sprawdzone produkty oraz usługi i sami też chętnie kierujemy się opiniami innych w swoich decyzjach zakupowych - komentuje dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego, autor badania “Lojalni 2017 - raport o konsumentach”.

 

Fryzjer i perfumy z polecenia, ale motocykl wybierzemy sami

Wśród najczęściej polecanych innym produktów królują produkty spożywcze - w ciągu ostatnich 12 miesiącach poleciło je innym osobom 42% konsumentów. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki (39%). Chętnie dzielimy się rekomendacjami zakupu określonej odzieży (35%), książki (30%), sklepu (29%), czy smartfonu (27%).

Najrzadziej polecamy sobie takie produkty, jak motocykl (2%), bilety lotnicze (4%), materiały biurowe i usługi prawne (po 6%).

Blisko co czwarty z nas poleca innym sprzęt AGD, z którego już korzysta i fryzjera, z którego jest zadowolony.

Nieco co piąty z nas, bo 21% pytanych, odpowiedziało, że raz w miesiącu kupiło polecany produkt lub skorzystało z polecanej usługi. Aż 72% respondentów przyznało, że dotychczas podejmowało decyzje zakupowe pod wpływem polecenia. Najczęściej kupiliśmy w ten sposób produkty spożywcze (34%), kosmetyki (34%), odzież (25%) i książki (21%).

Tylko 6% pytanych przyznało, że w ostatnich dwunastu miesiącach wybrało pub opierając się na rekomendacjach znajomych.

 

 

“Na ucho” i w smartfonie

To, co warto kupić, najczęściej polecamy sobie w bezpośredniej rozmowie (aż 76%) lub w rozmowie telefonicznej (32%). Co czwarta pytana osoba (25%) dzieliła się swoją opinią w sklepie, a co piąta (19%) w mediach społecznościowych (np. na Facebooku). – Internet, a zwłaszcza media społecznościowe są obecnie najsilniejszym „wzmacniaczem” zjawiska rekomendowania produktów i usług. A w ślad za nimi podążają lojalnościowe technologie mobilne, które nie wymagających kart plastikowych, karteczek na pieczątki, czy innych tradycyjnych form udziału w programach lojalnościowych - uważa dr Tomasz Baran z Uniwersytetu Warszawskiego.

Zdecydowana większość internautów (81%) bierze udział w programach lojalnościowych i w przeważającej mierze korzysta w tym zakresie z plastikowej karty lojalnościowej (74%). Ale też 33% robi to za pomocą strony internetowej, 32% gromadzi kupony promocyjne, 26% zbiera punkty w postaci pieczątek przybijanych na karteczkach. Co ciekawe, już 19% badanych deklaruje udział w programach lojalnościowych za pomocą aplikacji na smartfonie.

 

 

Choć karty plastikowe były najczęściej wskazywanym atrybutem programu lojalnościowego, to według Krystiana Dylewskiego z 2take.it czas kart plastikowych wypychających portfel dobiega końca. - Do korzystania z nowoczesnych programów lojalnościowych wystarczy dzisiaj smartfon, a stąd już tylko jeden klik do polecenia komuś książki czy kawiarni - mówi Krystian Dylewski z platformy 2take.it, udostępniającej innowacyjne programy lojalnościowe, której technologia skanowania obrazu została wykorzystana m.in. przez Ministerstwo Finansów w Ogólnopolskiej Loterii Paragonowej i została nominowana do innowacji roku na Mobile Trends Awards. - Współczesne programy lojalnościowe to nie tylko wygoda, ale szereg dodatkowych korzyści. Punkty za zakupy można zdobywać na przykład za skomentowanie zdjęcia sklepu na Facebooku - mówi Krystian Dylewski.

 

Płeć ma znaczenie - lojalne kobiety, lojalni mężczyźni

Wyniki badania wskazują, że wybór polecanych produktów zależy od naszej płci. Kobiety częściej niż mężczyźni kupują polecane kosmetyki (kobiety 50,5%, mężczyźni 15,5%), z kolei to mężczyźni częściej kupują z takiej przyczyny smartfony (mężczyźni 16,8 %, kobiety 8,8%).

 

Nagroda za polecenie

Okazuje się, że jesteśmy gotowi polecać w większym stopniu, jeśli bylibyśmy za to wynagradzani. Aż 66% respondentów przyznało, że byłoby zainteresowanych wzięciem udziału w programie, w którym otrzymywaliby wynagrodzenie za polecanie innym osobom produktów lub usług, które kupili.

 

Nota o badaniu

Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna. Ogólnopolska próba użytkowników Internetu w wieku od 18 lat wzwyż (N=1074). Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji internautów dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Marzec 2017 r.

Pełne wyniki badania można pobrać bezpłatnie ze strony www.2take.it/lojalni

Źródło: 2take.it

 

::


 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?