Światowi przywódcy na Instagramie

Światowi przywódcy na Instagramie

Brief.pl / Aktualności

Premier Indii Narendra Modi wyprzedził byłego prezydenta USA Baracka Obamę w walce o tytuł najpopularniejszego światowego przywódcy na Instagramie. Z niemal 6,8 miliona obserwujących plasuje się na pierwszym miejscu, a tuż za nim znalazł się Donald Trump z 6,3 miliona obserwujących. To wnioski z najnowszego badania “Światowi przywódcy na Instagramie” przeprowadzonego przez Burson-Marsteller, wiodącą światową firmę zajmującą się komunikacją strategiczną i public relations.

-

Ostatni na podium znalazł się Papież Franciszek (3,7 miliona obserwujących), wyprzedzający oficjalne konto Białego Domu (3,4 miliona), zaś pierwszą piątkę zamyka prezydent Indonezji Joko Widodo z 3,4 miliona obserwujących – wynik ten zawdzięcza wzrostowi o 673 procent w ciągu ostatniego roku.

W badaniu przeanalizowano aktywność 325 kont na Instagramie, prowadzonych przez głowy państw, szefów rządów i ministrów spraw zagranicznych, z okresu minionych 12 miesięcy. Do analizy wykorzystano zagregowane dane z narzędzia CrowdTangle dostarczanego przez Facebook. 1 kwietnia 2017 konta te zgromadziły łącznie 48,7 miliona obserwujących i opublikowano na nich 61 281 postów, które łącznie zgromadziły 371,7 miliona interakcji (komentarze i polubienia).

Modi, na którego koncie pojawiły się w ciągu ostatniego roku zaledwie 53 zdjęcia, okazał się nie tylko najpopularniejszym, ale i najefektywniejszym światowym przywódcą na Instagramie. Każdy z jego postów wywołał średnio 223 tysiące interakcji (komentarzy i polubień). Prezydent Turcji Recep Tayyip Erdoğan uplasował się na drugim miejscu w tej kategorii ze średnio 141 tysiącami interakcji, zaś zdjęcia publikowane przez papieża Franciszka na Instagramie zebrały średnio po 138 tysięcy interakcji.

Stosunek interakcji do liczby opublikowanych postów oraz liczby obserwujących w okresie ostatnich 12 miesięcy, utrzymujący się na poziomie 9,67%, czyni konto prezydenta Turcji jednym z liderów także w tej kategorii.

Badanie “Światowi przywódcy na Instagramie” wskazuje także, że 140 spośród 193 państw członkowskich ONZ prowadzi oficjalne konta na Instagramie. W stosunku do badania z 2016 liczba ta wzrosła o 4. 73 głowy państw, 38 szefów rządów i 28 ministrów spraw zagranicznych prowadzi konta osobiste, które wywołują więcej interakcji i zaangażowania niż oficjalne konta ich urzędów.

Głowy państw wykorzystują Instagram do propagowania swoich treści w sposób interesujący i kreatywny, wykorzystując pełne spektrum możliwości platformy. Tworzą „Instagram stores” dla najważniejszych wydarzeń, kompilują kolaże z wielu zdjęć, a także publikują wiele materiałów video – średnio w 1 na 10 postów. Miejsce tradycyjnego zdjęcia z uściskiem dłoni zajęło obecnie selfie, co wyraźnie wskazuje na zmiany w charakterze współczesnej dyplomacji.

- Druga odsłona badania Burson-Marsteller ‘Światowi przydówcy na Instagramie’ pokazuje popularność i skuteczność komunikacji wizualnej w sektorze publicznym – powiedział Don Baer, Worldwide Chair and CEO w Burson Marsteller. – Przywódcy na całym świecie angażują się w komunikację online, przenosząc tam kontekst treści społeczne i polityczne, jednocześnie dodając element indywidualny i nieco kreatywności. Liderzy biznesu i innych sektorów mogą uczyć się od szefów rządów, jak wykorzystywać Instagram - dodaje Baer.

20 stycznia 2017 konto Białego Domu na Instagramie, skonfigurowane za czasów prezydentury Baracka Obamy w styczniu 2012, wraz z 1 747 opublikowanymi postami, zostało zarchiwizowane jako @ObamaWhiteHouse. Nowe konto @WhiteHouse zostało uruchomione przez administrację Trumpa od nowa, jednak z zachowaniem 3 586 458 obserwujących zgromadzonych za czasów poprzedniego prezydenta. Do tej pory opublikowano na nim jedynie 33 posty, zaś od czasu ponownego uruchomienia profil stracił ponad 100 000 obserwujących – zwolenników Obamy, którzy przestali obserwować profil Białego Domu Trumpa.

 

Inne istotne wnioski:

  • Prezydent Trump prowadzi w rankingu interakcji z łączną liczbą 114 554 016 komentarzy i polubień postów.

  • Na drugim miejscu znalazł się przywódca Iranu, ajatollah Ali Chamenei, z 89 090 894 interakcjami,
    a kolejne miejsce zajął papież Franciszek z 45 408 641 interakcjami.

  • Rząd Brunei jest najbardziej aktywny na Instagramie, publikując przeciętnie 16 razy dziennie. To znacznie więcej niż kolejni liderzy rankingu – kuwejckie MSZ ze średnio 6,6 posta dziennie i Nana Akufo-Addo z Ghany (średnio 4,7 posta dziennie).

  • Przywódcy chętnie korzystają z nowej funkcjonalności serwisu i publikują materiały video. Ich liczba podwoiła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy a filmy przeciętnie zyskują o 2 027 interakcji więcej niż zdjęcia.

 

::

Tagi:

instagram

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?