Dwie nowe kategorie w 18. edycji SAR Effie Awards

Dwie nowe kategorie w 18. edycji SAR Effie Awards

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do marketingowego konkursu SAR Effie Awards, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie. To nagroda dla tych, którzy umieją świadomie i skutecznie użyć komunikacji marketingowej do osiągania celów biznesowych. W tym roku otwarto dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing / e-commerce.

-

Kampanie można nadsyłać w dwóch terminach: 1 termin – do 12 maja godz. 18:00  oraz 2 termin – do 22 maja godz. 18:00. Do konkursu mogą być zgłaszane tylko projekty zrealizowane na terenie Polski w okresie 01.01.2016 – 31.03.2017. Zgłoszenia dokonuje się poprzez platformę konkursową www.platforma.sar.org.pl .

Do najważniejszych zmian w tegorocznej edycji należy pojawienie się dwóch nowych kategorii. Pierwsza to kategoria Performance marketing/e-commerce, dla aktywności marketingowych, których podstawowym celem było zdobywanie leadów oraz wsparcie sprzedaży w kanale online.

- Effie jest dla branży komunikacyjnej najważniejszym konkursem, jedynym na rynku, w  którym kampanie reklamowe doceniane są za osiągnięte dzięki nim efekty biznesowe. Komitet organizacyjny analizując zgłaszane do Effie kampanie zwrócił uwagę, że casy dotyczyły głownie działań, w których kluczową rolę odgrywała komunikacja marketingowa z konsumentami. Wiemy natomiast jak wiele uwagi performance’owi poświęcają dzisiaj marketerzy i agencje oraz, że znaczenie i budżety przeznaczane na tego typu działania dynamicznie rosną. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej kategorii  Performance marketing/e-commerce, dzięki której, mam nadzieję,  rozwiąże się worek ze zgłoszeniami, które pokażą szersze niż dotychczas kompetencje naszej branży i udowodnią, że potrafimy dbać o biznes klientów - przyznaje Beata Golubińska, Chief Capability Officer w Publicis Media, Członkini Komitetu Organizacyjnego Effie.

– Właśnie w tym obszarze widzimy jak niezbędna jest bardzo ścisła, oparta na zaufaniu współpraca między klientami i agencjami. Marketing efektywnościowy zmusza do lepszej i bliższej współpracy miedzy agencjami i klientami, wymaga większej otwartości w dzieleniu się danymi i informacjami postrzeganymi wcześniej jako „poufne”. Wprowadzając Peformance do Effie możemy wykazać, że komunikacja marketingowa i działania performance marketingowe oraz e-commerce’owe są ze sobą komplementarne, a dzięki ich połączeniu marketerzy zdobywają dzisiaj rynek – dodaje Beata Golubińska.

Drugą nową kategorią, wprowadzoną do konkursu Effie, jest  Turystyka i Podróże, do której można zgłaszać kampanie promujące usługi turystyczne, hotelarskie i lotnicze oraz promujące miasta/miejscowości, regiony, kraje, parki narodowe, rezerwaty, miejsca o znaczeniu historycznym i kulturalnym, jak również kampanie wydarzeń promujących ww.

Zostały także wprowadzone zmiany w opisach definicji kategorii Branded Content, Brand Experience, Dobra konsumenckie, Uroda i pielęgnacja oraz Usługi. Kategoria Retail została poszerzona o kanały sprzedaży, a kategoria Bankowości zmieniła nazwę na Finanse, aby można było do niej zgłaszać też kampanie promujące inne instytucje finansowe.

Do konkursu Effie można zgłaszać kampanie w 24 kategoriach konkursowych. Wszystkie definicje kategorii dostępne są TUTAJ.

Nad kształtem tegorocznego konkursu czuwa Komitet Organizacyjny w składzie:

Dariusz Andrian – VML Poland, Wojciech Borowski – McCann Worldgroup, Patrycja Bruź-Soniewicka – Saatchi&Saatchi IS, Magdalena Czaja – San Markos, Marek Gargała – Publicis, Beata Golubińska – Publicis Media, Piotr Górecki – Directors, Szymon Gutkowski – DDB&tribal, Anna Jarzynka – MEC, Magdalena Liwacz – GPD, Robert Plesko – Macroscope OMD, Grażyna Skarżyńska – GoodCo, Jaromir Sroga – Maxus, Alena Suszycka – TBWA\, Agnieszka Szysz – Zenith, Zuza Warowna-Toruńska – Ogilvy&Mather, Małgorzata Węgierek – Havas Media Group, Michał Wronecki – Brasil, Marek Żołedziowski – Group One


Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2017 nastąpi w trakcie Gali 23 października 2017 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

 

Konkurs wspierają:

  • Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, TVN, New Age Media,

  • Sponsorzy Wspierający: AMS, Facebook, YouTube,

  • Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS, Wirtualna Polska,

  • Partnerzy: Kukbuk oraz Jura.

  • Patroni medialni: Radio Zet Chilli, Monitor Magazine.

 

Więcej informacji o Effie Awards, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych dostępne są na www.effie.pl.


::


 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?