Komedia czy dwugodzinna reklama Google'a?

Brief.pl / Aktualności

Trzy lata po premierze "The Social Network" - filmu opowiadającego historię Facebooka - na ekrany wchodzi "The Internship" ("Stażyści"). To film prezentujący kulisy pracy dla innego giganta z branży technologicznej - firmy Google. Od 21 czerwca br. będzie go można oglądać także w polskich kinach.

-

"The Internship" opowiada historię dwóch sprzedawców w średnim wieku, którzy zmuszeni są podjąć staż w firmie internetowej. Panowie dołączają do programu przeznaczonego dla studentów. Najlepszym z nich być może zostanie zaproponowana praca w Google'u. Sęk w tym, że właściciele firmy mogliby być synami bohaterów, co zaowocuje rozmaitymi konfliktami pokoleniowymi.

Ciekawostką jest to, że gigant z Doliny Krzemowej współpracował z twórcami filmu, celem jak najwierniejszego oddania charakteru firmy i stylu pracy. Według Richarda Brody'ego z newyorker.com, Google "zatwierdził sposób, w jaki jego produkty oraz kultura organizacyjna zostały przedstawione w filmie".

Jak już wiemy, dwaj bohaterowie - nienajmłodsi już i niezbyt pewnie czujący się wśród nowoczesnych gadżetów - usiłują odnaleźć się w świecie nowych technologii. Richard Brody porównuje ich sytuację do położenia aktorów z początków Hollywood, kiedy nieme kino było wypierane przez filmy dźwiękowe. Okazywało się wtedy prawie z dnia na dzień, że część gwiazd nie dysponowała odpowiednim głosem i trudno było im sprostać wymogom dźwiękowej rewolucji. Głos niektórych amantów i amantek brzmiał niekorzystnie, co dawało czasami niezamierzone efekty komiczne. Zwykle oznaczało to koniec kariery w filmie. W przypadku "The Internship" mamy do czynienia z podobną sytuacją - współczesny świat zmienia się tak szybko, że dotychczasowe umiejętności za chwilę mogą okazać się mało przydatne. W najlepszym wypadku - będą wymagały szybkiej aktualizacji. Wygląda na to, że w dzisiejszych czasach jedynie zmiany są czymś pewnym i stałym.

Jak podaje serwis theverge.com, "The Internship" nie jest zwykłym filmem o męskiej przyjaźni czy zaczynaniu wszystkiego od nowa. To film, który ma sprzedawać idee i produkty Google'a. To wręcz dwugodzinna reklama rekrutacyjna. Ciekawe, jak ten gigantyczny product placement zostanie odebrany w Polsce? Zwłaszcza teraz, kiedy na firmę Larry'ego Page'a padło podejrzenie o dołączenie do tajnego programu rządu USA zwanego PRISM. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy: "Google dba o ochronę i bezpieczeństwo danych swoich użytkowników. Udostępniamy rządowi dane tylko zgodnie z literą prawa, a każde takie żądanie jest wnikliwie analizowane. Od czasu do czasu pojawiają się doniesienia, że rzekomo stworzyliśmy dla rządu  "tylne drzwi" do naszych systemów, ale w Google nie ma żadnych "tylnych drzwi", które dawałaby rządowi dostęp do prywatnych danych użytkowników."

Podejrzenia związane z PRISM to nie pierwsza kryzysowa sytuacja w koncernie Google. Jeszcze parę lat temu firma ta technologicznie wspierała cenzurę internetu w Chinach. Przypomnijmy, że w porę się opamiętała i na początku 2010 roku zaprzestała tych praktyk. Czy w takim razie film "The Internship" to zwykła komedia, czy może akcja ocieplania wizerunku firmy? Już 21 czerwca sami będziemy mogli się przekonać.

The Internship

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.