Komedia czy dwugodzinna reklama Google'a?

Brief.pl / Aktualności

Trzy lata po premierze "The Social Network" - filmu opowiadającego historię Facebooka - na ekrany wchodzi "The Internship" ("Stażyści"). To film prezentujący kulisy pracy dla innego giganta z branży technologicznej - firmy Google. Od 21 czerwca br. będzie go można oglądać także w polskich kinach.

-

"The Internship" opowiada historię dwóch sprzedawców w średnim wieku, którzy zmuszeni są podjąć staż w firmie internetowej. Panowie dołączają do programu przeznaczonego dla studentów. Najlepszym z nich być może zostanie zaproponowana praca w Google'u. Sęk w tym, że właściciele firmy mogliby być synami bohaterów, co zaowocuje rozmaitymi konfliktami pokoleniowymi.

Ciekawostką jest to, że gigant z Doliny Krzemowej współpracował z twórcami filmu, celem jak najwierniejszego oddania charakteru firmy i stylu pracy. Według Richarda Brody'ego z newyorker.com, Google "zatwierdził sposób, w jaki jego produkty oraz kultura organizacyjna zostały przedstawione w filmie".

Jak już wiemy, dwaj bohaterowie - nienajmłodsi już i niezbyt pewnie czujący się wśród nowoczesnych gadżetów - usiłują odnaleźć się w świecie nowych technologii. Richard Brody porównuje ich sytuację do położenia aktorów z początków Hollywood, kiedy nieme kino było wypierane przez filmy dźwiękowe. Okazywało się wtedy prawie z dnia na dzień, że część gwiazd nie dysponowała odpowiednim głosem i trudno było im sprostać wymogom dźwiękowej rewolucji. Głos niektórych amantów i amantek brzmiał niekorzystnie, co dawało czasami niezamierzone efekty komiczne. Zwykle oznaczało to koniec kariery w filmie. W przypadku "The Internship" mamy do czynienia z podobną sytuacją - współczesny świat zmienia się tak szybko, że dotychczasowe umiejętności za chwilę mogą okazać się mało przydatne. W najlepszym wypadku - będą wymagały szybkiej aktualizacji. Wygląda na to, że w dzisiejszych czasach jedynie zmiany są czymś pewnym i stałym.

Jak podaje serwis theverge.com, "The Internship" nie jest zwykłym filmem o męskiej przyjaźni czy zaczynaniu wszystkiego od nowa. To film, który ma sprzedawać idee i produkty Google'a. To wręcz dwugodzinna reklama rekrutacyjna. Ciekawe, jak ten gigantyczny product placement zostanie odebrany w Polsce? Zwłaszcza teraz, kiedy na firmę Larry'ego Page'a padło podejrzenie o dołączenie do tajnego programu rządu USA zwanego PRISM. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy: "Google dba o ochronę i bezpieczeństwo danych swoich użytkowników. Udostępniamy rządowi dane tylko zgodnie z literą prawa, a każde takie żądanie jest wnikliwie analizowane. Od czasu do czasu pojawiają się doniesienia, że rzekomo stworzyliśmy dla rządu  "tylne drzwi" do naszych systemów, ale w Google nie ma żadnych "tylnych drzwi", które dawałaby rządowi dostęp do prywatnych danych użytkowników."

Podejrzenia związane z PRISM to nie pierwsza kryzysowa sytuacja w koncernie Google. Jeszcze parę lat temu firma ta technologicznie wspierała cenzurę internetu w Chinach. Przypomnijmy, że w porę się opamiętała i na początku 2010 roku zaprzestała tych praktyk. Czy w takim razie film "The Internship" to zwykła komedia, czy może akcja ocieplania wizerunku firmy? Już 21 czerwca sami będziemy mogli się przekonać.

The Internship

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?