Festiwal Internetu Rzeczy: cykl eventów hub:raum Kraków rozpoczyna wędrówkę po Europie

Festiwal Internetu Rzeczy: cykl eventów hub:raum Kraków rozpoczyna wędrówkę po Europie

Brief.pl / Aktualności

Wyobraźmy sobie lodówkę, która sama składa zamówienia na produkty, które się skończyły lub przeterminowały albo ekspres do kawy, który sam wie, kiedy potrzebujemy zastrzyku kofeiny. Świat dąży do tego, aby stać się samonapędzającą się inteligentną siecią przedmiotów, które będą automatyzować nasze działania oraz oszczędzać czas. Technologie cyfrowe zdominują nasze codzienne życie, pracę i rozrywkę.

-

11 marca 2017 roku w siedzibie hub:raum Kraków, Centrum Innowacyjności Deutsche Telekom (właściciela sieci T-Mobile), miało miejsce zupełnie nowe wydarzenie na technologicznej mapie Polski – a był to Festiwal Internetu Rzeczy. Do Krakowa przyjechali specjaliści, startupy oraz firmy związane z branżą Internetu Rzeczy, studenci technologii informatycznych, a także entuzjaści inteligentnych rozwiązań. Festiwal IoT był miejscem wymiany doświadczeń, wiedzy oraz wizji dotyczących rozwoju technologicznego i biznesowego Internetu Rzeczy w Polsce.

- Internet Rzeczy zmienia wszystko i nie jest to już tylko odległa wizja przyszłości. Jesteśmy świadkami niezwykłej rewolucji – niektórzy mówią, że czwartej rewolucji przemysłowej – która dzieje się na naszych oczach i ma ogromny wpływ na wszystko, co nas otacza. Bardzo się cieszę, że dzięki IoT Fest w Krakowie możemy rozpocząć cykl wydarzeń, poprzez które będziemy integrować środowiska twórców oraz entuzjastów Internetu Rzeczy w Europie – powiedział Jakub Probola, Head of hub:raum Kraków.

Wydarzenie składało się z trzech części (prezentacje, showroom, warsztaty), które doskonale uzupełniały się oraz pozwalały “poznać” Internet Rzeczy z różnych perspektyw. Główną część stanowiły prezentacje odpowiadające na trudne pytania, które zadają sobie firmy i startupy działające w tej branży. Można było dowiedzieć się między innymi, jak wejść na trudny rynek B2B i tworzyć rozwiązania Internetu Rzeczy. Jakie są korzyści z wdrożenia rozwiązań IoT w przemyśle. Jak produkować i wdrażać nowoczesne systemy telemetryczne. Jak zabezpieczyć rozwiązania Internetu Rzeczy oraz czy tak naprawdę crowdfunding się opłaca.

Wojciech Pawlak, Innovation & Development Chief Specialist w T-Mobile Polska, mówił o cechach i korzyściach wąskopasmowego Internetu Rzeczy (ang. “Narrow Band Internet of Things” lub “NB-IoT”). Nad rozwojem Technologii NB-IoT  pracuje Deutsche Telekom wląściciel sieci T-mobile i centrum innowacyjności hub:raum. W lutym 2017 roku firma ogłosiła, że nowy standard komunikacji dla IoT z niskim poborem baterii będzie już wkrótce dostępny w sieciach komercyjnych w Polsce, Holandii, Niemczech, Austrii, Słowacji, Grecji, Chorwacji i na Węgrzech.

- NB-IoT jest nie tylko kolejnym modnym hasłem, ale prawdziwym przełomem technologicznym! Co w sytuacji, kiedy chcielibyśmy wysyłać tylko niewielką porcję danych, ale na duże odległości? Jeśli chcielibyśmy uzyskać długą żywotność baterii zasilających komunikujące się przedmioty? I w końcu - jeśli zależy nam na użyciu inteligentnych technologii w trudno dostępnych miejscach? Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie NB-IoT – skomentował Wojciech Pawlak.

Ważną częścią Festiwalu w Krakowie, która cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, był showroom dla projektów IoT, gdzie uczestnicy mogli dosłownie “dotknąć” Internetu Rzeczy.  Wystawcami były firmy zarówno wspierane przez hub:raum, jaki i zewnętrzne: Estimote, TurboEgg, Abaro, SoftQ, Efento, IChlebak, Cervi Robotics, Elmodis, Husarion, S4Tech. Doskonałym dopełnieniem prezentacji i showroomu były warsztaty IoT o zróżnicowanej tematyce i stopniu trudności.

Mimo że Festiwal IoT w Krakowie już minął, to tak naprawdę jest to dopiero początek budzenia potencjału Internetu Rzeczy. Wydarzenie zostało zorganizowane przez inicjatywę IoT creators, wspieraną przez hub:raum powered by T-Mobile. Festiwal IoT w Krakowie był pierwszym wydarzeniem z cyklu eventów poświęconych Internetowi Rzeczy. Kolejne będą miały miejsce jeszcze w tym roku w wybranych miastach Europy Środkowo-Wschodniej (Słowacja, Rumunia, Chorwacja). W celu podsumowania oraz podzielenia się wrażeniami ze wszystkich wydarzeń zorganizowanych w ramach Festiwalu IoT, zaplanowany jest Wielki Finał w Warszawie.

Partnerami wydarzenia byli: Data KRK, Dev Meetings, Cross Web,  #OMGKRK, Krakowski Park Technologiczny, Hive 53, JM elektornik, Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera, Wydział Humanistyczny AGH, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Business Link Kraków, Web Muses, Hackerspace Kraków, Project People, Startupunity, TEAM: Together Everyone Achieves More, Geek Girls Carrots, Innovation Nest.


::


Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.