Znamy już laureatki Bizneswoman Roku 2016

Znamy już laureatki Bizneswoman Roku 2016

Brief.pl / Aktualności

9 marca, podczas uroczystej gali w Budynku Senator, ogłoszono wyniki ósmej edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Wśród nagrodzonych znalazły się założycielki i menedżerki z takich firm jak Deloitte, Plastwil, Whisbear, Nestmedic, PelviFly czy Ada. Przyznano także nagrody specjalne za wybitne osiągnięcia. Otrzymały je Ewa Błaszczyk i prof. dr hab. inż. Jadwiga Sójka-Ledakowicz. Partnerem strategicznym konkursu jest Mastercard.

-

Konkurs Bizneswoman Roku to inicjatywa, która w ostatnich latach zyskała ogromne poparcie środowiska biznesu w Polsce, zainteresowanie mediów, a przede wszystkim samych uczestniczek konkursu, których liczba z roku na rok diametralnie wzrasta. Jednocześnie konkurs przyczynił się do zmiany postrzegania sukcesu kobiet w biznesie oraz wartości, jaką niesie ze sobą wykorzystanie talentów oraz potencjału kobiet i mężczyzn w równorzędnym stopniu. 

9 marca w Warszawie, wręczono nagrody w następujących kategoriach: Sukces w Korporacji, Moja Firma – przychody powyżej 4 mln złotych, Moja Firma – przychody poniżej 4 mln złotych, Start-up Roku, Kobieta w Nowych Technologiach, Pomysł na Start, Działalność Społeczna i Bizneswoman Publiczności. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii konkursu Bizneswoman Roku przyznano nagrodę GRAND PRIX. 




Zdecydowaliśmy, że w tym roku poszukamy wybitnych przykładów integracji nauki z biznesem. Ten obszar polskiej gospodarki jest bowiem kluczowy dla jej stabilnego rozwoju. Tę nagrodę otrzymała prof. dr hab. inż. Jadwiga Sójka-Ledakowicz, Dyrektor Instytutu Włókiennictwa w Łodzi za wybitne dokonania w sferze łączenia biznesu z nauką, zarządzanie jednostką naukową jak rynkowym przedsiębiorstwem, który może przemienić tradycyjny przemysł włókienniczy w innowacyjną gałąź gospodarki – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni konkursu Bizneswoman Roku. 

Nagrodę specjalną otrzymała także Ewa Błaszczykwspółzałożycielka Fundacji „Akogo?”, której niebywałe osiągnięcia w sferze społecznej, wykraczają poza kryteria określone w regulaminie konkursu. 

Kobiety odgrywają coraz większą rolę w biznesie, co potwierdzają wyniki najnowszego raportu firmy Mastercard. Wskazuje on, że już niemal co trzecia firma w Polsce jest zarządzana przez kobietę. Nadal jest jednak wiele do zrobienia w kwestii wyrównania szans rozwoju kobiet na rynku pracy, stąd tak ważne są takie inicjatywy jak konkurs Bizneswoman Roku, który promuje przedsiębiorcze kobiety. Gratulujemy wszystkim laureatkom, życząc im wielu dalszych sukcesów - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe i członek Jury konkursu. 




Oto lista laureatek: 

Laureatka w kategorii Sukces w Korporacji 
Iwona Georgijew – Partner w firmie Deloitte. Odniosła nie tylko spektakularny sukces zawodowy, ale także aktywnie wspiera inne kobiety w realizacji ambitnych celów. Stała się międzynarodową ekspertką w niezwykle wyspecjalizowanej dziedzinie jaką są ceny transferowe. Liderka Klubu SheXO oraz Programu Różnorodności w Polsce oraz Europie Środkowej. 

Nagroda Specjalna w kategorii Sukces w Korporacji 
dr Ewa Łabno-Falęcka - Dyrektor Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w Mercedes-Benz Polska. Przez ostatnie 15 lat w firmie Mercedes-Benz Polska zbudowała praktycznie od podstaw zespół i strategię komunikacji oraz sieć relacji zewnętrznych. Pod jej kierunkiem zespół otrzymał wiele nagród w dziedzinie zintegrowanej komunikacji marketingowej. 

Laureatka w kategorii Moja Firma – przychody powyżej 4 mln złotych 
Izabella Wałkowska – Prezes Zarządu firmy Plastwil. Kobieta ambitna, efektywnie realizująca cele biznesowe, działając w bardzo wymagającej, a przy tym męskiej branży. Zrestrukturyzowała spółkę, zdywersyfikowała produkcję, podwoiła park maszynowy, w efekcie potroiła obrót handlowy spółki i zwiększyła jej rentowność. 

Laureatki w kategorii Moja Firma – przychody poniżej 4 mln złotych 
Julia Sielicka-Jastrzębska oraz Zuzanna Sielicka-Kalczyńska – twórczynie szumiącego misia Whisbear. W ciągu dwóch lat udało im się zbudować od podstaw jedną z najważniejszych polskich marek w branży dziecięcej. Oferującą innowacyjny produkt, który pokochali rodzice i dzieci na całym świecie. 

Laureatki kategorii „Kobieta w Nowych Technologiach” 
Patrycja Wizińska-Socha i Anna Skotny – założycielki firmy Nestmedic. Kobiety niezwykle zdeterminowane, działające w branży nowych technologii z myślą o innych kobietach. Wprowadziły na polski rynek Pregnabit, czyli pierwsze na świecie kompleksowe rozwiązanie telemedyczne do badania i kontroli dobrostanu płodu - badania KTG. 

Laureatka w kategorii Start-up Roku 
Urszula Herman – założycielka start-upu Pelvifly. Stworzyła rozwiązanie, które zrewolucjonizowało branżę telemedyczną i rozwiązuje problem tysięcy kobiet w Polsce, a docelowo milionów na świecie. Pomysłodawczyni produktu i aplikacji, które pozwalają na rehabilitację oraz trening dna miednicy u kobiet. 

Wyróżnienie w kategorii Start-up Roku 
Magdalena Janczewska - Prezes start-upu NanoThea. Młoda naukowczyni z wielką pasją i misją. Zdobyła zaufanie inwestorów prywatnych i publicznych. Pracuje nad produktem, który może uratować życie milionom chorych ludzi. Jej start-up opracowuje nanocząsteczki do wczesnej diagnostyki nowotworów. 

Laureatka w kategorii Pomysł na Start 
Natalia Świrska – start-up ADA. Pomimo tego, że dopiero skończyła studia, ma już 6-letnie doświadczenie w sprzedaży. Pod jej kierunkiem stworzono personalnego asystenta do najmu napędzanego sztuczną inteligencją. Zdobywa obecnie tysiące użytkowników i ma ambitne plany na rozwój swojej firmy. 

Wyróżnienie w kategorii Pomysł na Start 
Sara Berent – pomysłodawczyni NEO-Ecology. Będąc jeszcze w liceum opracowała technologię, która jest w stanie zrewolucjonizować łańcuch produkcji żywności, będąc ekologiczną, tanią i efektywną alternatywą dla toksycznych pestycydów i środków ochrony żywności. 

Laureatka z kategorii Działalność Społeczna 
Marianna Sitek-Wróblewska – Prezes Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej. Działa na rzecz młodego pokolenia. Daje szanse młodym ludziom, o których inni zapomnieli. Tym samym kształci młode pokolenie obywateli. Zarządza fundacją, która stworzyła innowacyjne i skuteczne rozwiązania dla dzieci i młodzieży pozostawionych bez opieki. I bez przyszłości. 

Jak co roku, jedna z finalistek otrzymała także nagrodę publiczności. Każdy internauta mógł wybrać swoją faworytkę głosując na portalu www.sukcespisanyszminka.pl. Najwięcej głosów, a zarazem tytuł Bizneswoman Publiczności zdobyła Natalia Bogdan - założycielka i Prezes Zarządu wywodzącej się z Trójmiasta, ogólnopolskiej agencji rekrutacyjnej Jobhouse o międzynarodowym zasięgu. 

Więcej o konkursie można dowiedzieć się na www.bizneswomanroku.pl oraz na www.sukcespisanyszminka.pl


::


Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.