...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Audi Digital Innovation: Rozmowa z Ross Knap, autorem zwycięskiego projektu CallPage

9 lutego w przestrzeni Business Link na PGE Narodowy odbył się finał konkursu Audi Digital Innovation, w którym pięć start-upów prezentowało swoje projekty z zakresu digital customer experience. Nagrodę główną otrzymał Ross Knap za projekt CallPage. Na łamach Brief.pl autor zwycięskiego rozwiązania opowiada, jakie szczególne kryteria starał się spełnić, tworząc CallPage oraz jakie korzyści, z jego punktu widzenia, daje współpraca startupów z dużymi korporacjami.

Jak udało Wam się pozyskać inwestycję od funduszu bValue?

W kwietniu 2015 roku lecieliśmy do Londynu żeby odwiedzić klientów i partnerów. Zauważyliśmy, że do naszego samolotu wsiada nikt inny jak Rafał Brzoska. Wtedy przesadziłem pół samolotu, żeby się do niego dostać i zapytać, jak udało mu się zbudować taki biznes. Rozmawialiśmy przez cały lot. On opowiadał o swoich doświadczeniach, my o swoich i o tym, co udało się nam osiągnąć w tak krótkim czasie. W końcu dowiedziałem się, że Rafał Brzoska razem ze swoimi kolegami tworzy fundusz inwestycyjny i że jak wrócę do Krakowa, to zapozna mnie z CEO funduszu Maciejem Balsewiczem. Później było dużo spotkań. Poznałem Macieja i od razu – jak to się mówi w naszym środowisku – pojawiła się między nami chemia. Później spotkaliśmy się z innymi aniołami bValue, Tomaszem Misiakiem i Marianem Owerko. Każda rozmowa dawała nam sporo energii i motywacji. Dlatego pomimo tego, że mieliśmy inne propozycje współpracy od funduszy VC, wybraliśmy bValue jako naszego partnera.

 

 Jak działa CallPage i dlaczego klienci lubią ten sposób kontaktu?

CallPage to narzędzie, które można łatwo zainstalować na swojej stronie internetowej. Po instalacji system analizuje zachowanie użytkowników i kiedy widzi, że ktoś jest zainteresowany ofertą, to proponuje mu kontakt z firmą w ciągu 28 sekund. Kiedy użytkownik wprowadza swój numer telefonu, system automatycznie dzwoni do klienta. Klient odbiera, a system dzwoni do firmy i łączy wszystkich przez telefon komórkowy w bardzo krótkim czasie.

Ostatnio zauważamy rosnący trend w preferencji kontaktu za pomocą naszego systemu. Konwersja rośnie niesamowicie. Wszystko dzięki temu, że CallPage zapewnia dużą wygodę. Po pierwsze, klient całkowicie za darmo ma szybki kontakt telefoniczny z firmą i może zadać jej przedstawicielowi konkretne pytania. Po drugie, współczynnik odbierania połączeń przez CallPage wynosi 88% i ciągle rośnie, więc klienci w większości przypadków mają pewność, że firma do nich oddzwoni. Po trzecie, często w grę wchodzi grywalizacja. Dzieje się tak gdy np. klient chce sprawdzić, czy firma faktycznie oddzwoni w 28 sekund i – jeśli można tak powiedzieć – rzuca jej wyzwanie. Jeśli oddzwoni, relacje są zbudowane i wszyscy są zadowoleni.

 

Do jakich branży kierujecie swoją usługę, jakich istotnych klientów udało Wam się już pozyskać?

Nasz rynek (optymalizacji konwersji) jest bardzo duży. Uważam, że każda strona, na której jest podany numer telefonu do działu sprzedaży, może sprzedać więcej dzięki naszemu narzędziu. Zauważyliśmy jednak, że są branże, w których CallPage działa skuteczniej niż w innych. Największe sukcesy osiągamy w branży usług medycznych, e-commerce, sektorze finansowym oraz w sektorze motoryzacyjnym. W każdej z tych branż mamy dużych klientów, np. dealerów BMW i Volkswagena. Jeśli chodzi o branżę medyczną świadczymy usługi dla Medicoveru i Docplannera; z telekomunikacji  jednym z naszych klientów jest Orange Polska. Jeśli chodzi  o B2B to zaczęliśmy współpracę strategiczną z Onetem, który będzie oferował polskim firmom produkt, częścią którego jest CallPage. Podsumuwując wszędzie tam, gdzie kontakt osobisty jest bardzo ważny.

 

 Jakie szczególne kryteria staraliście się spełnić tworząc usługę dla Audi?

Głównym kryterium było znalezienie rozwiązania, które sprawi, że kontakt z Audi jest tak samo przyjemny i szybki, jak ich samochody. Chcemy to zrobić przede wszystkim dla siebie, bo dostaliśmy się do konkursu przez przypadek.

Tak się składa, że sprzedałem samochód i szukałem nowego, więc umawiałem się na jazdy próbne. Nie mogłem przejść obojętnie wokół marki Audi, bo od dziecka kojarzyła mi się ona z luksusem i komfortem. Kiedy trafiłem na ich stronę i chciałem się umówić na jazdę próbną, to na początku czekałem parę minut na infolinii, a później musiałem wypełniać długie formularze kontaktowe. Wtedy sobie pomyślałem, że gdyby Audi miało zainstalowane CallPage, to zamówienie takiej usługi byłoby o wiele prostsze. Rozmawiałem o tym z kolegami z firmy. Na następny dzień przyszli do mnie moi partnerzy, Andrzej i Sergej, i powiedzieli, że jest konkurs Audi Digital Innovation i jak chcę coś zmienić, to mam przestać narzekać, tylko się zgłosić i przedstawić swoją wizję zmian. Partnerom się nie odmawia i w końcu wygraliśmy.

 

Jak na kolejnych etapach przebiegać będzie współpraca z marką Audi?

Na pierwszym etapie pojedziemy do głównej siedziby Volkswagen Group w Poznaniu, żeby porozmawiać o wymaganiach. Mamy duże doświadczenie we współpracy z korporacjami i wiemy, jak ważny jest każdy szczegół, przede wszystkim jasne warunki współpracy, konkretny plan wdrożenia oraz bezpieczeństwo procesów. Następnie zrobimy krótkie miesięczne testy na kilku stronach, żeby dostać feedback od klientów i oszacować, jakie zasoby są potrzebne gdy firma zacznie dostawać więcej telefonów. Póżniej, jak doprowadzimy usługę szybkiego kontaktu do perfekcji, przeskalujemy rozwiązanie na kolejne podstrony, żeby dać klientom Audi maksymalną wygodę i krótki czas odpowiedzi tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne.   

 

 Jakie korzyści, z Waszego punktu widzenia, daje współpraca startupów z dużymi korporacjami?

Każdy startup działający w branży B2B powinien przynajmniej próbować nawiązać współpracę z dużymi korporacjami. Po pierwsze, korporacja pomaga skalować funkcjonalność produktu, skłania do ciągłego udoskonalenia usługi, co na pierwszym etapie jest krytyczne dla start-upu.  Po drugie, korporacja daje rozpoznawalność i zaufanie. Gdy w czasie rozmowy z inwestorem lub bankiem powiesz, że pracujesz na przykład dla Orange lub Audi, to od razu będzie to całkiem inna rozmowa. To samo z klientami, jak masz kogoś znanego – zaufanie rośnie.

Po trzecie, przychody, które można uzyskać ze współpracy z korporacjami, są czasami nawet stokrotnie większe niż w przypadku małych klientów. A gotówka w start-upie znajdującym się w początkowej fazie rozwoju jest kluczowa.

 

Jaki macie plany dotyczące ekspansji zagranicznej i dalszego rozwoju firmy?

Widzimy siebie za kilka lat jako globalnego leadera rozwiązania automatycznego callbacku. Mamy market proof z 25 krajów z całego świata i już teraz wiemy, że z CallPage chcą korzystać zarówno ludzie mieszkający na zimnej Kamczatce, jak i ci ze słonecznej Doliny Krzemowej. Na tym etapie wypracowaliśmy w Polsce silną markę i pozycję. Wśród klientów mamy coraz większe firmy, produkt jest stabilny i ciągle się rozwija, a cały zespół jest bardzo mądry i nastawiony na potrzeby klienta. Pod tym względem mamy osobliwą kulturę w firmie. Dlatego w tym roku chcemy skupić się na ekspansji i w ciągu najbliższego półtora roku osiągnąć pozycję lidera w pozostałych krajach Unii Europejskiej. A kiedy nam to się uda, pozyskamy kolejne rundy finansowania na ekspansję zagraniczną w Stanach Zjednoczonych. Mamy też specyficzną wizję samej usługi. Nasze ambicje są zbyt wielkie, żeby się ograniczyć tylko do samego rozwiązania szybkiego kontaktu. Dlatego ciągle szukamy talentów informatycznych i myślimy nad automatyzacją sprzedaży i chcemy do 2020 roku dać każdej firmie możliwość zaprogramować swojego własnego robota, który wprawie przejdzie test Turinga i będzie odbierał telefony od klientów, w taki sposób, że człowiek nie będzie potrafił odróżnić go od żywego sprzedawcy. Ta wizja nas naprawdę motywuję do działania i podnosi rano z łóżka do pracy.

 

::

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF