Po co miastu logo?

Po co miastu logo?

Magazyn / Inspiracje

Berlin, Barcelona, Amsterdam, Londyn, Tokio, Mediolan, Praga, Paryż… Prawdopodobnie mało kto wie, jak wyglądają logo i brzmią hasła promocyjne tych miast. Mimo to każda z wyżej wymienionych metropolii budzi konkretne skojarzenia i wyobrażenia, a nawet wywołuje określone emocje. Czy to oznacza, że miasta nie potrzebują znaków identyfikacyjnych i haseł promocyjnych?

-

Logo i hasła promocyjne powinny być jedynie częścią brandingu, czyli budowania świadomości marki. Są to elementy, które w prosty sposób i w wielkim skrócie mają powiedzieć coś o marce miejscowości.

Marka to nie jest znak
Budowanie marki miasta to proces długotrwały i skomplikowany. Często zdarza się, że obraną strategię trzeba wielokrotnie modyfikować i dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości. W procesie budowania marki miejsca istotne jest określenie walorów, które decydują o sile, charakterze i unikatowości miejsca. Właśnie te wyróżniki powinny znaleźć odzwierciedlenie w prostych i łatwych do zapamiętania słowach oraz symbolach. Dopiero po spełnieniu tych dwóch pierwszych kroków powinno się planować działania, które przyczynią się do utrwalenia marki w świadomości społecznej.

Warto wiedzieć także, jakie panują trendy w komunikacji marketingowej. Aktualnie wiele miast i regionów stara się pokazać swoją markę poprzez opowiadanie historii, które oddziałują na emocje. W zapomnienie odchodzi już bezosobowa prezentacja walorów turystycznych, atrakcji, zabytków. Liczą się ludzie, którzy tworzą klimat miasta.


Zarówno logo, jak i hasła promocyjne są potrzebne, jednak powinny być wpisane w większą całość, którą tworzy marka miejsca.

:: ::

Pełna treść artykułu dostępna jest w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.