wp - grudzien 2016

Po co miastu logo?

Po co miastu logo?

Magazyn / Inspiracje

Berlin, Barcelona, Amsterdam, Londyn, Tokio, Mediolan, Praga, Paryż… Prawdopodobnie mało kto wie, jak wyglądają logo i brzmią hasła promocyjne tych miast. Mimo to każda z wyżej wymienionych metropolii budzi konkretne skojarzenia i wyobrażenia, a nawet wywołuje określone emocje. Czy to oznacza, że miasta nie potrzebują znaków identyfikacyjnych i haseł promocyjnych?

-

Logo i hasła promocyjne powinny być jedynie częścią brandingu, czyli budowania świadomości marki. Są to elementy, które w prosty sposób i w wielkim skrócie mają powiedzieć coś o marce miejscowości.

Marka to nie jest znak
Budowanie marki miasta to proces długotrwały i skomplikowany. Często zdarza się, że obraną strategię trzeba wielokrotnie modyfikować i dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości. W procesie budowania marki miejsca istotne jest określenie walorów, które decydują o sile, charakterze i unikatowości miejsca. Właśnie te wyróżniki powinny znaleźć odzwierciedlenie w prostych i łatwych do zapamiętania słowach oraz symbolach. Dopiero po spełnieniu tych dwóch pierwszych kroków powinno się planować działania, które przyczynią się do utrwalenia marki w świadomości społecznej.

Warto wiedzieć także, jakie panują trendy w komunikacji marketingowej. Aktualnie wiele miast i regionów stara się pokazać swoją markę poprzez opowiadanie historii, które oddziałują na emocje. W zapomnienie odchodzi już bezosobowa prezentacja walorów turystycznych, atrakcji, zabytków. Liczą się ludzie, którzy tworzą klimat miasta.


Zarówno logo, jak i hasła promocyjne są potrzebne, jednak powinny być wpisane w większą całość, którą tworzy marka miejsca.

:: ::

Pełna treść artykułu dostępna jest w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.