Najaktywniejsi sponsorzy ubiegłego roku. Wyniki Sponsoring Monitora 2016

Najaktywniejsi sponsorzy ubiegłego roku. Wyniki Sponsoring Monitora 2016

Brief.pl / Aktualności

Orlen jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno sportu jak i kultury. W branży ubezpieczeniowej przoduje PZU, w bankowej PKO BP, w telekomunikacyjnej Orange, w piwowarskiej zaś Tyskie. Aż połowa Polaków korzystniej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring – wynika ze Sponsoring Monitora 2016 przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

-

1/3 Polaków wskazuje Orlen jako najbardziej aktywnego sponsora ogółem, to wzrost aż o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Stosunkowo wysoki wzrost znajomości jako sponsora (o 5 punktów procentowych) w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowała też Coca Cola.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

Co czwarty badany uważa, że najaktywniejszym sponsorem w branży sportowej jest Orlen, który jako sponsor sportu zyskał na znajomości aż 7 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.


Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

W przypadku sponsorów kultury i sztuki nie ma zdecydowanych liderów. Orlen, który znalazł się na pierwszym miejscu, uzyskał 1/6 głosów. Kultura i sztuka to dziedziny bardziej niszowe i nie tak intensywnie i wyraźnie sponsorowane jak wydarzenia sportowe, co może wpływać na większe rozdrobnienie rankingu. W porównaniu z rokiem ubiegłym wszystkie firmy znajdujące się w TOP 5 sponsorów kultury i sztuki odnotowały wzrosty znajomości.

 

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

Orlen to firma, która znalazła się wysoko we wszystkich rankingach najaktywniejszych sponsorów. Świadczy to przede wszystkim o wszechstronności działań sponosringowych realizowanych przez ten koncern. Z naszego badania jasno widać, że firmom łatwiej jest zaistnieć w świadomości odborców w sponsoringu sportu niż kultury. W dużej mierze może to wynikać z faktu znacznie mniejszej ekspozycji logotypów sponsorów podczas wydarzeń kulturalnych niż sportowych. Sponsoring kultury jest zazwyczaj bardziej „dyskretny” niż sponsoring sportu. Ciekawym przypadkiem jest Lotos, w przypadku którego świadomość konsumentów dotycząca sponsorowania kultury przez ten koncern w ciągu roku wzrosła trzykrotnie. Może to być efekt stałej współpracy z Festiwalem Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry", Siesta Festivalem czy LOTOS Jazz Festival-Bielska Zadymka Jazzowa. – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

 

Liderzy sponsoringu w poszczególnych branżach

Branża bankowa: PKO Bank Polski (39%)

Branża ubezpieczeniowa: PZU (59%)

Branża motoryzacyjno-paliwowa: Orlen (70%)

Branża telekomunikacyjna: Orange (61%)

Branża piwowarska: Tyskie (47%)

 

W porównaniu z ubiegłym rokiem nie zmienił się stosunek konsumentów do firm będących sponsorami. Nadal ponad 60% osób korzystniej ocenia firmy angażujące się w sponsoring od tych niezaangażowanych.

 

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

Informacja o badaniu


Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2016 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1510 wywiadów CATI oraz N=3751 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.


::


Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.