Najaktywniejsi sponsorzy ubiegłego roku. Wyniki Sponsoring Monitora 2016

Najaktywniejsi sponsorzy ubiegłego roku. Wyniki Sponsoring Monitora 2016

Brief.pl / Aktualności

Orlen jest najbardziej rozpoznawalnym sponsorem zarówno sportu jak i kultury. W branży ubezpieczeniowej przoduje PZU, w bankowej PKO BP, w telekomunikacyjnej Orange, w piwowarskiej zaś Tyskie. Aż połowa Polaków korzystniej ocenia firmy zaangażowane w sponsoring – wynika ze Sponsoring Monitora 2016 przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

-

1/3 Polaków wskazuje Orlen jako najbardziej aktywnego sponsora ogółem, to wzrost aż o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Stosunkowo wysoki wzrost znajomości jako sponsora (o 5 punktów procentowych) w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowała też Coca Cola.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

Co czwarty badany uważa, że najaktywniejszym sponsorem w branży sportowej jest Orlen, który jako sponsor sportu zyskał na znajomości aż 7 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.


Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

W przypadku sponsorów kultury i sztuki nie ma zdecydowanych liderów. Orlen, który znalazł się na pierwszym miejscu, uzyskał 1/6 głosów. Kultura i sztuka to dziedziny bardziej niszowe i nie tak intensywnie i wyraźnie sponsorowane jak wydarzenia sportowe, co może wpływać na większe rozdrobnienie rankingu. W porównaniu z rokiem ubiegłym wszystkie firmy znajdujące się w TOP 5 sponsorów kultury i sztuki odnotowały wzrosty znajomości.

 

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

Orlen to firma, która znalazła się wysoko we wszystkich rankingach najaktywniejszych sponsorów. Świadczy to przede wszystkim o wszechstronności działań sponosringowych realizowanych przez ten koncern. Z naszego badania jasno widać, że firmom łatwiej jest zaistnieć w świadomości odborców w sponsoringu sportu niż kultury. W dużej mierze może to wynikać z faktu znacznie mniejszej ekspozycji logotypów sponsorów podczas wydarzeń kulturalnych niż sportowych. Sponsoring kultury jest zazwyczaj bardziej „dyskretny” niż sponsoring sportu. Ciekawym przypadkiem jest Lotos, w przypadku którego świadomość konsumentów dotycząca sponsorowania kultury przez ten koncern w ciągu roku wzrosła trzykrotnie. Może to być efekt stałej współpracy z Festiwalem Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej "Dwa Teatry", Siesta Festivalem czy LOTOS Jazz Festival-Bielska Zadymka Jazzowa. – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

 

Liderzy sponsoringu w poszczególnych branżach

Branża bankowa: PKO Bank Polski (39%)

Branża ubezpieczeniowa: PZU (59%)

Branża motoryzacyjno-paliwowa: Orlen (70%)

Branża telekomunikacyjna: Orange (61%)

Branża piwowarska: Tyskie (47%)

 

W porównaniu z ubiegłym rokiem nie zmienił się stosunek konsumentów do firm będących sponsorami. Nadal ponad 60% osób korzystniej ocenia firmy angażujące się w sponsoring od tych niezaangażowanych.

 

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, luty 2017 r.

 

Informacja o badaniu


Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2016 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1510 wywiadów CATI oraz N=3751 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.


::


Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?