5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.

-

Anita Wata, Key Account Consultant w Optivo, an Episerver Company podpowiada, jak nadać newletterom wiosenny powiem świeżości. Wyróżnia także przykłady kampanii e-mail marketingowych, które wraz z rosnącym na termometrze słupkiem temperatury sprawią, że wzrośnie także zaangażowanie klientów, a co za tym idzie - wskaźniki konwersji.

 

Zaprowadź wiosenne porządki  

Zanim wejdziemy w pełni w wiosenny nastrój, musimy zrobić miejsce dla nowości. Koncepcja wiosennych porządków może znaleźć zastosowanie w każdej branży, z którą prowadzimy komunikację – odświeżenie szafy, detoks organizmu czy zachęta do skorzystania z nowych rozwiązań technologicznych. Zaproponuj więc swoim subskrybentom coś szczególnego.  To już ostatnie – miejmy nadzieję – podrygi zimy. Wyraź to w formie chwytliwej grafiki lub gifu!  

 

Celebruj święta

Wiosna obfituje w okazje do nawiązania bliskiej relacji z klientami. W marcu wykorzystaj Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Mężczyzn (10 marca) oraz Dzień Świętego Patryka (17 marca), w kwietniu natomiast dobrym kontekstem do dialogu z klientem będą na pewno Prima Aprilis (1 kwietnia) i Wielkanoc (16 kwietnia).

Firmą, która w sprytny sposób wykorzystała w swoim newsletterze motyw „szczęścia”, z którym utożsamiany jest Dzień Świętego Patryka, jest brytyjska marka Boden. Ułożenie ubrań w kolorach przechodzących z zieleni, przez niebieski i czerwony, aż do żółtego – przypomina tęczę, na końcu której znajduje się garnek złota – symbol szczęścia. Warto wykorzystać to niezbyt popularne u nas święto do zaproponowania rabatów na wybrane produkty i sprawić, aby nasi odbiorcy poczuli się w tym dniu wyjątkowo.  

 

Zaangażuj się społecznie

Wiosna budzi się do życia, a wraz z nią nowa energia do działań w słusznym celu. Przed chwilą wspominałam o świętach, które warto wykorzystać w komunikacji z klientem – nie zapominajmy także o okazjach do udzielenia pomocy naszej planecie. Dzień Dzikiej Przyrody (3 marca), Dzień Wody (22 marca) czy Dzień Ziemi (22 kwietnia) mogą być doskonałym powodem do przeprowadzenia akcji charytatywnej oraz szerzenia idei dbania o środowisko.

 

Wskaż trendy, twórz trendy

Wraz z kolejną porą roku, konsumenci otwierają się na nowe trendy, zwłaszcza modowe. Podsuwaj klientom wiosenne nowości, prezentując lookbooki i inspiracje do tworzenia kreatywnych kreacji. Marka Ann Taylor postawiła na newsletter w odcieniach żółci, witając tym samym słońce i strzepując z ramion ostatki zimowych, smutnych błękitów. Nie bój się zaszaleć – w końcu wiosna to wyraziste kolory i odważne zmiany! 

 

Postaw na naturalność i naturę

Pamiętaj, by newslettery wiosenne tryskały pozytywną energią i wyrazistymi kolorami. Doskonałym przykładem nietuzinkowego mailingu jest soczysty newsletter firmy J.Crew, informujący o wiosennej wyprzedaży. Marka ta wykorzystała w kampanii ruchomy gif, który przedstawia rozcinanego, soczystego grejpfruta. Grafika opatrzona jest dodatkowo chwytliwym hasłem „How sweet is this?”. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna!

Z niecierpliwością czekamy na dłuższe, coraz cieplejsze, wiosenne dni i budzącą się do życia przyrodę. Wraz z nadejściem wiosny warto wprowadzić zmiany nie tylko w swojej garderobie, ale także w sposobie komunikacji z klientem. Postaw więc na wyraziste kolory, chwytliwe hasła i kreatywne działania, angażujące Twoich odbiorców. Nadając newsletterom odrobinę świeżości i słońca sprawisz, nie tylko wywołasz uśmiech na ustach Twoich klientów, ale także przekonasz ich, że to właśnie zakup Twojego produktu lub usługi zasługuje na wpisanie na wiosenną listę „to-do”.


::


 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?