YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

-


Dwadzieścia pięć najczęściej wzmiankowanych kanałów poddano badaniu jakościowemu. Numerem 1 zestawienia został Cyber Marian z wynikiem 1,5 tys. publikacji. Za nim uplasował się DonGURALesko (1,4 tys.), który wyprzedził Red Lipstick Monster (1,4 tys.). W pierwszej piątce uplasowali się także: 20m2 i Letni Chamski Podryw, a na kolejnych: MaxFloRecTV, ReZigiusz, Gimper, StepRecords, Krzysztof Gonciarz i Stuu. 

 

Łakomy kąsek dla sponsorów

Promocyjnie najbardziej zyskała Red Lipstick Monster. Wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na jej temat wyceniono na prawie 17 mln złotych - tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji kanału na YouTube, co w przypadku opublikowanych materiałów.

Pod względem AVE drugie miejsce zajął kanał 20m2 z wynikiem 7,8 mln zł, a kolejne: ReZigiusz (6 mln zł), Stuu (5,3 mln zł) oraz Krzysztof Gonciarz (4,9 mln zł). Na topowych miejscach znaleźli się także: Littlemoonster96, Polimaty, AbstrachujeTV, DonGURALesko, Cyber Marian, SA Wardęga i Banshee.

 

 

Kawalerka Łukasza Jakóbiaka z największym zasięgiem

Największe dotarcie wygenerowały materiały nawiązujące do kanału 20m2 Łukasza Jakóbiaka. Potencjalnie można się było z nimi zetknąć 710 mln razy. Na miejscu drugim znalazła się Red Lipstick Monster – dotarcie w jej przypadku wyniosło 410 mln kontaktów. Zestawienie top 3 zamyka DonGURALesko z wynikiem 299 mln kontaktów.

 

ReZigiusz na pierwszych stronach gazet

YouTuberów nie brakowało także na okładkach czasopism. Najczęściej dziennikarze informowali na jedynkach o ReZigiuszu, a następnie o DonGURALesko i YouTuberze Letni Chamski Podryw. Kolejne lokaty należały do Red Lipstick Monster, Stuu, Abstrachuje TV, Jdabrowsky, 20m2, Smav i Littlemoonster96.

 

Cyber Marian zdominował internet

Aż 95 proc. materiałów, które nawiązywały do Cyber Mariana pochodziło z internetu. Drugim najpopularniejszym źródłem w jego przypadku okazała się prasa – 4 proc. przekazu, a następnie RTV – 1 proc. Materiały na temat YouTubera najczęściej były opublikowane na portalach: Apynews.pl, Naekranie.pl i Wirtualnemedia.pl oraz w tytułach: „Press”, „Bravo” i „Dziennik Elbląski”. W RTV dominowały: TVN Turbo, TVP2 oraz Radio ESKA Trójmiasto.

 

 

DonGURALesko uwiódł radio i telewizję

W radiu i telewizji najczęściej mówiono o DonGURALesko. Te media stanowiły aż 5 proc. całkowitego przekazu. YouTuber najczęściej pojawiał się w stacjach: WTK, Polskie Radio Program 4, Radio ESKA Wrocław. Portale internetowe zgarnęły 91 proc. medialnego tortu Vlogera. Prym wiodły: Cojestgrane24.wyborcza.pl, Kulturadostepna.pl i Cgm.pl. Natomiast prasa stanowiła 4 proc. Najaktywniejsze  tytuły to: „Polska – Głos Wielkopolski”, „Polska – Dziennik Zachodni”, „Gazeta Wyborcza – Płock”.

 

Red Lipstick Monster wiodła prym w prasi

Dziennikarze prasowi zdecydowanie najczęściej pisali o Red Lipstick Monster. 8 proc. przekazu należało właśnie do tego medium. Dużym zainteresowaniem wykazały się: „Nowości”, „Express Bydgoski”, „Glamour”. Najwięcej publikacji ukazało się jednak w internecie – 90 proc. całości przekazu. Najwięcej uwagi YouTuberce poświęciły Apynews.pl, Wizaz.pl, Vstars.pl. W RTV Vlogerki dotyczyło 30 materiałów, co stanowiło zaledwie 2 proc., niemniej jednak pojawiała się ona głównie w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych: TVN, TVP2 i Superstacja.

 

W których miesiącu najczęściej pisano o YouTuberach?

Popularność medialna Vlogerów rozkładała się dosyć równomiernie przez cały zeszły rok. Tylko w kilku przypadkach można dostrzec wyraźne piki. Największy skok odnotował Cyber Marian w listopadzie, a następnie Red Lipstick Monster w grudniu, Letni Chamski Podryw w lutym, Gimper i ReZigiusz w marcu. Niewielki wzrost popularności medialnej analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotowali także w maju - dotyczył on DonGURALesko i w czerwcu - w nawiązaniu do Cyber Mariana.


::

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?