...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.

Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis. W styczniu 2016 stronę WWW Reeda Hastingsa odwiedziło niemal 338 tys. internautów, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce (źródło: badanie Gemius/PBI).

Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do niecałych 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD. Mniejsza liczba internautów odwiedzających stronę WWW utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty–sierpień średnia wynosiła 113 tys. 

─ Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

─ Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci ─ dodaje Pawłowski.

 

Ulubiony serwis Mazowsza

Kim są odwiedzający Netfliksa? Dane z grudnia wskazują, że jest wśród nich nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.), 35-44 lata (22,5 proc.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2 proc.). Najchętniej odwiedzali serwis mieszkańcy z Mazowsza – pochodził stąd niemal co piąty internauta odwiedzający giganta VoD (19,3 proc.). Zdecydowanie najchętniej odwiedzali Netfliksa mieszkańcy dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2 proc.) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

***

Analiza uwzględnia ruch (PC) na stronie internetowej Netflix.com od stycznia do grudnia 2016 roku. W analizie nie uwzględniono danych mobilnych (tablet i smartfon), gdyż pomiar tych urządzeń rozpoczął się od marca 2016 roku. Nie jest więc możliwe pokazanie pełnych danych dla mobile w analizowanym okresie. Usługa Netflix jest też dostępna na smart TV. Jednak aby uzyskać dane dotyczące jej popularności na telewizorach należy zwrócić się do wydawcy bądź producenta urządzeń.

::

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF