Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.

-

Rok 2016 był pierwszym rokiem dostępności Netfliksa na polskim rynku VoD. Z tej okazji Gemius przeprowadził analizę ruchu na stronie internetowej Netfliksa i sprawdził, kim są odwiedzający ten serwis. W styczniu 2016 stronę WWW Reeda Hastingsa odwiedziło niemal 338 tys. internautów, co stanowiło 1,5 proc. ogółu użytkowników sieci (PC) w Polsce (źródło: badanie Gemius/PBI).

Już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do niecałych 74 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD. Mniejsza liczba internautów odwiedzających stronę WWW utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty–sierpień średnia wynosiła 113 tys. 

─ Netflix w drugiej połowie 2016 roku systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty. Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem, zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów ─ mówi Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.

─ Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści, dostosowane do lokalnych preferencji, będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci ─ dodaje Pawłowski.

 

Ulubiony serwis Mazowsza

Kim są odwiedzający Netfliksa? Dane z grudnia wskazują, że jest wśród nich nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.), 35-44 lata (22,5 proc.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2 proc.). Najchętniej odwiedzali serwis mieszkańcy z Mazowsza – pochodził stąd niemal co piąty internauta odwiedzający giganta VoD (19,3 proc.). Zdecydowanie najchętniej odwiedzali Netfliksa mieszkańcy dużych miast, powyżej pół miliona mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2 proc.) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

***

Analiza uwzględnia ruch (PC) na stronie internetowej Netflix.com od stycznia do grudnia 2016 roku. W analizie nie uwzględniono danych mobilnych (tablet i smartfon), gdyż pomiar tych urządzeń rozpoczął się od marca 2016 roku. Nie jest więc możliwe pokazanie pełnych danych dla mobile w analizowanym okresie. Usługa Netflix jest też dostępna na smart TV. Jednak aby uzyskać dane dotyczące jej popularności na telewizorach należy zwrócić się do wydawcy bądź producenta urządzeń.

::


Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.