Murale ozdobiły wnętrze warszawskiej siedziby Deloitte

Murale ozdobiły wnętrze warszawskiej siedziby Deloitte

Brief.pl / Inspiracje

Murale artystyczne kojarzą się głównie z wielkoformatowymi malowidłami na elewacjach budynków. Firma doradcza Deloitte postanowiła jednak wykorzystać je w zupełnie inny sposób. Dziesięć ręcznie malowanych murali ozdobiło klatki schodowe warszawskiego biura Deloitte, w Q22. Dzięki swoim walorom estetycznym, mają one zachęcać pracowników do korzystania ze schodów zamiast wind, a tym samym do dbania o zdrowie i ekologię, dzięki mniejszemu zużyciu energii przez windy. Murale inspirowane są Warszawą. Do zaprojektowania grafik zaproszono sześcioro artystów ilustratorów.

-

Firma Deloitte chcąc stworzyć pracownikom estetyczne i sprzyjające pozytywnej atmosferze miejsce pracy, podczas procesu aranżacji wnętrz pomyślała nie tylko o samych przestrzeniach biurowych, ale także o klatkach schodowych. Ich ozdobą stały się ręcznie malowane murale. Inspiracją do powstania grafik była stolica – jej symbole oraz charakterystyczne miejsca. Wśród murali znajdują się te przedstawiające Kępę Potocką, Bulwary Wiślane, Warsa i Sawę, Metro, Centrum Nauki Kopernik czy Plac Zbawiciela.

– W ubiegłym roku zmieniliśmy siedzibę. Przeprowadzka to dla nas dużo więcej niż zmiana adresu. Nowa aranżacja uwzględnia wiele udogodnień pozwalających na efektywną pracę. Ale ma też budować świadomość koniczności dbania o zdrowie i promowania zachowań pro-ekologicznych wśród naszych pracowników – mówi Krzysztof Kwiecień, Dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. Murale to przykład działania mieszczącego się w formule idei „Making an impact that matters” (co oznacza kreowanie pozytywnych zmian). Korzystanie z klatek schodowych w ciągu dnia pomiędzy piętrami naszego biura pomoże w zachowaniu lepszej kondycji fizycznej. Poza aspektem zdrowotnym, jest to też zachowanie ekologiczne. Im mniej korzystamy z wind, tym mniej energii zużywamy i tym samy dokładamy swoją cegiełkę do dbania o środowisko. – dodaje Krzysztof Kwiecień.

Działalność na rzecz ochrony środowiska jest ważnym elementem strategii odpowiedzialnego biznesu, realizowanej przez Deloitte na całym świecie. Jak wielkie znaczenie w strategii Deloitte odgrywa ochrona środowiska świadczy fakt, że budynek Q22 w którym mieście się obecnie warszawska siedziba Deloitte, otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM Interim Excellent, z najwyższym w tej kategorii wynikiem w Polsce (79,1 proc.).

Do pracy nad projektami grafik zostali zaproszeni ilustratorzy: Karol Banach, Michał Stachowiak, Beztrosko, Jan Kallwejt, Martyna Wójcik-Śmierska oraz Alek „Lis Kula” Morawski. Murale zostały wykonane przez Good Looking Studio.

– Malowanie grafik we wnętrzach ma inną specyfikę, niż malowanie dużych murali. Malarstwo musi być na niezwykle wysokim poziomie technicznym, bo jest oglądane z bliska, jest na wyciągnięcie ręki. Chcieliśmy by grafiki były spójne ideowo, ale zachowały charakterystyczne style poszczególnych artystów. –  o tworzeniu murali we wnętrzach mówi Karol Szufladowicz, jeden z założycieli Good Looking Studio.

::


Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.