Murale ozdobiły wnętrze warszawskiej siedziby Deloitte

Murale ozdobiły wnętrze warszawskiej siedziby Deloitte

Brief.pl / Inspiracje

Murale artystyczne kojarzą się głównie z wielkoformatowymi malowidłami na elewacjach budynków. Firma doradcza Deloitte postanowiła jednak wykorzystać je w zupełnie inny sposób. Dziesięć ręcznie malowanych murali ozdobiło klatki schodowe warszawskiego biura Deloitte, w Q22. Dzięki swoim walorom estetycznym, mają one zachęcać pracowników do korzystania ze schodów zamiast wind, a tym samym do dbania o zdrowie i ekologię, dzięki mniejszemu zużyciu energii przez windy. Murale inspirowane są Warszawą. Do zaprojektowania grafik zaproszono sześcioro artystów ilustratorów.

-

Firma Deloitte chcąc stworzyć pracownikom estetyczne i sprzyjające pozytywnej atmosferze miejsce pracy, podczas procesu aranżacji wnętrz pomyślała nie tylko o samych przestrzeniach biurowych, ale także o klatkach schodowych. Ich ozdobą stały się ręcznie malowane murale. Inspiracją do powstania grafik była stolica – jej symbole oraz charakterystyczne miejsca. Wśród murali znajdują się te przedstawiające Kępę Potocką, Bulwary Wiślane, Warsa i Sawę, Metro, Centrum Nauki Kopernik czy Plac Zbawiciela.

– W ubiegłym roku zmieniliśmy siedzibę. Przeprowadzka to dla nas dużo więcej niż zmiana adresu. Nowa aranżacja uwzględnia wiele udogodnień pozwalających na efektywną pracę. Ale ma też budować świadomość koniczności dbania o zdrowie i promowania zachowań pro-ekologicznych wśród naszych pracowników – mówi Krzysztof Kwiecień, Dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. Murale to przykład działania mieszczącego się w formule idei „Making an impact that matters” (co oznacza kreowanie pozytywnych zmian). Korzystanie z klatek schodowych w ciągu dnia pomiędzy piętrami naszego biura pomoże w zachowaniu lepszej kondycji fizycznej. Poza aspektem zdrowotnym, jest to też zachowanie ekologiczne. Im mniej korzystamy z wind, tym mniej energii zużywamy i tym samy dokładamy swoją cegiełkę do dbania o środowisko. – dodaje Krzysztof Kwiecień.

Działalność na rzecz ochrony środowiska jest ważnym elementem strategii odpowiedzialnego biznesu, realizowanej przez Deloitte na całym świecie. Jak wielkie znaczenie w strategii Deloitte odgrywa ochrona środowiska świadczy fakt, że budynek Q22 w którym mieście się obecnie warszawska siedziba Deloitte, otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM Interim Excellent, z najwyższym w tej kategorii wynikiem w Polsce (79,1 proc.).

Do pracy nad projektami grafik zostali zaproszeni ilustratorzy: Karol Banach, Michał Stachowiak, Beztrosko, Jan Kallwejt, Martyna Wójcik-Śmierska oraz Alek „Lis Kula” Morawski. Murale zostały wykonane przez Good Looking Studio.

– Malowanie grafik we wnętrzach ma inną specyfikę, niż malowanie dużych murali. Malarstwo musi być na niezwykle wysokim poziomie technicznym, bo jest oglądane z bliska, jest na wyciągnięcie ręki. Chcieliśmy by grafiki były spójne ideowo, ale zachowały charakterystyczne style poszczególnych artystów. –  o tworzeniu murali we wnętrzach mówi Karol Szufladowicz, jeden z założycieli Good Looking Studio.

::


Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.