W Krakowie powstaje inteligentny asystent, który zrewolucjonizuje pracę działów sprzedaży

W Krakowie powstaje inteligentny asystent, który zrewolucjonizuje pracę działów sprzedaży

Magazyn / Aktualności

Czy można sprawić, że praca osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmie będzie łatwiejsza? Dwóch przedsiębiorców z Krakowa udowadnia, że to możliwe. W projekt uwierzył m.in. akcelerator MIT Enterprise Forum Poland oraz grupa polskich inwestorów prywatnych.

-

Trudno jest obecnie zapanować nad działem sprzedaży w firmie bez udziału dedykowanego oprogramowania. Setki maili, które musimy przeczytać, dziesiątki telefonów i spotkań, które musimy odbyć sprawiają, że firmy decydują się na wdrożenie skomplikowanych systemów CRM, które mają uporządkować procesy biznesowe.  Z drugiej strony powszechna jest niechęć do tego typu rozwiązań wśród osób mających bezpośredni kontakt z klientami. Większość sprzedawców, jako powód swojej frustracji używania systemu CRM przedstawia, że jest on zbyt skomplikowany w użytkowaniu.

Tak właśnie narodził się pomysł stworzenia Edwarda - inteligentnego asystenta dla działów sprzedaży, który „obserwował” będzie prace sprzedawców, a następnie uczył się ich zachowań i sugerował następne możliwe działania. Dla menedżerów działów sprzedaży tego typu narzędzie stanowić będzie nieocenione źródło informacji, a wszystko to bez ręcznego wpisywania danych i ręcznych, żmudnych analiz. Dodatkowo Edward ułatwi pracę sprzedawcom porządkując i układając im zadania związane z pracą z klientami.

Twórcy Edwarda to doświadczeni przedsiębiorcy odpowiedzialni między innymi za sukcesy Grupy Unity (jednego z czołowych dostawców rozwiązań dla e-biznesu). Postanowili wykorzystać fakt dynamicznego rozwoju algorytmów sztucznej inteligencji i połączyć tę wiedzę z wcześniejszymi doświadczeniami w realizacji projektów.

- Prowadząc software house, który w szczytowym momencie zatrudniał ponad 200 osób nauczyliśmy się wielu rzeczy. Natomiast główną nauką wyniesioną z pracy z klientami jest to, że ludzie nie lubią i nie używają swojego oprogramowania, jeżeli jest ono zbyt skomplikowane. - mówi Tomasz Wesołowski, współtwórca aplikacji Edward i CEO spółki 2040.io.

Działania przedsiębiorców zostały docenione m.in. przez akcelerator MIT Enterprise Forum, bazujący na know how naukowców z Massachusetts Institute of Technology. Spółka 2040.io realizująca projekt została wybrana jako jeden z 23 polskich start-upów do udziału w programie pod patronatem MIT, którego celem jest przyspieszenie komercjalizacji innowacyjnych technologii. Ponadto w projekt już na tym etapie zainwestowało kilku aniołów biznesu, którzy wierzą w potencjał projektowanego rozwiązania.

- Wierzymy, że ten sposób tworzenia aplikacji zrewolucjonizuje sposób w jaki korzystamy z oprogramowania w firmie. Lubimy myśleć o tym segmencie porównując jego etap rozwoju do wczesnych stron internetowych. Dlatego już wkrótce możliwości tego typu asystentów mogą być nieograniczone. – dodaje Bartłomiej Rozkrut, współtwórca aplikacji Edward i CTO spółki.

Technologie idące w kierunku stworzenia maszyn rozumiejących ludzi to już nie przyszłość a rzeczywistość. Inwestują w nie tacy giganci jak Google, Facebook czy Microsoft udostępniając wyniki swoich prac firmom takim jak 2040.io. Dlatego plany rozwoju Edwarda są znacznie szersze, niż to co pokazują obecne możliwości aplikacji.

- Edward jest przykładem nowego rodzaju oprogramowania, który obserwując kontekst biznesowy będzie w stanie wyciągać wnioski związane z coraz większą liczbą zdarzeń. W przyszłości aplikacje tego typu mogą w całości zastąpić tradycyjne, „nudne” oprogramowanie biznesowe.  – podsumowuje Wesołowski.

 

Link do strony www: http://Edward.ai/

 

::

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.