Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Brief.pl / Aktualności

Konsumenci powyżej 40 roku spełzają sen z oczu niejednego marketera. Są lojalni, przewidywalni, a w dodatku mają portfele bardziej zasobne niż millenialsi. Nie inaczej jest w szeroko pojętym sektorze FinTech, gdzie już blisko 1/3 klientów stanowią osoby w wieku 40+. Ponad 87 proc. pożyczkobiorców z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Klienci powyżej 40 roku życia mają też kompletnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy – 59 proc. z nich korzysta z kanału online przy zaciąganiu pożyczki, a ich zdolność kredytowa jest o 51 proc. wyższa niż w przypadku pokolenia Y.

-

„Osoby powyżej 40 roku życia bardzo często korzystają z możliwości, jakie daje im branża FinTech. Z racji tego, że stanowią blisko 1/3 jej klientów wynika, że nie są im obce nowoczesne technologie. Nie chodzi tu wyłącznie o dokonywanie płatności mobilnych czy zakupy przez internet. Polacy w wieku 40+ coraz częściej korzystają z pożyczek online. Posiadają stabilną sytuację finansową, dzięki czemu są rzetelnymi klientami dla podmiotów działających sektorze pozabankowym” – komentuje Klaudia Grzywacz, ekspert ratka.pl

Polacy powyżej 40 roku życia najczęściej pożyczają na: wakacje, remont i na utrzymanie dzieci.  Z badania przeprowadzonego przez Ratka.pl wynika również, że 56 proc. pożyczkobiorców po spłaceniu pierwszego zobowiązania, w przyszłości zaciąga pożyczkę po raz kolejny. Pokazuje to,  że klienci są zadowoleni z takiego rozwiązania i przede wszystkim jest to rzeczywista potrzeba w tej grupie wiekowej. Dostęp do szybkiej gotówki, z zachowaniem odpowiednich procedur bezpieczeństwa, jednak bez zbędnej biurokracji i tracenia czasu.

„Warto zaznaczyć, że osoby po 40 roku życia mają bardzo dokładnie sprecyzowane potrzeby. Bardzo często chodzi tu o pieniądze na dokończenie remontu, albo utrzymanie swoich najbliższych. Czasem korzystają z możliwości finansowania podróży. Istotne jest to, że wielu z nich potrafi sumiennie wywiązać się ze swoich zobowiązań. Pozwala im to na ponowne korzystanie z usług finansowych, które odpowiadają ich realnym wymaganiom” – dodaje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl

Ponad 61 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia zamieszkuje obszary wiejskie, z kolei 59 proc. z nich zaciąga pożyczki przez internet. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż jest to szybkie, wygodne i sprawdzone rozwiązanie. Konsumenci przyzwyczaili się do zakupów w internecie, a wartość całego polskiego rynku e-commerce jest warta 36 mld złotych. W obszarach wiejskich taki rozwiązanie dodatkowo zyskuje na atrakcyjności, ponieważ z reguły nie ma tam stacjonarnych punktów firm pożyczkowych.  Z badania Ratka.pl wynika również, że 51 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia to mężczyźni, 49 proc. to kobiety.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?