Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Brief.pl / Aktualności

Konsumenci powyżej 40 roku spełzają sen z oczu niejednego marketera. Są lojalni, przewidywalni, a w dodatku mają portfele bardziej zasobne niż millenialsi. Nie inaczej jest w szeroko pojętym sektorze FinTech, gdzie już blisko 1/3 klientów stanowią osoby w wieku 40+. Ponad 87 proc. pożyczkobiorców z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Klienci powyżej 40 roku życia mają też kompletnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy – 59 proc. z nich korzysta z kanału online przy zaciąganiu pożyczki, a ich zdolność kredytowa jest o 51 proc. wyższa niż w przypadku pokolenia Y.

-

„Osoby powyżej 40 roku życia bardzo często korzystają z możliwości, jakie daje im branża FinTech. Z racji tego, że stanowią blisko 1/3 jej klientów wynika, że nie są im obce nowoczesne technologie. Nie chodzi tu wyłącznie o dokonywanie płatności mobilnych czy zakupy przez internet. Polacy w wieku 40+ coraz częściej korzystają z pożyczek online. Posiadają stabilną sytuację finansową, dzięki czemu są rzetelnymi klientami dla podmiotów działających sektorze pozabankowym” – komentuje Klaudia Grzywacz, ekspert ratka.pl

Polacy powyżej 40 roku życia najczęściej pożyczają na: wakacje, remont i na utrzymanie dzieci.  Z badania przeprowadzonego przez Ratka.pl wynika również, że 56 proc. pożyczkobiorców po spłaceniu pierwszego zobowiązania, w przyszłości zaciąga pożyczkę po raz kolejny. Pokazuje to,  że klienci są zadowoleni z takiego rozwiązania i przede wszystkim jest to rzeczywista potrzeba w tej grupie wiekowej. Dostęp do szybkiej gotówki, z zachowaniem odpowiednich procedur bezpieczeństwa, jednak bez zbędnej biurokracji i tracenia czasu.

„Warto zaznaczyć, że osoby po 40 roku życia mają bardzo dokładnie sprecyzowane potrzeby. Bardzo często chodzi tu o pieniądze na dokończenie remontu, albo utrzymanie swoich najbliższych. Czasem korzystają z możliwości finansowania podróży. Istotne jest to, że wielu z nich potrafi sumiennie wywiązać się ze swoich zobowiązań. Pozwala im to na ponowne korzystanie z usług finansowych, które odpowiadają ich realnym wymaganiom” – dodaje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl

Ponad 61 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia zamieszkuje obszary wiejskie, z kolei 59 proc. z nich zaciąga pożyczki przez internet. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż jest to szybkie, wygodne i sprawdzone rozwiązanie. Konsumenci przyzwyczaili się do zakupów w internecie, a wartość całego polskiego rynku e-commerce jest warta 36 mld złotych. W obszarach wiejskich taki rozwiązanie dodatkowo zyskuje na atrakcyjności, ponieważ z reguły nie ma tam stacjonarnych punktów firm pożyczkowych.  Z badania Ratka.pl wynika również, że 51 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia to mężczyźni, 49 proc. to kobiety.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.