Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Nawyki finansowe osób 40+. Jakie znaczenie mają dla marketingowców i startupowców z branży FinTech?

Brief.pl / Aktualności

Konsumenci powyżej 40 roku spełzają sen z oczu niejednego marketera. Są lojalni, przewidywalni, a w dodatku mają portfele bardziej zasobne niż millenialsi. Nie inaczej jest w szeroko pojętym sektorze FinTech, gdzie już blisko 1/3 klientów stanowią osoby w wieku 40+. Ponad 87 proc. pożyczkobiorców z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Klienci powyżej 40 roku życia mają też kompletnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy – 59 proc. z nich korzysta z kanału online przy zaciąganiu pożyczki, a ich zdolność kredytowa jest o 51 proc. wyższa niż w przypadku pokolenia Y.

-

„Osoby powyżej 40 roku życia bardzo często korzystają z możliwości, jakie daje im branża FinTech. Z racji tego, że stanowią blisko 1/3 jej klientów wynika, że nie są im obce nowoczesne technologie. Nie chodzi tu wyłącznie o dokonywanie płatności mobilnych czy zakupy przez internet. Polacy w wieku 40+ coraz częściej korzystają z pożyczek online. Posiadają stabilną sytuację finansową, dzięki czemu są rzetelnymi klientami dla podmiotów działających sektorze pozabankowym” – komentuje Klaudia Grzywacz, ekspert ratka.pl

Polacy powyżej 40 roku życia najczęściej pożyczają na: wakacje, remont i na utrzymanie dzieci.  Z badania przeprowadzonego przez Ratka.pl wynika również, że 56 proc. pożyczkobiorców po spłaceniu pierwszego zobowiązania, w przyszłości zaciąga pożyczkę po raz kolejny. Pokazuje to,  że klienci są zadowoleni z takiego rozwiązania i przede wszystkim jest to rzeczywista potrzeba w tej grupie wiekowej. Dostęp do szybkiej gotówki, z zachowaniem odpowiednich procedur bezpieczeństwa, jednak bez zbędnej biurokracji i tracenia czasu.

„Warto zaznaczyć, że osoby po 40 roku życia mają bardzo dokładnie sprecyzowane potrzeby. Bardzo często chodzi tu o pieniądze na dokończenie remontu, albo utrzymanie swoich najbliższych. Czasem korzystają z możliwości finansowania podróży. Istotne jest to, że wielu z nich potrafi sumiennie wywiązać się ze swoich zobowiązań. Pozwala im to na ponowne korzystanie z usług finansowych, które odpowiadają ich realnym wymaganiom” – dodaje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl

Ponad 61 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia zamieszkuje obszary wiejskie, z kolei 59 proc. z nich zaciąga pożyczki przez internet. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż jest to szybkie, wygodne i sprawdzone rozwiązanie. Konsumenci przyzwyczaili się do zakupów w internecie, a wartość całego polskiego rynku e-commerce jest warta 36 mld złotych. W obszarach wiejskich taki rozwiązanie dodatkowo zyskuje na atrakcyjności, ponieważ z reguły nie ma tam stacjonarnych punktów firm pożyczkowych.  Z badania Ratka.pl wynika również, że 51 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia to mężczyźni, 49 proc. to kobiety.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.