Inteligentne opakowania do zadań specjalnych

Inteligentne opakowania do zadań specjalnych

Brief.pl / Wiedza

Producenci opakowań prześcigają się w wymyślaniu rozwiązań jak najatrakcyjniejszych dla konsumentów. Mają one przyciągnąć uwagę, ale nowoczesne opakowania powinny jednak spełniać znacznie więcej funkcji.

-

Wyzwania nowoczesnych opakowań

Opakowania do zadań specjalnych są projektowane i tworzone z myślą o wygodzie konsumentów oraz należytej ochronie świeżości i trwałości produktów, jakie są w nich zamknięte. Głównym wyzwaniem, któremu muszą sprostać, jest odpowiednia ochrona produktu przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi. Coraz więcej opakowań jest w stanie nie tylko przyciągnąć uwagę klienta i skłonić do wyboru danej marki, lecz także poinformować go, czy na przykład dany produkt jest przechowywany we właściwej dla niego temperaturze. Aktywne i inteligentne opakowania na żywność nie są jedynie futurystyczną wizją.

Nowoczesne systemy opakowań produkowane na bazie innowacyjnej chemii wydłużają termin przydatności żywności do spożycia i pomagają w zachowaniu idealnej świeżości oraz przyjemnego zapachu. Sprzyja to ograniczeniu marnowania się jedzenia, co jest problemem przede wszystkim w krajach wysoko rozwiniętych.

Przykłady aktywnych i inteligentnych opakowań do żywności

Opakowania zapewniające barierę ochronną przed szkodliwymi pozostałościami oleju mineralnego wyprodukowała np. firma BASF. Na uwagę zasługują także wszelkie opakowania aktywne, zawierające substancje chemiczne lub enzymatyczne, które przyczyniają się do przedłużenia trwałości produktu, przy jednoczesnym utrzymaniu jego cech – zapachowych i wizualnych. Wśród nich ważne miejsce zajmują emitery i absorbery. Pierwsza grupa opakowań ma za zadanie wydzielać różne substancje, druga zaś odpowiada za pochłanianie tlenu, nadmiernego poziomu wilgoci, dwutlenku węgla, etylenu czy nieprzyjemnych zapachów, jakie mogą pojawić się przy długotrwałym przechowywaniu produktów w opakowaniach.

Zastosowanie przez producentów opakowań aktywnych pozwala konsumentom na:

  • solidną ochronę produktów przed rozwojem potencjalnie chorobotwórczych bakterii i pleśni;
  • zapobieganie zmianom w kolorystyce przetworów – zwłaszcza mięsnych;
  • zachowanie aromatu przy jednoczesnym wchłanianiu nieprzyjemnych zapachów;
  • hamowanie rozkładu drogocennych witamin w warzywach, owocach i sokach.

Emitery i absorbery to nowoczesne opakowania aktywne, które są czymś więcej niż zwykłym kartonem czy plastikiem. Nie należy się ich obawiać, ponieważ nie wchodzą w interakcje z produktem i nie zmieniają jego właściwości. Ponadto nie wyróżniają się wyglądem – przeciętny konsument może więc nie zauważyć, czy ma do czynienia z nowoczesnym, aktywnym opakowaniem, czy ze zwykłym pudełkiem.

Opakowanie powie, czy produkt nadaje się do spożycia

W użyciu są już opakowania inteligentne, które pełnią także funkcję informacyjną. Przekazywane przez nie informacje dotyczą jakości i bezpieczeństwa produktu, w tym między innymi szczelności opakowania. Dowiemy się również, czy produkt nadaje się do spożycia lub przechowywania go w danych warunkach. Najczęściej takie komunikaty są przekazywane kupującym poprzez zmianę barwy opakowania.

::


Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.