Rekodowy miniony rok w Renault

Rekodowy miniony rok w Renault

Brief.pl / Aktualności

Renault i Dacia znalazły się wśród marek o największym wzroście sprzedaży w 2016 roku w Polsce. Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży, w 2016 roku zarejestrowano w Polsce 51 478 nowych samochodów Renault i Dacia. Dzięki temu marka zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku samochodów osobowych. Dacia znalazła się z kolei na dziewiątym miejscu zarówno na rynku samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych w 2016 roku. Duster drugi rok z rzędu pozostaje na pierwszym miejscu w segmencie SUV na rynku polskim.

-

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2016 roku zarejestrowały łącznie 51 478 samochodów, to jest o 10 041 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17%, sprzedaż Renault wzrosła o 21%, a Dacii o 29%, co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 p. Renault i Dacia, z rekordową sprzedażą 3 modeli: Captur, Kadjar i Duster są też liderem w segmencie SUV.

Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modeloObie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2016 roku zarejestrowały łącznie 51 478 samochodów, to jest o 10 041 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17%, sprzedaż we spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East.

W roku 2016 zarejestrowano 23 627 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 4 593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3 452 sprzedane egzemplarze, którego II faza pojawi się jeszcze w tym roku.

Te trzy modele stanowią 63% całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault. Również tegoroczne nowości sprzedawały się dobrze: Talisman zakończył rok z wynikiem 1 822 egzemplarzy.

Dacia, która jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, w Polsce uplasowała się w pierwszej dziesiątce, zajmując dziewiąte miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 30%. Dacia Duster pozostaje liderem segmentu SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – 8 308 nabywców modelu Duster. Ponad 1/3 sprzedanych Dusterów była wyposażona w napęd 4x4. Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3 474 nabywców. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 303 szt.

::

Zobacz inne polecane artykuły

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?