Jak używać hashtagów?

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

-

Okazuje się, że wystarczy trzymać się kilku zasad, aby sprawnie posługiwać się hashtagami. Poniżej przeczytasz najważniejsze z nich.

Używaj hashtagów lokalnych


Nie zapominaj oznaczać miejsc, w których zrobiłeś dane zdjęcie (Instagram) albo wypuściłeś w świat tweeta. 

Nie przekraczaj 3 hashtagów na post


Jeden z najbardziej popularnych błędów to #robienie #z #każdego #słowa #hashtagu #w #zdaniu. I nie chodzi tylko o przeciętnych użytkowników mediów społecznościowych, ale również o celebrytów - przez długi czas robiła tak Edyta Górniak (przykład poniżej). Jest to błąd ponieważ post staje się nieczytelny a hashtagi takie jak #z czy #każdego nie są przez nikogo wyszukiwane.

Zasada 2-3 hashtagów na post jest szczególnie ważna w przypadku Twittera, którego posty są ograniczone do 140 znaków. Pamiętaj, że tweety z hashtagami zazwyczaj wzbudzają 2 razy większe zaangażowanie.

Używaj nie tylko popularnych hashtagów


Oczywiście popularne hashtagi mają największą liczbę wyszukiwań, ale też zazwyczaj do tysięcy postów i zdjęć dziennie są one dodawane. Na Instagramie da nam to duże zaangażowanie, które potrwa maksymalnie kilka godzin.
Jeśli chcemy to wydłużyć, to powinniśmy dodać hashtagi mniej popularne, ale dokładniej opisujące naszą treść.

Przykład: gdy chcemy dodać zdjęcie burgera to najpopularniejszych tagiem będzie #foodporn. Jednak jeśli chcemy bardziej sprecyzować to powinniśmy dodać też #burger.
Ta sama zasada działa jeśli chodzi o lokalizacje. Sam #polska jest zbyt szeroki. Warto dodać do niego miasto #warszawa lub nawet dzielnicę #mokotów.

 

Tworzenie nowych hashtagów


Z hashtagami jest trochę jak z pozycjonowaniem. Nie ma sensu pozycjonować się na frazy, których nikt nie wpisuje i też nie ma sensu wymyślać własnych tagów. Wyjątkiem są firmy, które mają duże budżety na reklamowanie go (zamieszczenie w innych kreacjach, mediach, wykup promocji na Twitterze), lub gdy tag ma być wsparciem konkursu (oznacz wybrane zdjęcie #konkursFirmyX).

Gdzie szukać popularnych hashtagów?


Jest wiele narzędzi do wyciągania najbardziej popularnych hashtagów z takich serwisów jak na przykład Instagram. Jest też kilka stron, które zbierają najpopularniejsze tagi z danych kategorii takich jak uroda, moda, jedzenie itp.
Wystarczy, że w Google wpiszesz "most popular hashtags", a otrzymasz w wynikach linki do kilkunastu takich zestawień.

Drugim sposobem na poszukiwanie hashtagów jest podglądanie najpopularniejszych profili i tego z jakich tagów sami korzystają. Wymaga to trochę grzebania, ale przy okazji można znaleźć wiele ciekawych postów i profili. 

Korzystaj z trendów


Dotyczy to głównie Twittera. Po lewej stronie profilu widzisz trendujące tematy w postaci hashtagów. Jeśli odpowiednio szybko przygotujesz odpowiednie treści (kłania się real time marketing) i oznaczysz trendem to zyskają dodatkowego kopa w postaci zasięgu. Bardzo ważne, aby nie oszukiwać i nie podpinać się z treściami, które w żaden sposób nie są związane z danym trendem.


::

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.