Pewex powraca

Pewex powraca

Brief.pl / Inspiracje

Czym był Pewex - osobom wychowanym w czasach PRL-u nie trzeba tłumaczyć. Tym urodzonym nieco później - wyjaśnijmy, że była to sieć sklepów walutowych, w których można było kupić towary importowane i trudno dostępne. To tam, za tak zwane dewizy, niektórzy kupili swoje pierwsze dżinsy, klocki Lego lub puszkę napoju Fanta.

-

Choć dzisiaj brzmi to dość nieprawdopodobnie - w PRL-u sklepy Pewexu były symbolem luksusu i lepszego, zachodniego świata. Po 1989 rozpoczął się powolny upadek Pewexów. Dziś nazwa ta ma znaczenie symboliczne, a dla wielu osób jest jednym z symboli minionej epoki. Dobra wiadomość jest taka, że stara marka Pewex powraca w nowym wydaniu. Jest to zasługa Mariusza Składanowskiego i Sebastiana Leśniaka z Monster Media Group (MMG jest wydawcą m.in. serwisów Demotywatory.pl i JoeMonster.org).

Pierwszy etap projektu to serwis internetowy Pewex.pl o charakterze typowo rozrywkowym. Ma formułę zbliżoną do popularnych Demotywatorów i prezentuje materiały, które mają przywołać dobre wspomnienia z czasów młodości i dzieciństwa. Z kolei młodszym użytkownikom ma pokazać lata PRL-u w stylu retro. Pewex.pl oficjalnie wystartował kilka minut po północy z niedzieli na poniedziałek, ale wcześniej zbudował ponad 360 tys. społeczność fanów na Facebooku. Społecznościowa strona Pewexu jest bardzo istotnym elementem tego projektu. Około 80 proc. materiałów nadsyłają internauci (wszystkie treści są wcześniej moderowane), a fanpage strony na Facebooku zawdzięcza swoją popularność głównie ich spontanicznym poleceniom.

Kolejny etap projektu zakłada ekspansję w obszarze e-commerce, a następnie także na rynku tradycyjnym. Już w wakacje planowane jest uruchomienie sprzedaży towarów w sklepie internetowym, a w 2014 otwarcie pierwszych punktów Pewexu.

- Retrosentymentalnie animujemy dobre wspomnienia, to nasze stałe i niezmienne hasło. Nie bawimy się w żadną ideologię ani gloryfikowanie absurdów PRL-u, kartek czy pustych półek w sklepach. My tylko przywracamy smaki dzieciństwa i młodości, zabieramy wszystkich chętnych w podróż w czasie, aby mogli odetchnąć od codzienności. Zainteresowanie ze strony użytkowników jest olbrzymie i potwierdza potrzebę tego typu inicjatyw. Nasz fan page na Facebooku, zanim serwis Pewex.pl w ogóle wystartował, miał ponad 362 tys. fanów! - mówi Sebastian Leśniak.

Więcej informacji: http://pewex.plhttps://www.facebook.com/Pewex

Pewex powraca

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.