Pewex powraca

Pewex powraca

Brief.pl / Inspiracje

Czym był Pewex - osobom wychowanym w czasach PRL-u nie trzeba tłumaczyć. Tym urodzonym nieco później - wyjaśnijmy, że była to sieć sklepów walutowych, w których można było kupić towary importowane i trudno dostępne. To tam, za tak zwane dewizy, niektórzy kupili swoje pierwsze dżinsy, klocki Lego lub puszkę napoju Fanta.

-

Choć dzisiaj brzmi to dość nieprawdopodobnie - w PRL-u sklepy Pewexu były symbolem luksusu i lepszego, zachodniego świata. Po 1989 rozpoczął się powolny upadek Pewexów. Dziś nazwa ta ma znaczenie symboliczne, a dla wielu osób jest jednym z symboli minionej epoki. Dobra wiadomość jest taka, że stara marka Pewex powraca w nowym wydaniu. Jest to zasługa Mariusza Składanowskiego i Sebastiana Leśniaka z Monster Media Group (MMG jest wydawcą m.in. serwisów Demotywatory.pl i JoeMonster.org).

Pierwszy etap projektu to serwis internetowy Pewex.pl o charakterze typowo rozrywkowym. Ma formułę zbliżoną do popularnych Demotywatorów i prezentuje materiały, które mają przywołać dobre wspomnienia z czasów młodości i dzieciństwa. Z kolei młodszym użytkownikom ma pokazać lata PRL-u w stylu retro. Pewex.pl oficjalnie wystartował kilka minut po północy z niedzieli na poniedziałek, ale wcześniej zbudował ponad 360 tys. społeczność fanów na Facebooku. Społecznościowa strona Pewexu jest bardzo istotnym elementem tego projektu. Około 80 proc. materiałów nadsyłają internauci (wszystkie treści są wcześniej moderowane), a fanpage strony na Facebooku zawdzięcza swoją popularność głównie ich spontanicznym poleceniom.

Kolejny etap projektu zakłada ekspansję w obszarze e-commerce, a następnie także na rynku tradycyjnym. Już w wakacje planowane jest uruchomienie sprzedaży towarów w sklepie internetowym, a w 2014 otwarcie pierwszych punktów Pewexu.

- Retrosentymentalnie animujemy dobre wspomnienia, to nasze stałe i niezmienne hasło. Nie bawimy się w żadną ideologię ani gloryfikowanie absurdów PRL-u, kartek czy pustych półek w sklepach. My tylko przywracamy smaki dzieciństwa i młodości, zabieramy wszystkich chętnych w podróż w czasie, aby mogli odetchnąć od codzienności. Zainteresowanie ze strony użytkowników jest olbrzymie i potwierdza potrzebę tego typu inicjatyw. Nasz fan page na Facebooku, zanim serwis Pewex.pl w ogóle wystartował, miał ponad 362 tys. fanów! - mówi Sebastian Leśniak.

Więcej informacji: http://pewex.plhttps://www.facebook.com/Pewex

Pewex powraca

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.