Pewex powraca

Pewex powraca

Brief.pl / Inspiracje

Czym był Pewex - osobom wychowanym w czasach PRL-u nie trzeba tłumaczyć. Tym urodzonym nieco później - wyjaśnijmy, że była to sieć sklepów walutowych, w których można było kupić towary importowane i trudno dostępne. To tam, za tak zwane dewizy, niektórzy kupili swoje pierwsze dżinsy, klocki Lego lub puszkę napoju Fanta.

-

Choć dzisiaj brzmi to dość nieprawdopodobnie - w PRL-u sklepy Pewexu były symbolem luksusu i lepszego, zachodniego świata. Po 1989 rozpoczął się powolny upadek Pewexów. Dziś nazwa ta ma znaczenie symboliczne, a dla wielu osób jest jednym z symboli minionej epoki. Dobra wiadomość jest taka, że stara marka Pewex powraca w nowym wydaniu. Jest to zasługa Mariusza Składanowskiego i Sebastiana Leśniaka z Monster Media Group (MMG jest wydawcą m.in. serwisów Demotywatory.pl i JoeMonster.org).

Pierwszy etap projektu to serwis internetowy Pewex.pl o charakterze typowo rozrywkowym. Ma formułę zbliżoną do popularnych Demotywatorów i prezentuje materiały, które mają przywołać dobre wspomnienia z czasów młodości i dzieciństwa. Z kolei młodszym użytkownikom ma pokazać lata PRL-u w stylu retro. Pewex.pl oficjalnie wystartował kilka minut po północy z niedzieli na poniedziałek, ale wcześniej zbudował ponad 360 tys. społeczność fanów na Facebooku. Społecznościowa strona Pewexu jest bardzo istotnym elementem tego projektu. Około 80 proc. materiałów nadsyłają internauci (wszystkie treści są wcześniej moderowane), a fanpage strony na Facebooku zawdzięcza swoją popularność głównie ich spontanicznym poleceniom.

Kolejny etap projektu zakłada ekspansję w obszarze e-commerce, a następnie także na rynku tradycyjnym. Już w wakacje planowane jest uruchomienie sprzedaży towarów w sklepie internetowym, a w 2014 otwarcie pierwszych punktów Pewexu.

- Retrosentymentalnie animujemy dobre wspomnienia, to nasze stałe i niezmienne hasło. Nie bawimy się w żadną ideologię ani gloryfikowanie absurdów PRL-u, kartek czy pustych półek w sklepach. My tylko przywracamy smaki dzieciństwa i młodości, zabieramy wszystkich chętnych w podróż w czasie, aby mogli odetchnąć od codzienności. Zainteresowanie ze strony użytkowników jest olbrzymie i potwierdza potrzebę tego typu inicjatyw. Nasz fan page na Facebooku, zanim serwis Pewex.pl w ogóle wystartował, miał ponad 362 tys. fanów! - mówi Sebastian Leśniak.

Więcej informacji: http://pewex.plhttps://www.facebook.com/Pewex

Pewex powraca

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?