O "inwestycjach” społecznych

O "inwestycjach” społecznych

Magazyn / CSR

Monika Kulik, ekspert ds. odpowiedzialności społecznej biznesu w Orange Polska: Niestety organizacje społeczne często ustawiają się w stosunku do biznesu w pozycji „biorcy”...

-

W jaki sposób dokonali Państwo doboru partnera społecznego do swojego programu "Bezpieczeństwo w sieci"? Czy wcześniej współpracowali Państwo z Fundacją Dzieci Niczyje?

W 2005 roku Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała kampanię społeczną „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie”. Chyba wszyscy pamiętamy „12-letniego Wojtka” siedzącego przed komputerem? Kampania pokazała, jak ważną społecznie kwestią jest bezpieczeństwo dzieci w sieci, a my widzieliśmy to także w badaniach marketingowych. Nasi klienci obawiali się, że internet może być zagrożeniem dla ich dzieci. Dlatego nasza współpraca była naturalna, bo obie strony widziały korzyści, aby połączyć siły.

Współpracujemy od ponad osmiu lat. Dzięki temu powstał portal internetowy i platforma e-learningowa z bezpłatnymi materiałami edukacyjnymi dla dzieci, nauczycieli i rodziców. Prowadzone są badania i kampanie społeczne, a firma dzięki współpracy z  Fundacją przygotowała dla swoich klientów „Poradnik dla rodziców - bezpieczne media”. Działa też bezpłatna linia telefoniczna 800 100 100 oraz strona internetowa www.helpline.org.pl, gdzie dzieci i ich opiekunowie uzyskują pomoc w sytuacji zagrożenia pochodzącego z sieci.

Jak ocenia Pani współpracę z organizacjami spoza sektora biznesowego? Jakie korzyści mogą wynikać z tego typu współpracy biznesu z NGO dla obu stron?

Relacje firmy z organizacjami społecznymi warto budować na partnerstwie i budowaniu korzyści dla obu stron. Niestety organizacje społeczne często ustawiają się w stosunku do biznesu w pozycji „biorcy”, proszącego o wsparcie, najczęściej finansowe na określony projekt. Tak wygląda 90 proc. próśb docierających do każdej firmy od NGOs. Tymczasem to właśnie te organizacje są specjalistami w swoich dziedzinach i często mają unikatową wiedzę, której nie ma firma. Z drugiej strony warto zobaczyć, że firma to nie tylko pieniądze, ale też know- how, pracownicy, którzy jako wolontariusze mogą pomoc w realizacji projektów itp.

W Orange Polska stawiamy na długofalowe programy zaangażowania społecznego, które wychodzą naprzeciw określonym problemom społecznym. Mówimy nawet o „inwestycjach” społecznych. Takie myślenie pozwala nam dostrzegać w organizacjach społecznych nie tylko beneficjetów, ale także partnerów do realizacji wspólnej misji.

Z jakimi tego typu organizacjami na co dzień współpracuje jeszcze Orange i w jakim zakresie?

Współpraca z organizacjami pozarządowymi to domena Fundacji Orange. Jej rolą jest prowadzenie długofalowych programów społecznych i edukacyjnych, szczególnie związanych z oddziaływaniem nowych technologii na zjawiska społeczne. W oparciu o takie programy Fundacja współpracuje z innymi organizacjami społecznymi, przyznaje granty czy pomaga w realizacji projektów. Poza tym współpracujemy z organizacjami społecznymi w firmie np. w ramach programu Accessibility, czyli komunikacji bez barier. W  tworzeniu nowych usług dla osób z niepełnosprawnościami kontaktujemy się z organizacjami reprezentującymi interesy tych osób. Jedną z nich jest Fundacja Widzialni. Przeprowadziła ona m.in. audyt naszej strony internetowej pod wglądem jej dostępności dla osób niepełnosprawnych i pomaga we wprowadzeniu odpowiednich zmian.

::

Więcej na temat efektywnej współpracy biznesu z przedstawicielami organizacji pozarządowych można będzie przeczytać w czerwcowym wydaniu miesięcznika „Brief”.  

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.