Polacy nie wyobrażają sobie świąt bez wirtualnego świata. Wyniki badania

Polacy nie wyobrażają sobie świąt bez wirtualnego świata. Wyniki badania

Brief.pl / Aktualności

Mobilne urządzenia, dostępność Internetu i wszechobecność mediów społecznościowych wpływają na sposób przygotowania i celebrowania świąt. Wyniki badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń pokazują, iż w dzisiejszych czasach bez wirtualnego świata nie potrafimy przygotować się do świąt.

-

Ponad 90 proc. z 4162 respondentów badania „Jak współczesne technologie zmieniają świąteczne zwyczaje Polaków” przyznało, iż aktywnie korzysta z urządzeń mobilnych w przygotowaniu do Bożego Narodzenia. Urządzenia mobilne wpisują się w nasze życie porównywalnie do korzystania z elektryczności czy samochodu, dla coraz większej ilości osób szczególnie młodych, są głównym narzędziem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że również 19% zapytanych deklaruje, że urządzenia mobilne są wręcz niezastąpione i bez nich nie byłoby świąt, a dla 37 proc. respondentów często przydają się w okresie przygotowań do Bożego Narodzenia.

Najczęściej są pomocne w wyszukiwaniu przepisów kulinarnych (27 proc.), inspiracji na ozdoby świąteczne i dekoracje domu (24 proc.), a także do wyszukiwania życzeń świątecznych i kolęd (20 proc.) oraz do ściągania muzyki i przydatnych w okresie świątecznym aplikacji (5 proc.)

Jak wynika z badania 97 proc. Polaków obdarowuje swoich bliskich świątecznymi prezentami i na podarunki wydajemy najwięcej pieniędzy ze świątecznego budżetu, w tym wypadku również poszukujemy inspiracji prezentowych wirtualnie. Ponad 40 proc. respondentów czerpie pomysły właśnie z Internetu.

Wraz z pokoleniem Millenium zmieniają się również rodzaje podarowywanych prezentów. Popularną alternatywą stają się prezenty w formie przeżyć. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonej przez serwis Prezentmarzeń, 37 proc. respondentów uważa, że prezenty w formie emocji to dobry pomysł, a 28 proc. postrzega je jako szansę na podarowanie bliskiej osobie niezapomnianych wrażeń. Z kolei 24 proc. zapytanych osób deklaruje, iż chętnie podarowałoby taki upominek, aby oryginalnie zaskoczyć bliskich.

Coraz częściej zamiast tradycyjnego materialnego upominku wręczamy oryginalny prezent w postaci przeżycia, który pamięta się na długo. Jest to spowodowane współczesnym stylem życia, zmianą pokolenia oraz chęcią doświadczenia czegoś nowego. Chcemy przeżywać przygody z nutką adrenaliny, dlatego coraz częściej decydujemy się podarować również bliskiej osobie na przykład lot w tunelu aerodynamicznym, wizytę w Escape room czy przejażdżkę Ferrari. -  komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Media społecznościowe zdominowały również same święta. Ponieważ pozwalają być w stałym kontakcie ze znajomymi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji coraz częściej zamiast przeżywać czas z rodziną dokumentujemy przebieg świąt udostępniając informacje przyjaciołom. Jesteśmy z bliskimi, siedzimy przy jednym stole, ale jednocześnie jesteśmy w innej rzeczywistości, którą zapewniają nam smartfony. Jak wynika z badania serwisu, na portalach społecznościowych nie tylko relacjonujemy przebieg świąt, ale również za ich pośrednictwem składamy sobie życzenia – 27 proc. wskazań. Dopiero na drugim miejscu pojawiają się życzenia osobiste, a następnie telefoniczne i sms-owe.

Coraz więcej osób spędza święta poza granicami kraju ponieważ zmieniły się również możliwości wyjazdowe, zarówno turystyczne jak i zarobkowe. W tym wypadku znowu z pomocą przychodzą nam mobilne urządzenia. Z rodziną przebywającą poza granicami naszego kraju, kontaktujemy się głównie za pomocą Facebooka – 37 proc. wskazań oraz Skype'a 25 proc. wskazań. Do kontaktu telefonicznego celem złożenia życzeń świątecznych rodzinie spoza Polski przyznaje się tylko 7 proc. respondentów.

Wyniki badanie zrealizowanej przez serwis Prezentmarzeń pokazują, iż w dobie  Internetu i wszechobecnych technologii, przygotowanie i przebieg świąt zostały zdominowane przez urządzenia mobilne i media społecznościowe. W natłoku reklam i komercjalizacji Bożego Narodzenia, szukamy jednak pomysłów na oryginalne prezenty dla bliskich i coraz częściej sięgamy po prezenty niematerialne w postaci przeżyć. Paradoksalnie zamawiając je chętnie za pośrednictwem serwisów internetowych.

::

Fot. Pixabay

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.