Jak poprawić pamięć i refleks przy pomocy aplikacji?

Jak poprawić pamięć i refleks przy pomocy aplikacji?

Brief.pl / Technologie

Mózg sprawniejszy o jedną trzecią. Taki efekt jest możliwy, jeśli poddamy się profesjonalnemu treningowi. Naukowcy opracowali zestaw ćwiczeń rozwijających mózg pod kątem konkretnych zdolności. Skuteczność technik przeanalizowali dzięki ponad 5 tys. osób trenujących w serwisie Neurogra.pl.

-

Specjalne zadania poprawiają refleks, spostrzegawczość, koncentrację i zdolność logicznego myślenia. Gracz w ramach osobistego profilu dostaje harmonogram ćwiczeń. Musi np. zapamiętywać sekwencje podświetlanych pól albo kolejność pokazywanych kartoników zapisanych słowami. Kolejne kombinacje są coraz trudniejsze. Trenowany mózg w miarę ćwiczeń odsłania nowe możliwości.

Analizy pokazują, że użytkownicy Neurogry między 40. a 50. rokiem życia wyraźnie, o ponad 30 proc., poprawiają swoją pamięć krótkotrwałą. Gracze w wieku 60+ zwracają uwagę postępami w szybkości podejmowanych decyzji. Średnio po 30 sesjach doganiają młodszych o 40 lat od siebie.

Prof. Hanna Bednarek, psycholog poznawczy z Uniwersytetu SWPS, zwraca uwagę na konstrukcję treningów w formie gier komputerowych, jak i specyfikę poszczególnych ćwiczeń.

– Naukowcy są zgodni, że skuteczność takich treningów zależy od ćwiczonych funkcji i motywacji uczestników. Nie bez znaczenia jest wiek uczestników oraz platforma z której korzystają. Co więcej, na wypracowane rezultaty wpływa nie tylko dobór i atrakcyjność ćwiczeń, lecz także czas trwania treningów, ich częstotliwość oraz intensywność w tygodniu, czyli zaangażowanie ćwiczącego – wyjaśnia prof. Bednarek.

Psycholog z Uniwersytetu SWPS wskazuje na doniesienia ze świata neuronauki. Zgodnie z nimi różnorodne deficyty poznawcze, np. problemy z pamięcią czy koncentracją, można łagodzić poprzez odpowiednio zaplanowany trening. Dzieje się tak dzięki tzw. plastyczności mózgu. – Chodzi o zdolność tego narządu do tworzenia nowych połączeń między komórkami nerwowymi pod wpływem bodźców i zadań – podkreśla uczona.

Z kolei Olaf Furmanek, który we współpracy z neurokognitywistami i psychologami opracował Neurogrę, dodaje, że ćwiczący mają bardzo różnorodne motywacje do treningu. – Osoby około 40. roku życia to często ludzie u szczytu kariery zawodowej, którzy chcieliby przez kolejne lata pozostać w wysokiej formie intelektualnej. Od profesjonalnego wytrenowania mózgu może zależeć ich kariera – argumentuje Furmanek.

Twórcy serwisu przekonują, że najlepsze efekty dają trzy treningi tygodniowo po 15-20 minut. Neurogra, poza stroną desktopową, właśnie uruchomiła aplikację mobilną. Przez miesiąc można korzystać z treningów bezpłatnie. Wystarczy wpisać kod „trenujmozg”. Więcej informacji na www.neurogra.pl.

– Z gier w programie Neurogra.pl korzystają głównie osoby dojrzałe i starsze, które wybierają to jako formę dodatkowej aktywności intelektualnej. Są to osoby, które wykazują się większą motywacją i zaangażowaniem w treningi. Ponad 60% to osoby po 40 r. ż.  Co ciekawe mamy też sporo osób po 80 r.ż. Głównie treningi odbywają się na ekranach komputerów, gdzie serwis działa od 2013 roku. Aplikacje mobilne na systemy Android i iOS uruchomione w listopadzie mają już prawie 10 000 pobrań, więc część użytkowników rozpoczyna treningi na telefonach i łączy je z treningami dostępnymi na stronie www. Od listopada dostęp do platformy mają też użytkownicy kart MultiSport - dodaje Olaf Furmanek.

::

Zdjęcie: Fotolia

 

Tagi:

technologia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.