Reklamodawcy mówią STOP blokowaniu reklam

Reklamodawcy mówią STOP blokowaniu reklam

Brief.pl / Aktualności

Rozpoczął się przedświąteczny szał zakupów. Nie wszyscy jednak na nim skorzystają. Część reklamodawców narzeka, że nie może dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów. Powód? Polscy internauci blokują reklamy na potęgę. Sytuację postanowiła wykorzystać przykładowo jedna z interaktywnych agencji reklamowych, która zaoferowała klientom kampanie odporne na działanie Adblocka.

-

Wiele wskazuje na to, że tegoroczny grudzień będzie dla sprzedawców rekordowy. Już w Czarny Piątek witryny niektórych e-sklepów nie radziły sobie z obciążeniem. Jeden ze sklepów obuwniczych przyznał się, że ruch w jego internetowym sklepie wzrósł nawet 6-krotnie. - To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskiej sieci. Zgodnie z naszymi statystykami, ruch jest większy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku o 20%. To sprawia, że niektóre e-sklepy, zwłaszcza, te, które korzystają z tradycyjnego, obarczonego limitami hostingu, nie radzą sobie z obsługą klientów. Ich strony WWW odmawiają posłuszeństwa - zwraca uwagę Rafał Kuśmider z firmy dhosting.pl. W biciu sprzedażowych rekordów sprzedawcom szyki mogą pokrzyżować jednak nie tylko problemy z hostingiem, ale także adblokery.

Do reklamy jak pies do jeża


Jak wynika z badań przeprowadzonych przez OnAudience.com, już niemal co druga reklama w polskim internecie jest blokowana przez użytkowników internetu. Problem jest widoczny zwłaszcza teraz, w przedświątecznym, sprzedażowym szczycie, gdy reklamodawcy próbują dotrzeć do konsumentów z reklamowym przekazem. Ci jednak zdecydowanie się przed nim bronią instalując oprogramowanie blokujące reklamy. Cierpią na tym wszyscy: wydawcy, reklamodawcy, a także - zupełnie nieświadomie - także internauci, bo odcinając portale od pieniędzy płynących z wyświetleń reklam, otrzymują gorsze jakościowo treści.

– Branża reklamowa nie jest tu bez winy. Reklamy często są agresywne, nachalne, niedopasowane do zainteresowań internautów, a przecież są to kluczowe powody instalacji wtyczek blokujących reklamy w internecie. Spójrzmy jednak też na to z drugiej strony. Często mówi się o tym, że w polskim Internecie brakuje dobrych treści i jako przykład rynku, gdzie te treści można znaleźć, wskazuje się Stany Zjednoczone. Gdy jednak przeanalizujemy jaki procent reklam blokuje się za oceanem, to okaże się, że w USA odsetek blokujących jest niemal dwukrotnie niższy niż w Polsce. Oznacza to jedno: wydawców stać tam na tworzenie lepszych treści, bo trafiają do nich większe budżety reklamowe – zwraca uwagę Maciej Sawa z firmy OnAudience.com.

Kampanie bez Adblocka


Do internautów przyzwyczajonych do darmowych treści taka argumentacja trafia jednak rzadko. Portale próbują się przed tym bronić. Wyświetlają osobom blokującym reklamy komunikaty z prośbą o wyłączenie Adblocka. Informują, że pieniądze z reklam pozwalają utrzymać serwis lub chowają się za paywallem. Taka strategia nie zawsze jest jednak skuteczna. Jako, że rynek nie cierpi próżni, Imagine The Future, interaktywna agencja reklamowa, działająca zarówno w Polsce, jak i na europejskich rynkach, zdecydowała się wdrożyć UnBlocka, system emisji reklamy internetowej, który potrafi wyświetlić reklamę nawet u tych użytkowników, którzy korzystają z wtyczek i rozszerzeń blokujących w swoich przeglądarkach.

– Już od dłuższego czasu analizujemy możliwości zwiększenia realnego zasięgu emitowanych przez nas reklam w internecie. UnBlock pozwoli dotrzeć także do tych użytkowników, którzy blokują reklamy internetowe i w ten sposób trafiamy do blisko 30% więcej internautów – zwraca uwagę Michał Łępicki z agencji Imagine The Future.

Jest się o co bić


Jak policzyły IAB Polska i PwC, tylko w pierwszym kwartale br. rynek reklamy internetowej w Polsce wzrósł od ostatniego roku aż o 24,9 proc. Po trzech miesiącach 2016 r. był wart aż 800 mln zł. To więcej niż wart był rynek cyfrowej reklamy w Polsce w całym 2007 roku. Jest się więc o co bić.

::

Fot. Pixabay

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.