Pilot Maker (Scale Up), czyli nowy program akceleracyjny dla startupów

Pilot Maker (Scale Up), czyli nowy program akceleracyjny dla startupów

Brief.pl / Aktualności

Szczegóły programu i procesu akceleracji Pilot Maker ukierunkowanego na opracowanie rozwiązań, które będą mogły być wdrożone w dużych przedsiębiorstwach, przedstawili na czwartkowej konferencji, 15 grudnia w Centrum Prasowym PAP w Warszawie - lider programu techBrainers wraz z partnerem głównym - Tauron Polska Energia oraz partnerami Kross S.A i Amplus Sp. z o.o.

-

Pilot Maker to projekt, który wygrał blisko sześciomilionowe dofinansowanie w ramach konkursu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - Scale Up. Założeniem konkursu było połączenie potencjału startupów z infrastrukturą, doświadczeniem i zasobami dużych przedsiębiorstw.

Stworzony przez ekspertów techBrainers program, oparto o realne, ważne dla korporacji wyzwania. W jego ramach startupy otrzymają solidne wsparcie z różnych departamentów dużych przedsiębiorstw. Program podzielono na dwa etapy, w którym pierwszy, skupia się na - narzędziach i dokumentacji, drugi zaś, na eksperymentach biznesowych i testowaniu rozwiązań w warunkach naturalnych z inżynierami i klientami końcowymi.

- Program 'Pilot Maker' jest nastawiony na wdrażanie rozwiązań, wygenerowanie realnej wartości dla obu stron startupu i korporacji - mówiła podczas konferencji Magdalena Jackowska-Rejman, CEO techBrainers. - Tego też oczekują duże przedsiębiorstwa, które zadeklarowały wsparcie ze strony swoich specjalistów i ekspertów oraz umożliwienie przeprowadzenia pilotażów w ramach swojej infrastruktury. W ramach projektu będziemy dążyć również do tego, aby startupy mogły wykorzystać potencjał firm zrzeszonych w R&D Clubie, zasoby Stowarzyszenia TOP 500 Innovators oraz pozostałych partnerów projektu - dodawała.

Obecni na konferencji prezesi i członkowie zarządu partnerów programu, potwierdzili, że podobnie jak startupy są zainteresowani komercjalizacją innowacyjnych rozwiązań oraz, że zależy im na dopasowaniu właściwych technologii do realnych wyzwań, przed którymi stają.

- Udział naszej firmy w tym przedsięwzięciu to zarówno okazja do rozbudowania doświadczenia w modelu Open Innovation, ale również, w przypadku powodzenia Pilot Maker, transfer wiedzy, pomiędzy startupami a naszą firmą. Tauron korzysta z innowacyjnego podejścia tworzonego w startupach, natomiast młodzi przedsiębiorcy dostają możliwość wdrożenia swoich nowatorskich produktów i rozwiązań - tłumaczył Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. Zarządzania Majątkiem i Rozwoju Tauron Polska Energia S.A.

 - Program otwiera możliwość rozwiązania problemów, które nie zostały rozwiązane dotychczas - dodała Katarzyna Rybicka, członek zarządu, dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Amplus Sp. z o.o. - W branży warzywno-owocowej mamy ogrom zdefiniowanych wyzwań, które chcielibyśmy dedykować konkretnym startupom, a co najważniejsze doprowadzić ich pomysły do fazy testów i następnie do wdrożenia - tłumaczyła Rybicka.

- W dużych firmach polityka wewnętrzna i zakupowa nierzadko ogranicza możliwość współpracy ze startupami, które nie posiadają referencji i doświadczenia - mówił członek zarządu Kross S.A. Kacper Sosnowski. - Dzięki dofinansowaniu w ramach programu Pilot Maker ryzyko inwestycji w technologie na wczesnym etapie rozwoju jest dla korporacji mniejsze, wobec czego, te chętniej podejmują wyzwanie, tym bardziej, że same mogą dzięki temu wiele zyskać - dodawał Sosnowski.

Dzięki uczestnictwie w programie startupy będą mogły przetestować produkty i technologie w warunkach unikalnej infrastruktury DP. Podczas sześciomiesięcznego programu akceleracji otrzymają referencje dużego klienta i możliwość dalszej współpracy, zdobędą wiedzę korporacyjną na temat rynku. Poza tym otrzymają wsparcie finansowe do 50 000 PLN w postaci usług proinnowacyjnych oraz 200 000 PLN na eksperymenty biznesowe. Zdobędą też szansę pozyskania dodatkowych inwestorów spośród renomowanych funduszy VC: Movens Capital, Leonarto i Arkley.

Na pytanie czy duże przedsiębiorstwa biorące udział w programie nie boją się wewnętrznej konkurencji, uczestnicy zgodnie przyznali, że zaproponowany w Pilot Maker model opiera się na współpracy, a nie konkurowaniu. Mocny nacisk będzie kładziony na projekty cross-branżowe, które znajdują się na pograniczu obszarów zainteresowań jednocześnie dwóch albo trzech partnerów.

- Idealnym byłby startup rozwijający własną technologię na co najmniej VI poziomie gotowości technologicznej (TRL), odpowiadający na ogłoszone w programie Pilot Maker wyzwanie - mówiła Magdalena Jackowska-Rejman. -Poszukujemy też takich startupów, które swoimi pomysłami na nieoczywiste modele biznesowe i nowe produkty pomogą zarówno utrzymać jak i poszerzać bazę klientów dużych przedsiębiorstw - twierdziła. 

Nabór do programu ruszy już w styczniu 2017 r. Program akceleracyjny zaplanowano na trzy rundy. Szczegóły dotyczące Pilot Maker wraz z formularzem zgłoszeniowym można znaleźć na stronie: http://techbrainers.com/pilotmaker/.

::

Fot. PAP

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.