wp - grudzien 2016

Pod flagą szaroburą?

Pod flagą szaroburą?

Magazyn / Wiedza

Gdyby marka "Polska" była tak wyrazista, jak czerwień, którą mamy w narodowych barwach, byłby to marketingowy sukces. Niestety nie jest aż tak kolorowo. Okazuje się, że to szarość, nie czerwień, jest barwą, która za granicą kojarzy się z Polską. Nie chodzi tu jednak o klasyczną elegancję, a raczej o brak wyrazistości.

-

Takiego zdania jest Wally Olins, światowej sławy ekspert w dziedzinie reklamy, promocji i marek, z którym w kwietniu br. rozmawiał Grzegorz Kiszluk. Olins regularnie odwiedza Polskę, a z magazynem „Brief” spotkał się po raz czwarty. Na pytanie, co od ostatniej rozmowy zmieniło się w marketingu miejsc, nasz gość odpowiedział krótko: „Bardzo wiele!” – co ma na myśli?

W trakcie spotkania poruszone zostały kluczowe dla naszego kraju tematy. Kiszluk pytał o to, jaki wizerunek powinna mieć Polska. Co należy robić, aby pozytywnie zaistnieć w umysłach i wyobraźni cudzoziemców? Jakie skojarzenia chcemy budzić? Jak budować markę w erze mediów społecznościowych? I wreszcie, ile to kosztuje i po jakim czasie możemy spodziewać się efektów naszych działań?

Marketing miejsc w globalnej wiosce

Globalizacja to jeden z najbardziej zauważalnych trendów we współczesnym świecie. Według Olinsa nie oznacza to jednak, że wkrótce wszystko będzie takie samo i grozi nam globalne ujednolicenie. Na pytanie Kiszluka, co to w praktyce oznacza dla marketingu miejsc, Olins wyjaśnił, że chodzi raczej o większą niż kiedykolwiek wcześniej skalę działania i dostępność ofert z całego świata. W tej chwili, dzięki internetowi i mediom społecznościowym, wszyscy potencjalnie rywalizują ze wszystkimi, a każdy może pojechać wszędzie. Na początek chociażby palcem po wirtualnej mapie. Z jednej strony, ze względu na zupełnie nowe, tanie metody promocji, bardzo łatwo zaistnieć w umysłach klientów. Z drugiej strony, grupa docelowa staje się coraz liczniejsza i coraz mniej uchwytna w kategoriach demo- i psychograficznych – dodał Olins.

:: ::

Pełna treść artykułu dostępna jest w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.