Pod flagą szaroburą?

Pod flagą szaroburą?

Magazyn / Wiedza

Gdyby marka "Polska" była tak wyrazista, jak czerwień, którą mamy w narodowych barwach, byłby to marketingowy sukces. Niestety nie jest aż tak kolorowo. Okazuje się, że to szarość, nie czerwień, jest barwą, która za granicą kojarzy się z Polską. Nie chodzi tu jednak o klasyczną elegancję, a raczej o brak wyrazistości.

-

Takiego zdania jest Wally Olins, światowej sławy ekspert w dziedzinie reklamy, promocji i marek, z którym w kwietniu br. rozmawiał Grzegorz Kiszluk. Olins regularnie odwiedza Polskę, a z magazynem „Brief” spotkał się po raz czwarty. Na pytanie, co od ostatniej rozmowy zmieniło się w marketingu miejsc, nasz gość odpowiedział krótko: „Bardzo wiele!” – co ma na myśli?

W trakcie spotkania poruszone zostały kluczowe dla naszego kraju tematy. Kiszluk pytał o to, jaki wizerunek powinna mieć Polska. Co należy robić, aby pozytywnie zaistnieć w umysłach i wyobraźni cudzoziemców? Jakie skojarzenia chcemy budzić? Jak budować markę w erze mediów społecznościowych? I wreszcie, ile to kosztuje i po jakim czasie możemy spodziewać się efektów naszych działań?

Marketing miejsc w globalnej wiosce

Globalizacja to jeden z najbardziej zauważalnych trendów we współczesnym świecie. Według Olinsa nie oznacza to jednak, że wkrótce wszystko będzie takie samo i grozi nam globalne ujednolicenie. Na pytanie Kiszluka, co to w praktyce oznacza dla marketingu miejsc, Olins wyjaśnił, że chodzi raczej o większą niż kiedykolwiek wcześniej skalę działania i dostępność ofert z całego świata. W tej chwili, dzięki internetowi i mediom społecznościowym, wszyscy potencjalnie rywalizują ze wszystkimi, a każdy może pojechać wszędzie. Na początek chociażby palcem po wirtualnej mapie. Z jednej strony, ze względu na zupełnie nowe, tanie metody promocji, bardzo łatwo zaistnieć w umysłach klientów. Z drugiej strony, grupa docelowa staje się coraz liczniejsza i coraz mniej uchwytna w kategoriach demo- i psychograficznych – dodał Olins.

:: ::

Pełna treść artykułu dostępna jest w czerwcowym wydaniu miesięcznika "Brief" (nr 164/2013), którego tematem głównym jest marketing terytorialny.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.