DAWID I GOLIAT - STARTUPY A KORPORACJE: Jestem w bajce

DAWID I GOLIAT - STARTUPY A KORPORACJE: Jestem w bajce

Brief.pl / Inspiracje

Jakie korzyści przynosi kooperacja startupów i korporacji dla obu stron i jakie wyzwania stoją na przeszkodzie? Swoim doświadczeniem dzieli się starrtup Jestem w bajce oraz Poczta Polska.

-

W listopadzie 2016 r. startup Jestem w bajce wspólnie z Pocztą Polską rozpoczęły akcję, której celem jest sprzedaż oryginalnych prezentów świąteczno-mikołajkowych dla dzieci. Ich propozycją jest książka
o przygodach Świętego Mikołaja tworzona online w innowacyjnej, personalizowanej wersji. Bohaterem takiej książki może być każde dziecko.

Dla startupu Jestem w bajce, który specjalizuje się w produkcji personalizowanych bajek w formie książkowej, wspólna akcja z Pocztą Polską, była szansą na zbudowanie ogólnopolskiego zasięgu oferowanych usług. Dla Poczty Polskiej była elementem strategii, której celem jest rozwijanie i unowocześnianie oferty. Znalazło to wyraz między innymi w rozszerzeniu zestawu produktów i usług dostępnych w ramach corocznej, organizowanej przez Pocztę Polską, akcji konsumenckiej Strefa Świętego Mikołaja.

Z propozycją współpracy przy realizacji tej akcji wyszła Poczta Polska. Poszukując partnerów o charakterze B2B wyłoniła listę potencjalnych kandydatów. O wyborze Jestem w bajce zdecydowały takie kryteria jak doświadczenie, kreatywność a także elastyczność i zrozumienie specyfiki projektu. Z perspektywy startupu Jestem w bajce już sam etap negocjacji warunków kooperacji był cennym doświadczeniem - zarówno pod kątem sposobu konstruowania ofert, jak i prowadzenia rozmów biznesowych. Duża organizacja to określona kultura komunikacji – poszczególne decyzje wymagają akceptacji managerów wielu szczebli, pionów czy też specjalistów odpowiedzialnych za różne aspekty współpracy: od działu prawnego czy informatycznego, po administratorów danych. Organizacją pracy w Jestem w bajce zajmują się trzy osoby, które - z uwagi na skalę firmy - wykonują wszystko od a do zet.

Znacząca różnica pomiędzy wielkością obu partnerów postawiła przed Jestem w bajce wiele wyzwań. Po pierwsze startup musiał się przygotować na realizację zamówień na dużo większą niż dotychczas skalę. Współpraca B2B mieściła się w bardziej odległych planach rozwoju startupu. Dotychczas firma mogła pochwalić się produkcją wysokiej jakości personalizowanych książeczek ze zdjęciami dzieci - ręcznie wklejanymi w ilustracje i realizowanymi w trybie pojedynczych zleceń. Na potrzeby współpracy z Pocztą Polską musiała przemodelować organizację pracy, aby przygotować się na wielotysięczne nakłady. W takiej sytuacji manualna obróbka zdjęć nie wchodziła już w rachubę. Dlatego Jestem w bajce zdecydowało się na opracowanie personalizacji automatycznej.

Przy tak dużej liczbie zamówień, na każdym etapie produkcji, mogły pojawić się różne przeszkody – na przykład związane z wydajnością drukarni, podwykonawców czy serwerów. Należało je wcześniej zdefiniować i wyeliminować.

– Temat był dla nas pod wieloma względami pionierski. Aby podołać wyzwaniu musieliśmy rozwinąć nowe kompetencje – na przykład informatyczne. Nowy system personalizacji kodowały intensywnie trzy zespoły programistów. Efekt? W pełni zautomatyzowana platforma, która dostarcza konsumentowi jeden jedyny taki egzemplarz książki na świecie – książki o jego dziecku  – przyznaje Konrad Kacperczyk, CEO, pomysłodawca Jestem w bajce.

Współpraca z Pocztą Polską pozwoliła startupowi przetrzeć szlaki w obszarach, do których wcześniej podchodził z ostrożnością. Wymusiła znaczny rozwój technologii produkcji. Dzięki niej Jestem w bajce posiada nowy, sprawdzony i w pełni skalowalny system, który odpowiada na potrzeby rynku B2B, a to może być wysoko cenione przez potencjalnych inwestorów. Dla Poczty Polskiej projekt jest kolejnym, konsekwentnym krokiem w unowocześnianiu oferowanych usług i rozwijaniu współpracy z polskimi, świetnie rokującymi firmami.

C:\Users\Janusz Smiłek\OneDrive\Moje bieżące\Jestem w bajce\logo Jestemwbajcepl.jpg  C:\Users\Janusz Smiłek\OneDrive\Moje bieżące\Jestem w bajce\logotyp_podstawowy.jpg

::

Jestem w bajce to innowacyjny na polskim rynku startup, który umożliwia tworzenie online personalizowanych bajek dla dzieci. Usługa ta polega na wkomponowywaniu wizerunków i imion dzieci w konkretne, wybrane historie a później ich drukowaniu w formie książkowej. Jestem w bajce adresuje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych. W 2015 roku został wyróżniony przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości dofinansowaniem na poszerzanie portfolio personalizowanych książek oraz rozwój technologii ich realizacji.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?