Campus Warsaw podsumowuje pierwszy rok działalności

Campus Warsaw podsumowuje pierwszy rok działalności

Brief.pl / Aktualności

Campus Warsaw – uruchomiony przez Google – podsumowuje pierwszy rok działalności. W tym czasie dołączyło do niego ponad 8 tys. członków. Przez 12 miesięcy odbyło się ponad 400 wydarzeń zorganizowanych przez samą społeczność i ponad 130 programów i eventów zorganizowanych przez Campus. W 2017 r. Campus Warsaw przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser.

-

Dynamiczny rozwój

Campus Warsaw to prowadzona przez Google przestrzeń dla startupów technologicznych. Przedsiębiorcy mogą w niej zdobywać wiedzę, wymieniać się doświadczeniami i tworzyć firmy o zasięgu globalnym. Campus został uruchomiony 23 listopada ub. r.  na terenie Centrum Praskiego Koneser na warszawskiej Pradze.

– Od momentu powstania Campus Warsaw zauważyliśmy, że startupy w naszym regionie zaczynają bardzo dynamicznie się rozwijać. Świadomość budowy nowych firm jest coraz większa. W 2016 roku po raz pierwszy w Polsce udało się uzyskać najwyższą kwotę finansowania Venture Capital dla startupów - 87 mln euro, jest to najwyższy wskaźnik  ze wszystkich krajów Europy Środkowej. Potencjał jednak jest dużo większy – w ciągu najbliższych czterech lat możliwy jest skokowy wzrost finansowania spółek. Zachęcamy te firmy myśleć globalnie. Bardzo się cieszymy również z tego, że w ciągu ostatniego roku temat startapów aktywnie pojawiał się w mediach w kontekście wpływu na gospodarkę naszego kraju. Takie media jak Business in Brief, MamStartup, czy tak zwane media mainstreamowe z ciekawością przyglądają się innowacyjnym przedsiębiorcom, budują wizerunek ludzi, którym udało się odnieść sukces, inspirując tym samym młodych i początkujących.  Mam wrażenie, że te wszystkie elementy  - edukacja, rozwój ekosystemu startupowego, finansowanie, wpływ mediów branżowych – spowodują, że ten rozwój będzie zmierzał w dobrym kierunku - podkreślił szef Campus Warsaw, Rafał Plutecki.

W związku z dynamicznym rozwojem w 2017 r. Campus przeniesie się do nowego, większego budynku na terenie Centrum Praskiego Koneser. Nowa przestrzeń eventowa pomieści aż 250 osób, w większej kawiarni zmieści się ponad 170 osób, a na dwóch piętrach przy biurkach będzie mogło pracować 145 osób. Otwarcie nowej przestrzeni Campus Warsaw jest planowane na pierwszą połowę przyszłego roku.

– Campus Warsaw ma wiele planów na przyszły rok. Po pierwsze chcielibyśmy, żeby Polska i cały nasz region były bardziej kojarzone z innowacjami. Chcemy także oferować jeszcze większe bezpośrednie wsparcie dla startupów na miejscu – mówi Rafał Plutecki. - Po roku działalności zidentyfikowaliśmy około 30 spółek, które z fazy koncepcyjnej weszły w fazę gwałtownego rozwoju – będziemy się starali stale je wspierać, oferując mentoring i pomoc w Campusie, ale również proponując udział w wielu wydarzeniach na całym świecie. Do rozwoju potrzebna nam jest również większa przestrzeń, dlatego w pierwszej połowie 2017 r. nasza społeczność będzie miała do dyspozycji nowe miejsce – dodaje Plutecki.

Rok działalności

W ciągu pierwszego roku do Campusu zapisało się ponad 8 tys. członków (34 proc. to kobiety), w tym 2 tys. założycieli lub pracowników startupów. Poza Polakami korzystają z niego przedstawiciele ponad 28 narodowości – najwięcej z Ukrainy, USA i Francji.

Społeczność jest ogromną siłą Campusu. W pierwszym roku działalności to właśnie jej członkowie zorganizowali ponad 400 wydarzeń, w tym spotkania z inwestorami, warsztaty dotyczące wielu różnorodnych technologii czy programy akceleracyjne. Pełną listę można znaleźć na stronie http://campus.co/warsaw.

W ostatnim roku odbyły się też 132 programy zorganizowane przez Campus, m.in:

  • Campus Exchange: Central and Eastern Europe – pięciodniowy program stworzony w celu przyspieszenia światowej ekspansji startupów z Europy Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku odbyły się trzy edycje CEE Exchange, w których wzięło udział 26 startupów z 9 krajów: Czech, Chorwacji, Mołdawii, Belgii, Litwy, Rumunii, Litwy, Bułgarii i Polski.

  • Campus Startup School – oparta na praktyce edukacja wspierająca rozwój założycieli startupów i ich zespołów.

  • Campus Mentoring – 350 godzin mentoringowych dotyczących różnych zagadnień –
    od rozwoju biznesu po marketing.

  • Campus Global Programs – programy i wydarzenia na całym świecie zidentyfikowane przez Campus, na które wysyłane są startupy z Polski lub regionu. Dotychczas przedsiębiorcy związani z Campus Warsaw odwiedzili San Francisco, Londyn i Seul, a wkrótce odwiedzą
    Tel Awiw.

–  Jestem tu od samego początku. Tutaj miałem swoją prezentację dla inwestorów oraz spotkania z nimi. Odnoszę wrażenie, że te ściany bardzo mi pomogły w gromadzeniu funduszy. Później wpływ Campusu był jeszcze silniejszy. Wiele wielkich umysłów pracuje tu nad różnymi rzeczami. Spotykasz ludzi, budujesz zaufanie i zaczynasz podobne projekty. W Campusie poznałem jednego z moich kluczowych partnerów. Trudno zliczyć wszystkie świetne wydarzenia, które miały tu miejsce. Trudno uwierzyć, że ten rodzaj wiedzy jest dostępny w Warszawie – mówi o Campus Warsaw Aleksander Widera, CEO firmy Kredytmarket.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?