wp - grudzien 2016

Gwoździem w mózg - książka naszego felietonisty

Gwoździem w mózg - książka naszego felietonisty

Brief.pl / Aktualności

Właśnie ukazała się najnowsza publikacja wydawnictwa Słowa i Myśli "Gwoździem w mózg", w której czytelnik znajdzie zbiór felietonów autorstwa Leszka Stafieja, które od lat były publikowane na łamach naszego magazynu.

-

Gwoździem w mózg to lektura przede wszystkim dla marketera, którego nie zadowala powierzchowna postawa konsumencka. To książka dla tych, którzy poszukują głębszego wglądu, prawdziwego insightu, by lepiej rozumieć rynek i docierać do niego ze słusznym i nieodpartym przekazem marketingowym, zaspokajając potrzeby uświadomione i nieuświadomione oraz kreując te, których jeszcze nie ma.

Gwoździem w mózg to zbiór felietonów marketingowych Leszka Stafieja, obejmujący blisko dwie dekady uważnych obserwacji autora dotyczących zmian zachodzących w komunikacji społecznej i marketingowej pod wpływem transformacji ustrojowej, gospodarczej i kulturowej. Za mocnym tytułem kryją się sytuacje i historie wzięte z życia oraz często zaskakująco wnikliwe, celne, czasem kontrowersyjne refleksje i komentarze odnoszące się do rynku, przedsiębiorczości, sprzedaży oraz reklamy na tle zmieniającej się wrażliwości społecznej, zachowań i preferencji konsumenckich, a przede wszystkim wzajemnych relacji międzyludzkich.

Felietony Gwoździem w mózg przestawiają rzeczywistość, którą potrafimy lekceważyć i czasem nam trudno ją zrozumieć, a jeszcze rzadziej zaakceptować oraz wyciągnąć odpowiednie korzyści. Autor ukazuje prawdziwy, niekiedy krytyczny obraz przemian i nowych postaw społecznych, wysnuwając z nich wnioski istotne nie tylko dla sztuki marketingu.

Jacek Kotarbiński o książce:

Leszek Stafiej od lat inspiruje i pomaga zrozumieć świat reklamy. Dla mnie od zawsze był fantastycznym wizjonerem, tropicielem trendów i wspaniałym obserwatorem. Warto go czytać, jego doświadczenie w doskonały sposób przekłada się na trafność spostrzeżeń otaczającego nas świata.

Lech C. Król o książce:

Leszek Stafiej pochodzi z czasów, gdy reklama była reklamą, a nie karuzelą  konwertujących key visuali. Gdy ludzie byli ludźmi, a nie wirtualnymi tworami z  lajków i szerów. Z czasów gdy nowe pomysły nie były zagrożeniem dla lękliwego status quo, ale siłą napędową rozwoju. Jeśli chcesz  i masz odwagę   zobaczyć dzisiejszy świat jego oczami, uprzedzam  wbije Ci  gwóźdź w mózg. Ale czasem warto pocierpieć.

Mateusz Zmyślony o książce:

Leszek Stafiej przez lata spisywał swoje spostrzeżenia dotyczące zmieniającej się rzeczywistości. Perspektywa reklamowo-marketingowa nadaje tym tekstom osobliwy styl. To improwizacje intelektualisty z przełomu dwóch epok, błyskotliwe refleksje kreatywnego człowieka, oryginalne, bo pozbawione polityki obecnej w zwykłych felietonach.

Piotr Czarnowski o książce:

Ze swadą opowiedziane życiowe obserwacje, umieszczone w różnym czasie i realiach, kończą się zawsze puentą, często z humorem. Dzięki temu książka daje to, co w fotografii nazywa się głębią ostrości, rysując wyraźnie sprawy marketingowe oraz świetnie wkomponowując je w odleglejsze tło.

O Autorze:

Leszek Stafiej – niezależny doradca ds. strategii marketingowej, komunikacji i mediów. Ekspert ds. komunikacji instytucji publicznych, wykładowca, publicysta marketingowy oraz juror i  przewodniczący krajowych i międzynarodowych konkursów i festiwali marketingu terytorialnego i narodowego, reklamy i komunikacji społecznej.

Partner wydania: Business in BRIEF

 

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.