...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowa funkcja Facebooka ułatwi znalezienie pracy

Facebook testuje nową funkcję, umożliwiającą dodawanie ogłoszeń o pracę na stronach firmowych. Dzięki temu użytkownicy będą mieli możliwość szybkiego wglądu w oferty wybranych firm, a złożenie aplikacji możliwe będzie przy pomocy jednego przycisku.

Jeśli testowane przez Facebooka zmiany wejdą w życie, dla wielu platform służących do rekrutacji, w tym dla LinkedIn, może oznaczać to poważne problemy. Facebook planuje bowiem przenieść cały proces wyszukiwania ofert i składania aplikacji na swoją platformę. Na fanpage’ach firm miałaby pojawić się zakładka JOB, w której dostępne będą wszystkie aktualne ogłoszenia o pracę wystawione przez daną firmę. Przycisk APPLY NOW umożliwi z kolei szybkie przesłanie CV lub listu motywacyjnego.

Dodatkową funkcą, jaką przy okazji zmian wprowadzi Facebook, będzie możliwość promowania swojej oferty przez firmę i dotarcia do większej grupy potencjalnych pracowników. Co ważne, specjalny algorytm będzie selekcjonował grono odbiorców pod wzglęm ich zainteresowań, umiejętności czy znajomości języków. Informacje o kwalifikacjach zawodowych będą z kolei widoczne na prywatnych proflach zainteresowanych osób. 

Na Facebooku już od kilku lat można zaobserować trend związany z dodawaniem ogłoszeń o pracę w formie postu na fanpage’ach firm. Na portalu coraz częściej tworzą się również grupy, w których użytkownicy wymieniają się informacjami dotyczącymi pracy w danym mieście lub konkretnej branży. Zmiany planowane przez Facebooka mają być odpowiedzią na to zjawisko. Kiedy dokładnie wejdzie w życie nowe rozwiązanie testowane przez twórców portalu? Tego dowiemy się prawdopodobnie w przyszłym roku. 

::

Fot. Pixabay

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF