Nowa funkcja Facebooka ułatwi znalezienie pracy

Nowa funkcja Facebooka ułatwi znalezienie pracy

Brief.pl / Aktualności

Facebook testuje nową funkcję, umożliwiającą dodawanie ogłoszeń o pracę na stronach firmowych. Dzięki temu użytkownicy będą mieli możliwość szybkiego wglądu w oferty wybranych firm, a złożenie aplikacji możliwe będzie przy pomocy jednego przycisku.

-

Jeśli testowane przez Facebooka zmiany wejdą w życie, dla wielu platform służących do rekrutacji, w tym dla LinkedIn, może oznaczać to poważne problemy. Facebook planuje bowiem przenieść cały proces wyszukiwania ofert i składania aplikacji na swoją platformę. Na fanpage'ach firm miałaby pojawić się zakładka JOB, w której dostępne będą wszystkie aktualne ogłoszenia o pracę wystawione przez daną firmę. Przycisk APPLY NOW umożliwi z kolei szybkie przesłanie CV lub listu motywacyjnego.

Dodatkową funkcą, jaką przy okazji zmian wprowadzi Facebook, będzie możliwość promowania swojej oferty przez firmę i dotarcia do większej grupy potencjalnych pracowników. Co ważne, specjalny algorytm będzie selekcjonował grono odbiorców pod wzglęm ich zainteresowań, umiejętności czy znajomości języków. Informacje o kwalifikacjach zawodowych będą z kolei widoczne na prywatnych proflach zainteresowanych osób. 

Na Facebooku już od kilku lat można zaobserować trend związany z dodawaniem ogłoszeń o pracę w formie postu na fanpage'ach firm. Na portalu coraz częściej tworzą się również grupy, w których użytkownicy wymieniają się informacjami dotyczącymi pracy w danym mieście lub konkretnej branży. Zmiany planowane przez Facebooka mają być odpowiedzią na to zjawisko. Kiedy dokładnie wejdzie w życie nowe rozwiązanie testowane przez twórców portalu? Tego dowiemy się prawdopodobnie w przyszłym roku. 

::

Fot. Pixabay

 

Tagi:

Facebook praca

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.