Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

-

Sprawne przemieszczanie się po stolicy Polski jest dla niektórych prawdziwym wyzwaniem.  Firma 4Mobility we wrześniu br. zaproponowała usługę wypożyczania samochodów miejskich klientom biznesowym. Teraz udostępnia swoją usługę “auta na minuty” również osobom prywatnym. Twórcy pomysłu podkreślają, że chcą stworzyć realną alternatywę dla użytkowania własnego samochodu.

– Udostępnienie naszych pojazdów klientom indywidualnym jest naturalnym krokiem w rozwoju firmy i jednocześnie wyjściem naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców miasta. Warszawiacy potrzebują nowoczesnego i elastycznego środka transportu, który jest dostosowany do ich wymagań. Ważny jest także aspekt ekonomiczny, a nasza usługa pozwala na zachowanie pełnej kontroli nad kosztami. Car sharing jest doskonałym uzupełnieniem miejskiego transportu i usprawnieniem mobilności w przestrzeni miejskiej” – mówi Paweł Błaszczak, CEO 4Mobility S.A.

Co zyskuje klient?

W ostatnich okresie idea car sharingu zdobywa popularność na całym świecie. Według statystyk korzysta z niego już ponad 8 milionów ludzi w 140 tysiącach samochodów. Usługa “auto na minuty” opiera się na filarach, które pozwalają na szybkie wypożyczenie samochodu bez zbędnych formalności na dowolny czas, nawet na 15 minut. Korzystanie rozpoczyna się od rejestracji, podobnie jak na początku użytkowania warszawskich rowerów miejskich Veturilo. Rejestracja możliwa na poziomie smartfona lub komputera. Konieczne jest pobranie aplikacji w Google Play lub AppStore. 4Mobility nie wymaga kaucji oraz innych opłat. Sposób otwierania samochodu jest również bardzo łatwy i intuicyjny – otwieramy auto za pomocą smartfona i uruchamiamy bez kluczyka. Jak wygląda opłata za usługi? Przed rozpoczęciem jazdy zawsze możemy oszacować, jaki będzie koszt podróży, a opłata jest pobierana automatycznie z karty płatniczej.  Zaletą tego rozwiązania, w porównaniu z posiadaniem prywatnego samochodu, jest brak opłat związanych z utrzymaniem, przeglądem, naprawą oraz ubezpieczeniem pojazdu. Odchodzi również wydatek na paliwo.  Wszystko to jest wliczone w cenę końcową. Pozytywnym aspektem dla użytkowników może być również to, że samochód jest zawsze w idealnym stanie i gotowy do jazdy.

Możliwości

– Zmiany w 4Mobility nie dotyczą jednak tylko udostępnienia aut na minuty użytkownikom prywatnym. Wiemy, że oszczędność czasu jest dla naszych klientów bardzo ważna . Od tej chwili wypożyczony samochód nie musi być zwracany bezpośrednio do bazy. W Śródmieściu możemy zakończyć przejazd tam gdzie chcemy i zaparkować w dowolnym miejscu. Ponadto nie musimy się już martwić kosztami postoju w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Ponosi je 4Mobility – zapewnia Paweł Błaszczak.

Aktualnie firma pracuje nad zwiększenie liczby baz, z których można odebrać samochód. W tym momencie funkcjonuje ich około dwudziestu i są skupione w pobliżu najważniejszych centrów biznesowych, stacji metra i głównych węzłów przesiadkowych stolicy. Warszawiacy mogą liczyć na powstanie nowych punktów. Ważnym aspektem jest to, że auto będzie czekać na nas tam, gdzie je zarezerwowaliśmy, bez obawy, że np. po kwadransie rezerwacja zostanie anulowana, a samochód bez ostrzeżenia zniknie z bazy.

Infrastruktura smart cities

Twórcy podkreślają, że nadrzędną wartością 4Mobility jest zapewnienie mobilności użytkownikom. Firma realizuje swoje usługi zgodnie z ideą smart cities, czyli inteligentnych miast, by zwiększyć wydajność istniejącej miejskiej infrastruktury i poprawić jakość życia mieszkańców. Jeżeli zainteresowanie usługą auta na minuty będzie rosło tak jak do tej pory, to z pewnością przyczyni się do zmniejszenia liczby aut poruszających się po Warszawie i, w efekcie, usprawnienia mobilności.

– W Warszawie zarejestrowanych jest już prawie 1,5 miliona samochodów. Miasto, szczególnie w godzinach szczytu, jest kompletnie zakorkowane i trudno mówić o jakiejkolwiek swobodzie przemieszczania się. Badania wskazują, że car sharing jest jednym z rozwiązań, które mogą skutecznie zmniejszyć natężenie ruchu i poprawić płynność jazdy - argumentuje CEO firmy.

Firma, w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie, będzie sukcesywnie rozbudowywała flotę pojazdów, która obecnie składa się z nowych modeli MINI i BMW, o kolejne samochody dostosowane do oczekiwań mieszkańców Warszawy. 4Mobility rozważa również uruchomienie w przyszłości usługi car sharingu w innych dużych miastach w Polsce.

 

Tagi:

car sharing

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.