Grudzień miesiącem branży FinTech. Czy zapożyczanie się na święta weszło nam w nawyk?

Grudzień miesiącem branży FinTech. Czy zapożyczanie się na święta weszło nam w nawyk?

Brief.pl / Aktualności

Grudzień to wyjątkowy miesiąc w niemal każdym polskim domu. Jest to czas, kiedy przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia i popadamy w szał zakupów. Jest to również okres wzmożonej pracy dla osób zatrudnionych w handlu, dla kurierów czy pożyczkodawców i sektora FinTech. W grudniu ruch w branży pozabankowej zdecydowanie wzrasta. Zainteresowanie ofertami jest większe aż o 26 proc., średnia wartość udzielonej w okresie przedświątecznym pożyczki wzrasta o 17 proc., a liczba nowych klientów o 15 proc. Czy zapożyczanie się na święta weszło nam w nawyk?

-

Pośród nowych klientów firm pożyczkowych w święta można zauważyć więcej mężczyzn (55 proc.). Liczba pań jest w zasadzie niewiele mniejsza (45 proc.). Prezentów bardzo często poszukujemy w internecie i korzystamy z usług e-sklepów. W ten model sprzedaży doskonale wpisują się pożyczki online. Branża FinTech przeżywa swój rozkwit, porównywalny właśnie do ożywienia w sektorze e-commerce.

- Pożyczki online opierają się na takich samych mechanizmach, jak e-handel. Również nawyki konsumentów niczym się nie różnią. Dlatego implementowanie rozwiązań handlu internetowego do branży pożyczkowej przynosi wiele korzyści. Szczególnie, że na święta nasz koszyk wypełnia się po brzegi, a nie każdy jest przygotowany na poważniejsze wydatki. Dzięki innowacjom fintechowym branie pożyczek online jest w pełni bezpieczne, wygodne i szybkie. Optymalizacja procesów sprawia, że wszystkie formalności załatwimy korzystając ze smartfona. Już około 30 proc. pożyczek zaciąganych jest przy użyciu urządzeń mobilnych. Można się spodziewać, że wartość ta wzrośnie, ponieważ gorący świąteczny czas zmusza nas do załatwiania wszystkich spraw w biegu. Pożyczki internetowe doskonale wpisują się w nasze potrzeby. Budujące jest również to, że spłacalność pożyczek zaciągniętych przed świętami wynosi 83 proc. – komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.

Chcemy kupić najpiękniejsze prezenty i przygotować wyśmienite potrawy, a nie ma nic za darmo. Polacy na prezent świąteczny najczęściej kupują kosmetyki, biżuterię, książki i elektronikę. Nie domykający się budżet mogą uratować tylko dodatkowe finanse. Z badań loando.pl wynika, że średnia wartość pożyczki zaciąganej w grudniu rośnie aż o 17 proc.; Na pożyczki w okresie przedświątecznym najczęściej decydują się ludzie w przedziale wiekowym 35-50 lat. Mają już swoje rodziny i chcą spędzić święta w wyjątkowej atmosferze, w poczuciu, że niczego im nie brakuje. Według szacunków ekspertów Polacy średnio na przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia wydadzą w tym roku 812 zł.

- W okresie świątecznym zauważamy większe zainteresowanie klientów, zwłaszcza wśród osób, które wcześniej nie brały pożyczek online, a często nawet bały się korzystać z tego typu rozwiązań. Oczywiście jest to spowodowane koniecznością jednorazowego wydania znacznej sumy pieniędzy, której bardzo często po prostu nie posiadają w danym momencie. Na naszej platformie pożyczkowej MoneyMan klient może uzyskać gotówkę nawet w ciągu kilkunastu minut, a cały proces odbywa się online bez konieczności przesyłania żadnych dokumentów, co również jest dużym ułatwieniem – komentuje Michał Konopka, ekspert moneyman.pl

W związku z tym, aby nie być zmuszonym mierzyć się z kłopotami finansowymi i móc w pełni cieszyć się magicznym klimatem świąt, starajmy się pożyczać z głową. Ty również zamierzasz pożyczyć na świąteczne wydatki? Poznaj podstawowe zasady bezpiecznego pożyczania:

  1. Wybieraj sprawdzonych pożyczkodawców – przed świętami liczba oszustów pożyczkowych i nie do końca pewnych ofert wzrasta. Jak się ustrzec przed podpisaniem umowy z działającą niezgodnie z prawem instytucją? Trzeba sprawdzić firmę pożyczkową, u której zamierzamy starać się o wsparcie finansowe. Szczególnie pomocna jest lista ostrzeżeń publicznych Komisji Nadzoru Finansowego oraz Krajowy Rejestr Sądowy. Numer KRS powinien posiadać każdy pożyczkodawca. Warto też zerknąć na jego stronę internetową i zweryfikować dane kontaktowe. Można udać się do siedziby firmy wskazanej w adresie, ale kto ma to no czas w szale świątecznych przygotowań? Lepiej jest poczytać kilka opinii od poprzednich klientów i sugerować się listą najlepszych pożyczek umieszczaną w ogólnie dostępnych rankingach takich ofert. Porównajmy kilka propozycji, aby wybrać propozycję spełniającą nasze oczekiwania.

  2. Dokładnie czytaj umowy – szczególnie przed świętami czujemy presję czasu, dlatego wiele rzeczy robimy automatycznie. Tak samo składamy podpisy pod dokumentami, które niekoniecznie starannie przeanalizowaliśmy. Aby potem nie żałować, musimy skrupulatnie sprawdzić czy zgadza się kwota, okres pożyczki i jej rodzaj, a także pozostałe warunki, które gwarantuje nam pożyczkodawca. W umowie powinny zawierać się dokładne koszty pożyczki i szczegóły dotyczące możliwości wcześniejszej spłaty zobowiązania. Istotne są też konsekwencje nieterminowych płatności, do których – co trzeba szczególnie podkreślić – lepiej nie dopuścić.

  3. Nie bierz zbyt wysokich pożyczek – aby nie pozwolić na wspomniane nieterminowe płatności, nie można brać pożyczek na wygórowane kwoty. W związku z tym należy starannie przeanalizować swój budżet, odejmując wydatki od dochodów. Wówczas przekonamy się, jaką część naszych finansów możemy przeznaczyć na spłatę pożyczki. Pamiętajmy, że przed świętami wydatki są dużo większe, dlatego uwzględnijmy to w naszych wydatkach. Pożyczkę w końcu trzeba spłacić i lepiej jest mieć na to odpowiednie fundusze.

  4. Pożyczając w internecie, dbaj o swoje dane – nie udostępniaj ich bez potrzeby. We wniosku pożyczkowym podawaj tylko konieczne informacje i zawsze zakładaj silne hasła do swoich kont. Musisz też zadbać o bezpieczne połączenie, dlatego lepiej nie korzystać z sieci w kawiarniach czy w innych niesprawdzonych miejscach. Unikniemy przechwycenia ważnych informacji i problemów, z którymi nie chcielibyśmy się mierzyć.

*Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez pozyczkaportal.pl




::

Fot. Pixabay.com / informacja prasowa



Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.