wp - grudzien 2016

Zwiększanie sprzedaży nigdy nie było tak proste

Zwiększanie sprzedaży nigdy nie było tak proste

Brief.pl / Aktualności

Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Jak ją podtrzymać, aby klient nie szukał alternatywy? Przyjrzyjmy się programom lojalnościowym i wsparcia sprzedaży B2B2C.

-

Jak wskazują najnowsze badania, ponad 60% przedsiębiorstw stosuje programy lojalnościowe. Głównym celem tych programów w przypadku mniejszych firm jest budowanie lojalności klienta (65% przedsiębiorstw zatrudniających poniżej 50 pracowników), zaś w dużych przedsiębiorstwach – zwiększanie obrotów (75% przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 1000 pracowników). Menedżerowie, którzy prowadzą tego typu akcje, potwierdzają, że są one dużo tańszym i skuteczniejszym sposobem dotarcia do konsumentów i klientów aniżeli działania ATL.



Najważniejszy jest plan

Jeśli przedsiębiorca chce rozpocząć program lojalnościowy i wybrał już firmę do jego obsługi, kolejnym krokiem jest wspólna analiza potrzeb klientów i efektów, które dany program ma przynieść. Tak działamy w Edenred. Zaczynamy od spotkania z klientem, aby znaleźć odpowiedzi na kilka pytań, m.in.: jakie są cele sprzedażowe, który kanał ma być najbardziej zmotywowany, ile firma może stracić, a ile zyskać. Następnie opracowujemy koncepcję programu, na którą składają się: zasady, strategia komunikacji, kreatywne opracowanie. Na tym etapie należy także ustalić wysokość pułapu sprzedaży, po którego osiągnięciu uczestnik programu motywacyjnego otrzyma nagrodę, w postaci np. przedpłaconej karty premiowej. Istotne są przeliczniki, np. jeden punkt to 1 zł na karcie i katalog nagród wraz z ich dostępnością. Pamiętaj, że nie tylko nagradzasz tych najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, lecz w tym samym czasie motywujesz słabszych do zwiększania obrotów.

Ważna jest wymiana informacji z uczestnikami, na bieżąco trzeba ich zawiadamiać o osiąganych wynikach, zakończonych etapach programu i kwocie zasilenia karty premiowej. Istotnym elementem planowania programu lojalnościowego i wsparcia sprzedaży jest także budżet. Należy go tak zaplanować, aby środków wystarczyło na cały okres trwania programu. Jeśli pieniądze skończą się wcześniej, cały wysiłek włożony w akcję pójdzie na marne.



Pożądana nagroda

Nie tylko forma programu wsparcia sprzedaży jest ważna, ale również sama nagroda. Uczestnicy to coraz bardziej wymagająca i świadoma grupa, często znudzona ilością prowadzonych akcji, oczekująca natychmiastowej gratyfikacji. Coraz bardziej popularne są nagrody dające swobodę wyboru oraz user-friendly. Dlatego firmy częściej decydują się na przedpłacone karty premiowe. Karty dostarczają pozytywnych emocji i spełniają warunek natychmiastowej gratyfikacji. Można je elastycznie dopasować do założeń każdego programu wsparcia sprzedaży. Klienci mogą je spersonalizować zgodnie z indywidualnymi upodobaniami i potrzebami. Z zasady karty przedpłacone są akceptowane na całym świecie i w internecie, ale na życzenie klienta Edenred przygotuje karty premiowe z akceptacją do jednej branży lub kilku wybranych, np. biura podróży, sklepy ze sprzętem AGD/RTV, perfumerie, lub tylko do punktów sprzedaży klienta lub jego partnera biznesowego. To tylko niektóre przykłady personalizacji kart Edenred. Karty premiowe z wybranym zakresem akceptacji są najbardziej zbliżone do nagród rzeczowych czy popularnych voucherów turystycznych. Co więcej doskonale je zastępują, ponieważ obdarowany samodzielnie w dogodnym dla siebie czasie i miejscu wybiera nagrodę, która spełni jego marzenia.



Zaufanie ważne w biznesie

Nie warto samodzielnie realizować programów lojalnościowych czy motywacyjnych. Dużo korzystniejsza kosztowo i czasowo jest współpraca z właściwym partnerem. Wybór firmy do obsługi akcji lojalnościowych powinien uwzględniać przede wszystkim jej wiedzę i doświadczenie oraz know-how. Ważne są rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta i sprostanie jego oczekiwaniom. Z jednej strony chodzi o profesjonalne doradztwo, a z drugiej trzeba pamiętać, że to klient ma konkretne wymagania i cele, do których firma obsługująca program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży musi się dopasować. Są to bardzo istotne elementy, które wpływają na powodzenie i skuteczność prowadzonego programu.

 

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Edenred jest światowym liderem w usługach przedpłaconych oraz największym wydawcą kart przedpłaconych w Polsce. Wyróżnia nas wiedza branżowa i operacyjna, dlatego wraz z marką Global Rewards® dostarczamy bezkonkurencyjne rozwiązania oraz niezawodny serwis w obszarach wsparcia sprzedaży, motywacji i budowania lojalności na rynkach B2B i B2C. Edenred służy nie tylko 50-letnim doświadczeniem, ale także wiedzą i know-how oraz zespołem specjalistów. Ważna jest dla nas rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także sprostanie niestandardowym oczekiwaniom klientów.

Dodatkowe informacje dostępne TUTAJ.

::

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.