Nominacje w konkursie PRIX GALIEN Polska 2016

Nominacje w konkursie PRIX GALIEN Polska 2016

Brief.pl / Aktualności

Zwycięzców polskiej edycji tego najbardziej prestiżowego na świecie konkursu w zakresie medycyny i farmacji poznamy 16 listopada podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Hotelu Hilton w Warszawie. Na szczególną uwagę zasługuje nowa kategoria konkursowa "Innowacyjna kampania zdrowotna", w której nominację otrzymał Servier Polska sp. z o.o. za kampanię profilaktyczno-edukacyjną: „Servier dla Serca”.

-

– Wszystkie nasze nominacje to już duże wyróżnienie – powiedziała prof. dr hab. n. med. Grażyna Rydzewska, wiceprzewodnicząca kapituły.

PRIX GALIEN Polska 2016 - nominacje:

I. kategoria: Innowacyjny produkt leczniczy:

1.1 innowacyjny produkt leczniczy stosowany w leczeniu otwartym:

a. AMGEN BIOTECHNOLOGIA Z O.O. za: evolocumab – pierwsze całkowicie ludzkie przeciwciało monoklonalne zatwierdzone na świecie, wskazane u dorosłych chorych z pierwotną hipercholesterolemią: rodzinną heterozygotyczną i mieszaną oraz homozygotyczną lub mieszaną dyslipidemią.

b. BOEHRINGER INGELHEIM MARKETING SP. Z O.O. za: empagliflozynę – jedyny, nowoczesny, doustny lek przeciwcukrzycowy zmniejszający ryzyko śmiertelności z przyczyn sercowo-naczyniowych o 38%. Cukrzyca typu 2 to obecnie jeden z najistotniejszych czynników ryzyka choroby sercowo-naczyniowej. Zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych są najczęściej stwierdzanymi zgonami wśród chorych na cukrzycę typu 2 i stanowią ok. 50-70% zgonów w tej grupie pacjentów.

c. SANOFI-AVENTIS SP. Z O.O. za: alirokumab - stosowany w leczeniu wysokiego stężenia „złego cholesterolu”, umożliwia redukcję jego stężenia o ponad 60% i osiągnięcie docelowych stężeń nawet u ponad 90% chorych z wysokim ryzykiem sercowo-naczyniowym, u których standardowa terapia jest nieskuteczna - także u pacjentów z hipercholesterolemią rodzinną i nie tolerujących statyn.

1.2 innowacyjny produkt leczniczy stosowany w leczeniu zamkniętym:

a. JANSSEN-CILAG POLSKA SP. Z O.O. za: ibrutynib - innowacyjny lek stosowany w leczeniu chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową, chłoniaka z komórek płaszcza i makroglobulinemię Waldenströma.

1.3 innowacyjna szczepionka:

a. MSD POLSKA SP. Z O.O. za: 9-walentną szczepionkę przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (rekombinowaną, adsorbowaną) posiadającą aktualnie najszerszy możliwy zakres ochrony przed chorobami wywoływanymi przez wirusa HPV.

1.4 innowacyjny sierocy produkt leczniczy:

a. AMGEN BIOTECHNOLOGIA SP. Z O.O. za: blinatumomab – pierwszą, przełomową immunoterapię zarejestrowaną do stosowania u pacjentów z nawrotową lub oporną ostrą białaczką limfoblastyczną z prekursorowych limfocytów B bez obecności chromosomu Philadelphia.

b. ASTRAZENECA PHARMA POLAND SP. Z O.O. za: olaparyb – pierwszy lek celowany w terapii chorych z rakiem jajnika z mutacją w genie BRCA1/2. Odpowiada na istotne potrzeby kliniczne dobrze zdefiniowanej pod względem molekularnym grupy chorych, a jego mechanizm działania otwiera nową, bardzo obiecującą, klasę leków przeciwnowotworowych skoncentrowanych na hamowaniu odpowiedzi na uszkodzenia DNA.

II. kategoria: Innowacyjne odkrycie naukowe:

a. Prof. dr hab. Grażyna Ginalska, Uniwersytet Medyczny w Lublinie za: kościozastępczy biomateriał implantacyjny nowej generacji dla medycyny regeneracyjnej – popularnie nazwany „sztuczną kością” to oryginalne rozwiązanie w zakresie nowoczesnych preparatów implantacyjnych III generacji.

III. kategoria: Innowacyjny wyrób medyczny:

nominacji nie przyznano

IV. kategoria: Innowacyjna kampania zdrowotna:

a. SERVIER POLSKA SP. Z O.O. za: „Servier dla Serca” - profilaktyczno-edukacyjną kampanię, której głównym celem jest edukacja i zwiększanie świadomości zdrowotnej społeczeństwa w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego oraz wynikających z nich zagrożeń, a także badania profilaktyczne i promocja profilaktyki i zdrowego stylu życia.

::

O PRIX GALIEN w Polsce: nagroda Prix Galien przyznawana jest jako dowód uznania dla innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie produktów leczniczych oferowanych przez firmy farmaceutyczne, wyrobów medycznych, a także stanowi wyróżnienie dla przełomowych dokonań i odkryć naukowców oraz kampanii zdrowotnych, których innowacyjność może mieć przełomowy wpływ na diagnostykę, leczenie i/lub zapobieganie chorobom u ludzi, zmianę stylu życia znaczącej grupy społecznej w kierunku większej świadomości i dbałości o zdrowie. Na straży najwyższego poziomu merytorycznego stoi niezależna kapituła, gromadząca 14 wybitnych postaci środowiska farmaceutycznego i medycznego pod przewodnictwem prof. Cezarego Szczylika, wyśmienitego onkologa i hematologa.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.