E-commerce w okresie największego sezonu zakupowego

E-commerce w okresie największego sezonu zakupowego

Brief.pl / Aktualności

Choć wielu z nas nie odczuło jeszcze świątecznej gorączki zakupowej, warto już teraz przyjrzeć się, czym konsumenci mogą zaskoczyć rynek e-commerce pod koniec 2016 roku. Na podstawie globalnych danych, PayPal już teraz przewiduje, że największa świąteczna transakcja dokonana przez urządzenie mobilne wyniesie ponad 64 tys. dolarów.

-

Rekordowe wyniki

 

Na kilka tygodni przed rozpoczęciem największego sezonu zakupowego, analitycy PayPal przewidują, że w tym roku e-commerce może osiągnąć rekordowe wyniki. W trakcie sezonu świątecznego, konsumenci będą dokonywać większej ilości zakupów, w tym również tych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Zgodnie z szacunkami PayPal, największa transakcja mobilna podczas tegorocznego okresu świątecznego przekroczy kwotę 64 tys. dolarów. Wzrost popularności zakupów mobilnych jest przewidywany również w Polsce – zgodnie z raportem przygotowanym przez GfK na zlecenie PayPal, 60 proc. aktywnych użytkowników internetu już teraz wykorzystuje urządzenia mobilne do zakupów online.

Tylko w Cyfrowy Poniedziałek (w tym roku wypada on 28 listopada) PayPal oczekuje, że wartość transakcji przekroczy 25 tys. dolarów na sekundę. Porównując – standardowa wartość operacji konsumenckich w trakcie normalnych dni zakupowych, osiąga kwotę na poziomie 10,9 tys. dolarów na sekundę. Dodatkowo, tylko w zeszłoroczny Cyfrowy Poniedziałek został pobity rekord największej liczby transakcji dokonanych w systemie PayPal, kiedy to zostało przeprocesowane ponad 450 transakcji na sekundę.

Prezenty i charytatywność

 

Jak wynika z analizy, najpopularniejszymi kategoriami zakupowymi w trakcie sezonu świątecznego 2016 będą elektronika, odzież oraz akcesoria samochodowe. Ponadto, w grudniu 2016 roku, eksperci przewidują ponad 17 milionów transakcji P2P (pomiędzy indywidualnymi użytkownikami), szczególnie w kontekście zwracania kosztów prezentów kupionych grupowo, oraz przesyłania pieniędzy pomiędzy przyjaciółmi i rodziną.

Dodatkowo, biorąc pod uwagę rosnącą popularność e-darowizn, możemy się również spodziewać, że szczególnie interesujące rezultaty osiągną dotacje na cele charytatywne. Te dokonane w 2015 roku za pośrednictwem PayPal, wyniosły ponad 857 mln dolarów i zostały przekazane 250 tys. organizacji charytatywnych przez ponad 7 mln użytkowników na 183 rynkach. 45,8 mln dolarów zostało przekazane przez PayPal w ramach #GivingTuesday 2015, co równocześnie zostało ustanowione rekordem Guinnessa w kategorii największej liczby środków przekazanych na cele charytatywne w trakcie jednego dnia.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.