Dawid i Goliat - startupy a korporacje: Brella.pl

Dawid i Goliat - startupy a korporacje: Brella.pl

Brief.pl / Inspiracje

Magazyn Business in Brief rozpoczyna cykl materiałów poświęcony różnym aspektom współpracy młodych innowacyjnych przedsiębiorstw z “dużymi graczami”. Jakie korzyści przynosi kooperacja startupów i korporacji dla obu stron i jakie wyzwania stoją na przeszkodzie? Swoim doświadczeniem dzieli się Małgorzata Rosińska, Head of support team w firmie Brella.pl

-

Brella – zespół prywatnego i służbowego supportu, wspierający grupy pracowników oraz osoby prywatne w realizacji zadań. Dzięki zdalnemu, wielozadaniowemu zespołowi, klienci każdego dnia oszczędzają kilka godzin, które mogą przeznaczyć na najważniejsze sprawy, rozwijanie pasji czy rodzinę. 

Kiedy w listopadzie 2015 startowaliśmy z tym projektem, nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Usługa wirtualnej asysty, bardzo popularna na zachodzie Europy oraz w USA, w Polsce nie była jeszcze znana. Zainspirowani książką Tima Ferrissa „4 godzinny tydzień pracy“, wierzyliśmy jednak, że jest to usługa, dla której znajdzie się miejsce na naszym rodzimym rynku. Pomysł był prosty – uświadomić ludziom, jak wiele czasu ucieka im przez palce i w jak prosty sposób mogą go odzyskać, delegując zadania na zewnątrz. Skierowaliśmy siły na, naszym zdaniem, najbardziej zapracowane grupy, tj. prywatnych przedsiębiorców oraz kierowników / managerów wyższego szczebla, a także startupy. Przygotowaliśmy ofertę dopasowaną do ich potrzeb i... wystartowaliśmy!

Kamień milowy

 

W marcu, kiedy sprawnie obsługiwaliśmy już kilkunastu indywidualnych klientów, poczuliśmy, że jesteśmy gotowi na więcej. Naszym celem stały się duże firmy, którym oferowaliśmy korzystne pakiety grupowe. Koszt pakietu dla wybranej grupy do dzisiaj nie różni się od popularnych karnetów sportowych czy prywatnej opieki medycznej. Uznaliśmy, że usługa zdalnej asysty dla najlepszych managerów, jako czynnik motywujący oraz zwiększający efektywność pracy, to strzał w dziesiątkę. Nie pomyliliśmy się – po jednej z publikacji na portalu branżowym skontaktowała się z nami Kierownik Działu HR poznańskiej korporacji. Od jakiegoś czasu zastanawiała się nad rozszerzeniem pakietu benefitów dla najlepszych managerów i nasza propozycja idealnie wpisywała się w jej koncepcję.

Key points

 

Współpracę rozpoczął 2-tygodniowy okres testowy dla 3 wybranych osób z firmy, które mogły zlecić zespołowi zadania z różnych dziedzin: od zleceń służbowych, jak przygotowanie researchu do artykułu czy stworzenie listy konferencji biznesowych w Polsce, po zadanie prywatne, dotyczące organizacji wyjazdu w góry lub kolacji urodzinowej w popularnej restauracji. W czasie okresu próbnego wykonaliśmy niemalże 60 zadań – 99 proc. zakończyło się sukcesem.

Co zyskaliśmy dzięki 14 dniom testu? 

1. Poznaliśmy podstawowe potrzeby pracownika korporacji wraz z ulubioną formą kontaktu i metodą prowadzenia wspólnych projektów.

2. Nawiązaliśmy nić porozumienia z klientami, nie tylko dzięki zasadzie wzajemności, ale również poprzez naukę skutecznego delegowania, której rezultaty pracownicy wykorzystują w codziennym życiu.

3. Udowodniliśmy, że działamy sprawnie, a nasz zespół jest godny zaufania.

Po zakończeniu testu zebraliśmy feedback: co się podobało, na co trzeba zwrócić większą uwagę, jak postępować w określonych przypadkach i do kogo się zwracać. W oczach osób, które nas testowały, wypadliśmy bardzo dobrze. Było kilka płaszczyzn, które musieliśmy ulepszyć, m.in. szybkość odpowiedzi na spływające zlecenia, częstotliwość kontaktu czy formę, w jakiej wysyłaliśmy gotowe zadania. Z tymi informacjami i sporządzonym planem działania śmiało mogliśmy wyruszyć na podbój kolejnych zespołów korporacyjnych.

Kolejny krok

 

Początki nie były łatwe. Potrzebowaliśmy kilku tygodni, zanim udało nam się dotrzeć i wypracować sprawny system kooperacji. Managerowie pracują na wysokich obrotach i są nastawieni na konkretne efekty. Nie godzą się na półśrodki, chcą kontrolować każde działanie w ramach projektu. Największą barierą okazał się początkowy brak umiejętności delegowania. Brak jasnych komunikatów, deadlineów, wskazówek i decyzji w kilkuetapowych zleceniach, sprawiały, że wykonanie zadania często zajmowało o wiele więcej czasu, niż zakładaliśmy. Zdarzały się też sytuacje, w których efekt nie do końca spełniał oczekiwania zlecającego. Dużo pracy włożyliśmy w edukację klientów na tym polu. Śmiało możemy powiedzieć, że ten wysiłek się opłacił. Odsetek zadań, które wracały do poprawy, znacząco się zmniejszył. Również skróciliśmy czas realizacji zleceń o prawie połowę – dla nas to ogromny sukces.

Współpraca

 

Klienci korporacji bardzo chwalą naszą obecność w ich życiu. Początkowo nieufni wobec zewnętrznej firmy, realizującej ich zawodowe projekty, dziś nie wyobrażają sobie bez nas pracy. Przekonali się, że jesteśmy w stanie realnie odzyskać dla nich bezcenny czas i wspomóc ich w bardziej efektywnym działaniu. Nasz zespół także wiele zyskał na tej współpracy – kontakt z profesjonalistami pomaga nam się rozwijać, różnorodność i mnogość zadań umożliwiają nam zdobywanie nowych umiejętności oraz wymuszają na nas jeszcze lepszą organizację pracy. Stale coś robimy, pokonujemy kolejne bariery i stajemy się coraz lepsi.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.