Tysiące spotkań biznesowych na Wolves Summit

Tysiące spotkań biznesowych na Wolves Summit

Brief.pl / Aktualności

Zakończyła się czwarta edycja międzynarodowej konferencji dla startupów, inwestorów i korporacji, Wolves Summit. Jedno z najważniejszych wydarzeń technologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej zgromadziło przedstawicieli 47 krajów, którzy podczas 4 dni konferencji mogli spotkać się i wspólnie dyskutować o innowacjach w biznesie.

-

Startupy, biznes i R&D

Między 24 a 27 października w Warszawie spotkało się 1956 uczestników z 47 państw z całego świata. 291 startupów rywalizowało w konkursie The Great Pitch i uczestniczyło w aktywnościach networkingowych z 192 inwestorami oraz 371 przedstawicielami korporacji. Zaplanowane spotkania 1:1 ponownie okazały się sukcesem, bo przeprowadzono ich aż 3072. Prelekcje oraz panele dyskusyjne prowadzili światowi eksperci innowacji, nowych technologii, biznesu, marketingu i sprzedaży. Nowością w programie konferencji był oddzielny dzień poświęcony badaniom i rozwojowi polskich przedsiębiorstw. W debacie uczestniczyli Wicepremier i Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin, Wiceminister Spraw Zagranicznych Robert Grey, prezes NCBR Maciej Chorowski, dyrektor PARP Michał Bańka, oraz europejscy przedstawiciele nauki i biznesu. Podczas otwarcia Wolves Summit R&D poinformowano m.in. o pracach MSZ nad promowaniem polskich startupów na rynkach zagranicznych i rodzimym.

 

Nieoceniona wartość dla biznesu

Cztery intensywne dni spotkań 1:1 oraz prelekcji światowych ekspertów zmieniły warszawski Pałac Kultury i Nauki w miejsce rozwoju biznesu na skalę międzynarodową. Startupy miały okazję dowiedzieć się więcej na temat sztuki prezentacji, a inwestorzy i managerowie korporacji na żywo zobaczyli młode projekty technologiczne, które prezentowały się na kilku scenach.

Udało nam się stworzyć warunki, które sprzyjały rozmowom między startupami, inwestorami i korporacjami. Wielu uczestników tegorocznej październikowej edycji pojawiło się na konferencji już kolejny raz. Świadczy to o wartościach, jakie dostarcza wydarzenie – mówi Barbara Piasek, CEO Wolves Summit.

Aktywności networkingowe, możliwości prowadzenia rozmów w warunkach zarówno formalnych, jak i nieformalnych, oraz obecność inwestorów, przedstawicieli korporacji i startupów z 47 krajów to nie jedyne powody, dla których uczestnicy chętnie pojawiają się na Wolves Summit.

 

Wszyscy w jednym miejscu

Atmosfera na konferencji jest wspaniała. Przyjechaliśmy tu, aby spotkać nie tylko inwestorów i partnerów biznesowych, ale też naszych przyszłych klientów. To ogromna wygoda mieć wszystkich zgromadzonych w jednym miejscu – tłumaczy Grzegorz Wójcik, CEO Autenti, startupu, który otrzymał główną nagrodę w wysokości 100 tys. dolarów w konkursie The Great Pitch. Ta platforma do autoryzacji dokumentów i zawierania umów przez internet zdobyła największe uznanie sędziów, dzięki czemu Autenti, jako pierwszy polski startup w historii Wolves Summit, wygrał The Great Pitch.

Jednocześnie o nagrodę w postaci pakietu medialnego walczyły doświadczone startupy, których celem jest najczęściej pozyskanie nowych klientów i partnerów biznesowych. Zwycięzcą tej kategorii została firma Yourpay z Danii, specjalizująca się w ułatwianiu procesu płatności małym i średnim firmom.

W czasie spotkań skupiłem się przede wszystkim na rozmowach z inwestorami, z kolei przedstawicielka działu sprzedaży w Yourpay uzyskała wiele nowych kontaktów od partnerów. Liczymy, że pakiet medialny, który otrzymaliśmy, pozwoli nam między innymi na rozwój firmy w Polsce – wyjaśnia Mathias Gajhede, CEO Yourpay.

 

Badania i rozwój w Polsce

Wolves Summit wyszedł również naprzeciw działalności startupów w Polsce oraz promocji badań i rozwoju. Przedstawiciele NCBR, PARP, MNiSW i MSZ mówili w swoich wystąpieniach przede wszystkim o wsparciu, na jakie mogą liczyć młode firmy technologiczne w kraju niezależnie od obszaru, w jakich funkcjonują.

W żaden sposób nie ograniczamy inicjatywy wchodzenia na drogę własnej przedsiębiorczości. Każdy pomysł może być “iskrą bożą”, nie muszą to być więc pomysły z konkretnej listy – mówi Maciej ChorowskiNarodowego Centrum Badań i Rozwojupewne obszary, wskazane na przykład w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, jak elektromobilność, program Batory, w sposób naturalny generują koncentrację na pewnych technologiach. Nie oznacza to jednak, że pomysł nie mieszczący się w żadnej z tych strategii będzie oceniany negatywnie, ponieważ może on wychodzić absolutnie poza wyobraźnię wszystkich pozostałych – dodaje.

 

Networking w najlepszym wydaniu

Podczas kolejnych edycji Wolves Summit chcemy nadal skupiać się na networkingu, zapoznawaniu ze sobą przedstawicieli biznesu, technologii i funduszy. Otrzymujemy od uczestników informacje, że już podczas pierwszego dnia październikowej konferencji startupy nawiązywały współpracę z inwestorami. Cieszy nas to tym bardziej, że taki przyświecał nam cel od początku działalności – podsumowuje Barbara Piasek. Czterodniowa konferencja pełna spotkań, wykładów i prezentacji startupów zakończyła się sukcesem, jednak organizatorzy nie zamierzają na tym poprzestać i planują w 2017 roku następne, jeszcze bardziej wartościowe wydarzenie Wolves Summit.

::

Fot. Materiały prasowe

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.