Jak certyfikat EV wspomoże sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?

Jak certyfikat EV wspomoże sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?

Brief.pl / Aktualności

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na to, czy klient zdecyduje się zrobić zakupy w sklepie internetowym są kwestie bezpieczeństwa. Jak zdobyć zaufanie klientów i sprawić, by nasz sklep był postrzegany jako bezpieczne miejsce?

-

Im więcej czasu Twoi potencjalni klienci spędzają w sieci, tym zdobywają więcej doświadczenia, ale też więcej uwagi poświęcają kwestiom bezpieczeństwa. To właśnie one w dużym stopniu  powstrzymują internautów od dokonywania transakcji online. Według najnowszego raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2016”, zakupy w sieci cieszą się pozytywną opinią, ale tylko 12 proc. badanych postrzega je jako bezpieczne!

Wciąż stosunkowo dużo osób w grupie niekupujących (24 proc.) zwraca uwagę, że właściciele e-sklepów muszą bardziej zadbać o bezpieczeństwo danych, aby zachęcić ich do kupowania online. W niniejszym artykule przedstawimy jeden z prostych sposobów na dotarcie do tej licznej grupy osób i przekonania ich, że ich dane są odpowiednio chronione.



Szyfrowanie danych

Jak więc zapewnić internautom poczucie bezpieczeństwa? Przede wszystkim instalując w sklepie internetowym certyfikat SSL. SSL (Secure Socket Layer) jest najczęściej używanym protokołem szyfrowania transmisji danych przez Internet, który sprawia, że transmisja ta nie zostanie podsłuchana przez osoby trzecie. Adres internetowy strony zabezpieczonej SSL będzie rozpoczynał się od liter “https”.

Trudno sobie wyobrazić sklep internetowy, który nie przetwarza danych osobowych, dlatego też warto zainwestować w szyfrowanie danych jak najszybciej. Już od stycznia 2017, wraz z premierą nowej wersji przeglądarki Google Chrome, wszystkie witryny, które wykorzystują logowanie za pomocą hasła lub posiadają systemy płatności elektronicznych i które nie będą szyfrowane, będą oznaczone jako potencjalnie niebezpieczne.

W zależności od wybranego certyfikatu SSL, przy adresie strony może się znaleźć dodatkowo ikonka kłódki, zielone pole adresowe lub inny znak informujący o zabezpieczeniu strony.

Najbardziej widoczne i budujące zaufanie oznaczenie to zielone pole adresowe, które pojawia się na stronie zabezpieczonej protokołem EV (Extended Validation).

Szyfrowanie SSL klasy EV to najpełniejsza weryfikacja tożsamości firmy. Analizowane są takie informacje jak status prawny biznesu, fizyczna obecność, rzeczywiste prowadzenie działalności, zgodność z danymi urzędowymi oraz prawo do posługiwania się domeną. Uzyskanie certyfikatu EV wymaga nieco większej inwestycji i wysiłku ze strony firmy, trwa też dłużej, ale przynosi za to wiele korzyści.

Korzyści w branży e-commerce

Gwarancja ochrony. Najszybciej przyznawany jest protokół DV SSL (Domain Validation). Jego przyznanie sprowadza się jednak jedynie do weryfikacji samej domeny, a mianowicie tego czy wnioskodawca ma prawo do posługiwania się daną domeną. Oznacza to, że użytkownik nie ma żadnej gwarancji, że firma obsługująca daną stronę jest godna zaufania, i że jego dane osobowe nie wpadną w niepowołane ręce. „Przyznanie certyfikatu EV jest dla klienta wyraźnym sygnałem, że przedsiębiorstwo pozytywnie przeszło szczegółową weryfikację i można obdarzyć ją zaufaniem” - mówi Michał Spławski, właściciel firmy Domeny.tv.

Większa wiarygodność. Klient może znaleźć na danej stronie interesujący go produkt, ale jeśli będzie miał jakiekolwiek wątpliwości co do rzetelności czy wiarygodności strony, to nie wypełni formularza zamówienia, gdzie będzie musiał podać swoje dane. Jeśli dana strona posiada protokół EV, to wystarczy, że klient kliknie w zielony pasek adresowy, aby zobaczyć nazwę podmiotu, dla którego został on wystawiony, co stanowi wiarygodne potwierdzenie, że operatorem strony internetowej jest rzeczywiście ta firma, której dane widnieją na stronie.

Ponadto wystawcy certyfikatów współpracują z twórcami przeglądarek internetowych, aby uświadamiać ludziom potencjalne zagrożenia wynikające z podawania danych na sfałszowanych witrynach, bądź takich prowadzonych przez niezweryfikowane podmioty.

Mniej opuszczonych koszyków. Najlepszym sposobem na zwiększenie zysków jest po prostu zamykanie większej ilości transakcji. Opuszczone koszyki są bolączką każdego sklepu internetowego. Klient poświęcił już część swojego czasu, aby znaleźć interesujący go produkt, ale opuścił stronę nie dokańczając transakcji. Z badania przeprowadzonego ƒprzez VeriSign, 93 proc. badanych chętniej kupowałoby na stronie z zielonym paskiem adresowym. Szyfrowanie EV SSL zwiększa zatem Twoje szanse na to, że klient nie porzuci koszyka.

Więcej konwersji. Przekształcenie odwiedzającego w kupującego wymaga dużej dawki zaufania. Oszustwa i kradzieże danych osobowych występują na stronach internetowych niezależnie od branży, co sprawia, że klienci są nieufni. Rygorystyczny proces uwierzytelniania EV pozwala tutaj rzetelnym biznesom wyróżnić się na tle konkurencji. Klient nie rozumie wprawdzie dokładnie jaki proces weryfikacyjny przedsiębiorstwo musi przejść, aby otrzymać certyfikat EV, ale rozumie, że firma, która podjęła dodatkowe kroki bardziej dba o komfort i bezpieczeństwo swoich klientów. Rezultat? Więcej konwersji, transakcje o wyższej wartości i większe zyski.

Mnogość sklepów internetowych sprawia, że klient nie jest dziś „skazany” na jednego dostawcę i musisz go przekonać do zakupów właśnie u Ciebie. Jak? Najlepiej zapewniając mu poczucie bezpieczeństwa poprzez szyfrowanie jego danych protokołem SSL. Jest to niewielka inwestycja, która zwróci się z nawiązką nie tylko w postaci zwiększonej sprzedaży, ale także (albo przede wszystkim) w postaci zaufania klienta do Twojego e-sklepu.

::

Fot. Shutterstock.com


Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.