wp - grudzien 2016

Effie® Awards 2016 rozdane

Effie® Awards 2016 rozdane

Brief.pl / Aktualności

24 października, podczas tegorocznej Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

-

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, General Manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix.

Złote statuetki

 

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:  

Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

 

  1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)

 

  1. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)

 

  1. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words,  Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)

 

  1. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)

 

  1. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska;               (w kategorii: LIMITED BUDGET)

 

  1. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)

 

  1. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)

 

  1. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)

 

  1. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE).

    Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016

Polska edycja  górą

 

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką 7 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

– Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards, polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102  i  żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin.  A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary - powiedziała podczas Gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury. 

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok znacząco przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając rok 2016), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrost ten wyniósł 41 proc.  W tegorocznym konkursie zostały otwarte 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.  

– Effie Poland jest najdynamiczniej rozwijającym się programem w Europie, obecnie znajdujemy się w Top 5, na co ma wpływ również wysoki poziom zgłaszanych kampanii. Effie to święto klientów i agencji, statuetka Effie to nagroda za dobrą współpracę zespołów  - powiedziała Anna Zimecka, Project Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.

Postawmy na współpracę

 

Podczas Gali niejednokrotnie ze sceny padło hasło “współpraca”. Eksperci i specjaliści z branży upatrują w niej nowy kierunek, w którym powinna podążać komunikacja marketingowa tworzona za pomocą wspólnych działań różnych podmiotów. 

– Wyzwań z roku na rok przybywa zarówno przed agencjami i marketerami. Najważniejsze z nich to budowanie lepszej relacji między klientami a agencjami, w szczególności zrozumienie zależności i procesów zachodzących pomiędzy marketingiem firm i ich działem zakupów a agencją – zaznacza  Anna Ziemecka ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

–  Życzeniem i rzeczywistością obu stron powinna być partnerska współpraca, w tym wymiana informacji prowadzona w komfortowych warunkach. To powoduje, że agencje szybciej uczą się oczekiwań i potrzeb klienta, lepiej rozumieją problem marketingowy dla klienta i, w efekcie, mają szanse, aby przynieść klientowi rozwiązania. Klienci z kolei mają okazję czerpać wiedzę z doświadczeń agencji i wykorzystywać jej know-how, pochodzący między innymi z pracy nad innymi markami, z innymi klientami, w innych kategoriach. Tylko takie podejście, połączone z umiejętnościami miękkimi po obu stronach, gwarantuje, a przynajmniej daje spore szanse, na efektywne kampanie, takie jak te, które znajdują się w bogatej historii konkursu Effie Awards – mówi Monika Nowaczewska z Lidermatic.

::
Foto: Informacja prasowa

 

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.