wp - grudzien 2016

Tegoroczna edycja Golden Drum za nami. Wywiad z Sebastianem Hejnowskim

Tegoroczna edycja Golden Drum za nami. Wywiad z Sebastianem Hejnowskim

Brief.pl / Aktualności

Ostatnia edycja Festiwalu Golden Drum, jednego z najbardziej prestiżowych wydarzeń w branży kreatywnej, dobiegła końca. Partnerem strategicznym festiwalu już kolejny raz kolejny była agencja MSLGROUP. Jaką rolę odegrała podczas organizacji Golden Drum? Na co tegoroczne jury, składające się również z ekspertów agencji MSL, zwracała w tym roku szczególną uwagę? Na te pytania odpowiedział nam Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP CEE z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży.

-

Jaka jest rola MSLGROUP w przy tworzeniu festiwalu Golden Drum?

MSL Group jest strategicznym doradcą przy repozycjonowaniu Golden Drum. Do naszych zadań należy komunikacja imprezy - dotarcie do branży marketingowej na 37 rynkach w Europie, w Rosji i na Bliskim Wschodzie, sławienie sloganu tegorocznej edycji „Inspired to Inspire" na tych rynkach, promocja programu wydarzenia i jego prelegentów. To już druga edycja Festiwalu, podczas której występujemy jako wyłączny partner PR Golden Drum.

Jakie tematy poruszył Pan podczas tegorocznej edycji Golden Drum?

Razem z Zofią Bugajną, Business Development Director MSLGROUP CEE mówiliśmy o zmianach i rozwoju branży PR. Zwróciliśmy uwagę na fakt, że linia podziału na wyspecjalizowane agencje będzie się zacierać, że powracamy do modelu „wszystko pod jednym dachem” z tą różnicą, że to właśnie PR może stać się wiodącą siłą w procesie strategicznym. Rewolucja w branży niesie za sobą duże zmiany, a jedynym rozwiązaniem na poprawę tej sytuacji jest współpraca. Public Relations musi integrować się z reklamą, mediami społecznościowymi i pracować z nimi wspólnie ramię w ramię. Taka zmiana wpłynie na zapotrzebowania na zupełnie inny profil specjalisty PR. Rynek potrzebuje strategicznych doradców w obszarze konsultingu komunikacyjnego i biznesowego. To właśnie jest kierunek rozwoju współczesnego PR.

 Jakie znaczenie, jeśli mowa o kampaniach prezentowanych podczas festiwalu, ma pochodzenie ich twórców?

W tegorocznej edycji Festiwalu Golden Drum po raz pierwszy została wprowadzona nowa kategoria konkursowa. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły miały wpływ na lokalną społeczność mogły rywalizować o nagrodę "Best Capture od Local Spirit".

Na jakie aspekty Pan, jako juror, zwraca szczególną uwagę?

Przede wszystkim na kreatywność.

Jakie są Pana wrażenia po tegorocznej edycji?

Tegoroczna edycja była bardzo udana. Do tej pory Festiwal odbywał się w małym nadmorskim mieście Portorož. W tym roku po raz pierwszy organizatorzy postanowili przenieść wydarzenie do Ljubliany, a dokładnie do Zamku w Ljublianie.  To miejsce ma zupełnie inny charakter, ale na pewno festiwal na tej zmianie nie stracił. Golden Drum nadal ma szanse utrzymania się na pozycji najlepszego Festiwalu Kreatywności w Europie Środowej.

 Jakie trendy były w tym roku szczególnie doceniane?

Uwagę jury zwróciło kilka ważnych kampanii społecznych adresujących problemy, z którymi boryka się nasz region. Szukano też takich, które miały realny wpływ na społeczeństwo.

::

Fot. Materiały prasowe

 

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.