23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

Brief.pl / Aktualności

Festiwal Golden Drum w branży kreatywnej od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń. Ostatnia edycja, odbywająca się w dniach 18-21 października, powoli dobiega końca. O tegorocznych zmianach, roli festiwalu i znaczeniu poszczególnych omawianych w trakcie jego trwania tematów zgodzili się opowiedzieć nam sami organizatorzy: Mojca Briščik, dyrektor generalny Festiwalu Golden Drum i Słoweńskiej Izby Reklamy oraz Lučka Peljhan, Dyrektor Konkursu Golden Drum.

-



Jakie nowości zobaczyliśmy podczas tegorocznej edycji festiwalu?

Mojca: „Inpired to Inspire” – „Zainspirowany by inspirować” to myśl przewodnia 23. Edycji Festiwalu Golden Drum. Po 22 latach nadszedł czas na zmiany i nowości, z których zmiana lokalizacji jest pewnie największą. Przenieśliśmy festiwal do Ljubliany, stolicy Słowenii i Zielonej Stolicy Europy 2016. Oprócz nowej lokalizacji Festiwalu wprowadziliśmy również wiele nowości do programu konkursu. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły zostały oparte na lokalnym duchu i lokalnej energii mogły w tym roku rywalizować o nagrodę "Best Capture od Local Spirit". Dodatkowo nową nagrodę Golden Drum Adriatic otrzyma region, w którym Golden Drum powstał.

 

Co zadecydowało o zmianie lokalizacji festiwalu?

Mojca: Golden Drum ma swoje początki w Portorož, nadmorskim mieście, które przez lata stało się synonimem Festiwalu. Oczywiście temat nowej lokalizacji przedyskutowaliśmy szerzej z osobami związanymi z Festiwalem i dopiero wtedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na zmiany. Myśląc o zmianie lokalizacji festiwalu, szukaliśmy odpowiedniego miejsca na terenie Słowenii. Po wnikliwych analizach podjęliśmy decyzję, że najlepszym miejscem na kolejną edycję Golden Drum będzie sama stolica Słowenii – Ljubliana.  Energia tego miasta umożliwia dynamiczny, kreatywny rozwój, w przeciwieństwie do metropolii, która potrafi kreatywność stłumić. Pracujemy nad tym aby jak najlepiej obcować z lokalną społecznością i cieszymy się każdą nową inspiracją, którą Ljubliana oferuje.

 

Jakie istotne dla środowiska tematy w tym roku były poruszane przez organizatorów festiwalu? 

Mojca: Z nową lokalizacją, odświeżonym wizerunkiem, a także oferowanym programem, festiwal wysłał jasny sygnał, że przeistacza się z festiwalu stricte reklamowego w festiwal szeroko pojętej branży kreatywnej. Tak więc, jednym z głównych tematów tegorocznego festiwalu była zdecydowanie kreatywność. Inspiracja to kolejny temat, a „Inspired to inspire” to myśl przewodnia festiwalu - swojego rodzaju obietnica.  Festiwal kształci, łączy, ale przede wszystkim inspiruje i to jest właśnie to do czego dążą twórcy Golden Drum. Zależy nam aby zainspirować ludzi i zachęcić ich do realizacji twórczych pomysłów, które mogłyby pojawić się na naszej scenie w przyszłym roku.

 

Czy Państwa zdaniem festiwalowi udaje się kreować swego rodzaju trendy w branży reklamy?

Mojca: Myślę, że rolą festiwalu nie jest tworzenie trendów, ale ich przyspieszanie. Ponadto, w przypadku Golden Drum, jego celem jest upowszechnianie i promowanie dobrych praktyk w branży reklamowej i inspirowanie kreatywnych, aby je przekraczać.

 

Jaka dokładnie jest rola Golden Drum?

Mojca: Golden Drum może być znany ze swojej gościnności i dostępności. Jednakże, funkcjonuje głównie jako festiwal, który przekracza granice oraz rozsławia region umiejscawiając go w ten sposób na światowej mapie. Mogę więc spokojnie powiedzieć za licznymi specjalistami z branży reklamowej i kreatywnej, którzy współtworzyli europejską przestrzeń reklamową, że Golden Drum ma wpływ na świat, w którym żyjemy. Golden Drum zdecydowanie należy do grupy najbardziej wartościowych festiwali w Europie.



Na jakiej zasadzie dobierani byli eksperci i jury tegorocznej edycji Golden Drum?

Lučka: Naszym głównym celem w ostatnich latach był wybór doskonałych członków jury. Nie tylko chcemy przyciągać znanymi nazwiskami i gwiazdamibranży tworząc nasze jury, ale myślimy przede wszystkim o ich doświadczeniu, kompetencjach, bezpośrednim zaangażowaniu w procesy twórcze oraz o ich krytycznym myśleniu. Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny wybór ekspertów, których zapraszamy do naszego jury. Oczywiście wkładamy wiele wysiłku w utrzymanie równowagi pod względem reprezentowanych krajów, dużych agencji sieciowych i profili poszczególnych członków jury.


::


Fot. Materiały prasowe

Tagi:

Golden Drum

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.