wp - grudzien 2016

23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

Brief.pl / Aktualności

Festiwal Golden Drum w branży kreatywnej od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń. Ostatnia edycja, odbywająca się w dniach 18-21 października, powoli dobiega końca. O tegorocznych zmianach, roli festiwalu i znaczeniu poszczególnych omawianych w trakcie jego trwania tematów zgodzili się opowiedzieć nam sami organizatorzy: Mojca Briščik, dyrektor generalny Festiwalu Golden Drum i Słoweńskiej Izby Reklamy oraz Lučka Peljhan, Dyrektor Konkursu Golden Drum.

-



Jakie nowości zobaczyliśmy podczas tegorocznej edycji festiwalu?

Mojca: „Inpired to Inspire” – „Zainspirowany by inspirować” to myśl przewodnia 23. Edycji Festiwalu Golden Drum. Po 22 latach nadszedł czas na zmiany i nowości, z których zmiana lokalizacji jest pewnie największą. Przenieśliśmy festiwal do Ljubliany, stolicy Słowenii i Zielonej Stolicy Europy 2016. Oprócz nowej lokalizacji Festiwalu wprowadziliśmy również wiele nowości do programu konkursu. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły zostały oparte na lokalnym duchu i lokalnej energii mogły w tym roku rywalizować o nagrodę "Best Capture od Local Spirit". Dodatkowo nową nagrodę Golden Drum Adriatic otrzyma region, w którym Golden Drum powstał.

 

Co zadecydowało o zmianie lokalizacji festiwalu?

Mojca: Golden Drum ma swoje początki w Portorož, nadmorskim mieście, które przez lata stało się synonimem Festiwalu. Oczywiście temat nowej lokalizacji przedyskutowaliśmy szerzej z osobami związanymi z Festiwalem i dopiero wtedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na zmiany. Myśląc o zmianie lokalizacji festiwalu, szukaliśmy odpowiedniego miejsca na terenie Słowenii. Po wnikliwych analizach podjęliśmy decyzję, że najlepszym miejscem na kolejną edycję Golden Drum będzie sama stolica Słowenii – Ljubliana.  Energia tego miasta umożliwia dynamiczny, kreatywny rozwój, w przeciwieństwie do metropolii, która potrafi kreatywność stłumić. Pracujemy nad tym aby jak najlepiej obcować z lokalną społecznością i cieszymy się każdą nową inspiracją, którą Ljubliana oferuje.

 

Jakie istotne dla środowiska tematy w tym roku były poruszane przez organizatorów festiwalu? 

Mojca: Z nową lokalizacją, odświeżonym wizerunkiem, a także oferowanym programem, festiwal wysłał jasny sygnał, że przeistacza się z festiwalu stricte reklamowego w festiwal szeroko pojętej branży kreatywnej. Tak więc, jednym z głównych tematów tegorocznego festiwalu była zdecydowanie kreatywność. Inspiracja to kolejny temat, a „Inspired to inspire” to myśl przewodnia festiwalu - swojego rodzaju obietnica.  Festiwal kształci, łączy, ale przede wszystkim inspiruje i to jest właśnie to do czego dążą twórcy Golden Drum. Zależy nam aby zainspirować ludzi i zachęcić ich do realizacji twórczych pomysłów, które mogłyby pojawić się na naszej scenie w przyszłym roku.

 

Czy Państwa zdaniem festiwalowi udaje się kreować swego rodzaju trendy w branży reklamy?

Mojca: Myślę, że rolą festiwalu nie jest tworzenie trendów, ale ich przyspieszanie. Ponadto, w przypadku Golden Drum, jego celem jest upowszechnianie i promowanie dobrych praktyk w branży reklamowej i inspirowanie kreatywnych, aby je przekraczać.

 

Jaka dokładnie jest rola Golden Drum?

Mojca: Golden Drum może być znany ze swojej gościnności i dostępności. Jednakże, funkcjonuje głównie jako festiwal, który przekracza granice oraz rozsławia region umiejscawiając go w ten sposób na światowej mapie. Mogę więc spokojnie powiedzieć za licznymi specjalistami z branży reklamowej i kreatywnej, którzy współtworzyli europejską przestrzeń reklamową, że Golden Drum ma wpływ na świat, w którym żyjemy. Golden Drum zdecydowanie należy do grupy najbardziej wartościowych festiwali w Europie.



Na jakiej zasadzie dobierani byli eksperci i jury tegorocznej edycji Golden Drum?

Lučka: Naszym głównym celem w ostatnich latach był wybór doskonałych członków jury. Nie tylko chcemy przyciągać znanymi nazwiskami i gwiazdamibranży tworząc nasze jury, ale myślimy przede wszystkim o ich doświadczeniu, kompetencjach, bezpośrednim zaangażowaniu w procesy twórcze oraz o ich krytycznym myśleniu. Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny wybór ekspertów, których zapraszamy do naszego jury. Oczywiście wkładamy wiele wysiłku w utrzymanie równowagi pod względem reprezentowanych krajów, dużych agencji sieciowych i profili poszczególnych członków jury.


::


Fot. Materiały prasowe

Tagi:

Golden Drum

Zobacz inne polecane artykuły

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.