23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

Brief.pl / Aktualności

Festiwal Golden Drum w branży kreatywnej od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń. Ostatnia edycja, odbywająca się w dniach 18-21 października, powoli dobiega końca. O tegorocznych zmianach, roli festiwalu i znaczeniu poszczególnych omawianych w trakcie jego trwania tematów zgodzili się opowiedzieć nam sami organizatorzy: Mojca Briščik, dyrektor generalny Festiwalu Golden Drum i Słoweńskiej Izby Reklamy oraz Lučka Peljhan, Dyrektor Konkursu Golden Drum.

-



Jakie nowości zobaczyliśmy podczas tegorocznej edycji festiwalu?

Mojca: „Inpired to Inspire” – „Zainspirowany by inspirować” to myśl przewodnia 23. Edycji Festiwalu Golden Drum. Po 22 latach nadszedł czas na zmiany i nowości, z których zmiana lokalizacji jest pewnie największą. Przenieśliśmy festiwal do Ljubliany, stolicy Słowenii i Zielonej Stolicy Europy 2016. Oprócz nowej lokalizacji Festiwalu wprowadziliśmy również wiele nowości do programu konkursu. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły zostały oparte na lokalnym duchu i lokalnej energii mogły w tym roku rywalizować o nagrodę "Best Capture od Local Spirit". Dodatkowo nową nagrodę Golden Drum Adriatic otrzyma region, w którym Golden Drum powstał.

 

Co zadecydowało o zmianie lokalizacji festiwalu?

Mojca: Golden Drum ma swoje początki w Portorož, nadmorskim mieście, które przez lata stało się synonimem Festiwalu. Oczywiście temat nowej lokalizacji przedyskutowaliśmy szerzej z osobami związanymi z Festiwalem i dopiero wtedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na zmiany. Myśląc o zmianie lokalizacji festiwalu, szukaliśmy odpowiedniego miejsca na terenie Słowenii. Po wnikliwych analizach podjęliśmy decyzję, że najlepszym miejscem na kolejną edycję Golden Drum będzie sama stolica Słowenii – Ljubliana.  Energia tego miasta umożliwia dynamiczny, kreatywny rozwój, w przeciwieństwie do metropolii, która potrafi kreatywność stłumić. Pracujemy nad tym aby jak najlepiej obcować z lokalną społecznością i cieszymy się każdą nową inspiracją, którą Ljubliana oferuje.

 

Jakie istotne dla środowiska tematy w tym roku były poruszane przez organizatorów festiwalu? 

Mojca: Z nową lokalizacją, odświeżonym wizerunkiem, a także oferowanym programem, festiwal wysłał jasny sygnał, że przeistacza się z festiwalu stricte reklamowego w festiwal szeroko pojętej branży kreatywnej. Tak więc, jednym z głównych tematów tegorocznego festiwalu była zdecydowanie kreatywność. Inspiracja to kolejny temat, a „Inspired to inspire” to myśl przewodnia festiwalu - swojego rodzaju obietnica.  Festiwal kształci, łączy, ale przede wszystkim inspiruje i to jest właśnie to do czego dążą twórcy Golden Drum. Zależy nam aby zainspirować ludzi i zachęcić ich do realizacji twórczych pomysłów, które mogłyby pojawić się na naszej scenie w przyszłym roku.

 

Czy Państwa zdaniem festiwalowi udaje się kreować swego rodzaju trendy w branży reklamy?

Mojca: Myślę, że rolą festiwalu nie jest tworzenie trendów, ale ich przyspieszanie. Ponadto, w przypadku Golden Drum, jego celem jest upowszechnianie i promowanie dobrych praktyk w branży reklamowej i inspirowanie kreatywnych, aby je przekraczać.

 

Jaka dokładnie jest rola Golden Drum?

Mojca: Golden Drum może być znany ze swojej gościnności i dostępności. Jednakże, funkcjonuje głównie jako festiwal, który przekracza granice oraz rozsławia region umiejscawiając go w ten sposób na światowej mapie. Mogę więc spokojnie powiedzieć za licznymi specjalistami z branży reklamowej i kreatywnej, którzy współtworzyli europejską przestrzeń reklamową, że Golden Drum ma wpływ na świat, w którym żyjemy. Golden Drum zdecydowanie należy do grupy najbardziej wartościowych festiwali w Europie.



Na jakiej zasadzie dobierani byli eksperci i jury tegorocznej edycji Golden Drum?

Lučka: Naszym głównym celem w ostatnich latach był wybór doskonałych członków jury. Nie tylko chcemy przyciągać znanymi nazwiskami i gwiazdamibranży tworząc nasze jury, ale myślimy przede wszystkim o ich doświadczeniu, kompetencjach, bezpośrednim zaangażowaniu w procesy twórcze oraz o ich krytycznym myśleniu. Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny wybór ekspertów, których zapraszamy do naszego jury. Oczywiście wkładamy wiele wysiłku w utrzymanie równowagi pod względem reprezentowanych krajów, dużych agencji sieciowych i profili poszczególnych członków jury.


::


Fot. Materiały prasowe

Tagi:

Golden Drum

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.