23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

23. edycja Golden Drum dobiega końca. Co nowego przyniosła ta edycja?

Brief.pl / Aktualności

Festiwal Golden Drum w branży kreatywnej od lat postrzegany jest jako jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń. Ostatnia edycja, odbywająca się w dniach 18-21 października, powoli dobiega końca. O tegorocznych zmianach, roli festiwalu i znaczeniu poszczególnych omawianych w trakcie jego trwania tematów zgodzili się opowiedzieć nam sami organizatorzy: Mojca Briščik, dyrektor generalny Festiwalu Golden Drum i Słoweńskiej Izby Reklamy oraz Lučka Peljhan, Dyrektor Konkursu Golden Drum.

-



Jakie nowości zobaczyliśmy podczas tegorocznej edycji festiwalu?

Mojca: „Inpired to Inspire” – „Zainspirowany by inspirować” to myśl przewodnia 23. Edycji Festiwalu Golden Drum. Po 22 latach nadszedł czas na zmiany i nowości, z których zmiana lokalizacji jest pewnie największą. Przenieśliśmy festiwal do Ljubliany, stolicy Słowenii i Zielonej Stolicy Europy 2016. Oprócz nowej lokalizacji Festiwalu wprowadziliśmy również wiele nowości do programu konkursu. Zgłoszenia, których kreatywne pomysły zostały oparte na lokalnym duchu i lokalnej energii mogły w tym roku rywalizować o nagrodę "Best Capture od Local Spirit". Dodatkowo nową nagrodę Golden Drum Adriatic otrzyma region, w którym Golden Drum powstał.

 

Co zadecydowało o zmianie lokalizacji festiwalu?

Mojca: Golden Drum ma swoje początki w Portorož, nadmorskim mieście, które przez lata stało się synonimem Festiwalu. Oczywiście temat nowej lokalizacji przedyskutowaliśmy szerzej z osobami związanymi z Festiwalem i dopiero wtedy zdecydowaliśmy, że nadszedł czas na zmiany. Myśląc o zmianie lokalizacji festiwalu, szukaliśmy odpowiedniego miejsca na terenie Słowenii. Po wnikliwych analizach podjęliśmy decyzję, że najlepszym miejscem na kolejną edycję Golden Drum będzie sama stolica Słowenii – Ljubliana.  Energia tego miasta umożliwia dynamiczny, kreatywny rozwój, w przeciwieństwie do metropolii, która potrafi kreatywność stłumić. Pracujemy nad tym aby jak najlepiej obcować z lokalną społecznością i cieszymy się każdą nową inspiracją, którą Ljubliana oferuje.

 

Jakie istotne dla środowiska tematy w tym roku były poruszane przez organizatorów festiwalu? 

Mojca: Z nową lokalizacją, odświeżonym wizerunkiem, a także oferowanym programem, festiwal wysłał jasny sygnał, że przeistacza się z festiwalu stricte reklamowego w festiwal szeroko pojętej branży kreatywnej. Tak więc, jednym z głównych tematów tegorocznego festiwalu była zdecydowanie kreatywność. Inspiracja to kolejny temat, a „Inspired to inspire” to myśl przewodnia festiwalu - swojego rodzaju obietnica.  Festiwal kształci, łączy, ale przede wszystkim inspiruje i to jest właśnie to do czego dążą twórcy Golden Drum. Zależy nam aby zainspirować ludzi i zachęcić ich do realizacji twórczych pomysłów, które mogłyby pojawić się na naszej scenie w przyszłym roku.

 

Czy Państwa zdaniem festiwalowi udaje się kreować swego rodzaju trendy w branży reklamy?

Mojca: Myślę, że rolą festiwalu nie jest tworzenie trendów, ale ich przyspieszanie. Ponadto, w przypadku Golden Drum, jego celem jest upowszechnianie i promowanie dobrych praktyk w branży reklamowej i inspirowanie kreatywnych, aby je przekraczać.

 

Jaka dokładnie jest rola Golden Drum?

Mojca: Golden Drum może być znany ze swojej gościnności i dostępności. Jednakże, funkcjonuje głównie jako festiwal, który przekracza granice oraz rozsławia region umiejscawiając go w ten sposób na światowej mapie. Mogę więc spokojnie powiedzieć za licznymi specjalistami z branży reklamowej i kreatywnej, którzy współtworzyli europejską przestrzeń reklamową, że Golden Drum ma wpływ na świat, w którym żyjemy. Golden Drum zdecydowanie należy do grupy najbardziej wartościowych festiwali w Europie.



Na jakiej zasadzie dobierani byli eksperci i jury tegorocznej edycji Golden Drum?

Lučka: Naszym głównym celem w ostatnich latach był wybór doskonałych członków jury. Nie tylko chcemy przyciągać znanymi nazwiskami i gwiazdamibranży tworząc nasze jury, ale myślimy przede wszystkim o ich doświadczeniu, kompetencjach, bezpośrednim zaangażowaniu w procesy twórcze oraz o ich krytycznym myśleniu. Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny wybór ekspertów, których zapraszamy do naszego jury. Oczywiście wkładamy wiele wysiłku w utrzymanie równowagi pod względem reprezentowanych krajów, dużych agencji sieciowych i profili poszczególnych członków jury.


::


Fot. Materiały prasowe

Tagi:

Golden Drum

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?